Alternatief voor huidige Kampa Club AIR ALL-Season 390

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Mark_H
Berichten: 2
Lid geworden op: za 21 mei 2022 09:04

Alternatief voor huidige Kampa Club AIR ALL-Season 390

Bericht door Mark_H » di 18 apr 2023 22:17

Onze Kampa Club AIR ALL-Season 390 bevalt heel goed en toch ook weer niet ...

Het formaat is prima, met 2.75m lekker diep en voldoende oppervlakte om een tafel met meerdere stoelen neer te zetten. Er zit 1 uitbouw bij die gebruikt wordt als gang en bijkeuken ;-). Via de uitbouw kom je naar binnen en kun je schoenen en jas uitdoen. In de uitbouw wordt ook gekookt en staat een camping koelkast.

De tent is relatief snel op te zetten. Ik heb er een easy awning pulley bij, waardoor de pees makkelijk door de rail getrokken kan worden en met de elektrische kampa pomp staat de tent binnen enkele minuten.

Wat ik minder vind is dat het pakket groot en zwaar is, ik merk dat het me tegenstaat om het pakket op te pakken en te verplaatsen (oa vanwege een vervelende rugblessure). De wanden rits ik er altijd uit om een kleiner en lichter pakket te krijgen.

Ook het weer opruimen: tent flappen schoon/droog krijgen en opvouwen van het doek met daarin de luchtkamers is een stuk lastiger dan een standaard voortent met stokken. Bij een voortent met stokken kun je de flappen omhoog trekken, omdat het los is van het tent frame en daarna hoef je alleen doek op te vouwen.

Vroeger bij mijn vorige caravan had ik een Isabella voortent. Die zette ik ook relatief snel op en was er behoorlijk tevreden mee. Het in elkaar zetten van het frame is weer net iets bewerkelijker dan gewoon automatisch pompen, maar toch zette ik deze tent gerust voor een paar dagen op om daarna weer te verplaatsen. Dat doe ik bij de Kampa minder snel. Ik zette de Isabella ook regelmatig als luifel zonder wanden op. Het hebben van een voortent die net zo makkelijk als luifel te gebruiken is vind ik wel prettig. De Isabella kon ook netter afgespannen worden op minder vlak terrein.

Het nadeel van de Isabella vond ik weer de stokken. Ik heb bij het opzetten een aantal beschadigingen aan de caravan gekregen doordat stokken losschoten en tegen de caravan aan vielen. Ook bij storm vind ik de kampa een stuk prettiger.

Ik overweeg de kampa te verkopen, maar kan eigenlijk niet echt een beter alternatief vinden (qua maat en indeling).

Herkent iemand mijn luxeprobleem en wie heeft er nog goede adviezen om naar te kijken?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Alternatief voor huidige Kampa Club AIR ALL-Season 390

Bericht door dieseltijger » wo 19 apr 2023 00:11

Fortex, met de boogconstructie (en dus een minimum aan stokken)?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

hwopke
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 28 sep 2016 16:34

Re: Alternatief voor huidige Kampa Club AIR ALL-Season 390

Bericht door hwopke » zo 13 aug 2023 22:37

Wij hadden na jaren met een Kampa ace air 400 gekampeerd te hebben weer een stokken voortent gekocht met luifel. Echter na 2x gebruik vonden wij het opzetten en afbreken veel werk en hebben hem weer verkocht en opnieuw een Kampa air gekocht.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”