Kronings mover hapert

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
jbrinksma
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 apr 2023 17:40

Kronings mover hapert

Bericht door jbrinksma » za 22 apr 2023 20:43

In 2015 heb ik een semi-automatische Kronings mover onder mijn caravan laten zetten. Dit mede op op advies dealer en aanbieding.

Toen ik de caravan in maart dit jaar ophaalde uit de winterstalling en op mijn oprit wou plaatsen, werkte de mover niet naar behoren. Eerst werkte de mover goed, maar na ca 1 minuut stopte de rechterzijde van de mover ( de linkerzijde deed het wel). Op de camping bij het plaatsen van de caravan heeft hetzelfde probleem zich voorgedaan. Na ca 1 minuut stopte de rechterzijde en de linkerzijde bleef wel werken (caravan trok dus scheef). Na ca 15 seconden wachten, opnieuw de mover gestart en hij werkte naar behoren, echter na ca 10 seconden stopte de rechterzijde er weer mee. Dit heeft zich enkele keren herhaald. (de mover slipte niet aan de rechterzijde)
Voordat ik met de caravan naar de camping ging, heeft de dealer de mover gecontroleerd. De mover werkte bij het testen bij de dealer naar behoren.

Wat kan de oorzaak zijn dat de rechterzijde van de mover na verloop van tijd ophoudt en na even wachten het weer doet en dan kort daarna weer ophoudt.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Kronings mover hapert

Bericht door WillyL » ma 24 apr 2023 15:12

Zou het kunnen dat de 8 jaar oude accu het stilaan begeeft, de spanning snel lager wordt en de rechtermotor hier net iets gevoeliger aan is?
Andere rede, een component voor de rechtermotordie te warm wordt en zo in veiligheid? Maar ik zou verwachten dat dan de ganse unit er tijdelijk de brui aan geeft.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Kronings mover hapert

Bericht door iemand » ma 24 apr 2023 15:18

hang er maar een voltmeter aan, tijdens mover -actie....
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kronings mover hapert

Bericht door Chris » ma 24 apr 2023 15:39

Welke accu gebruik je?
En waar heeft die accu in de winter gestaan ??
Is ie wel goed geladen?

En dan..
HEt kan best wel zijn dat er na 8 jaar een van de aansluitingen van de movermotoren en beetje brak is geworden.
Dat kan binnen bij de stuurkast maar ook buiten bij de motoren zelf.
Ook de accu kan zijn beste tijd gehad hebben..
Ik krijg het vermoeden dat elektronica of elektro techniek niet jou vak is, dus beter om naar een vakman te gaan, niet zelf aan kabels gaan lopen rommelen.
Daarvoor zijn de stromen bij movers te groot.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kronings mover hapert

Bericht door Ab » ma 24 apr 2023 17:33

Koolborstels ? knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”