Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Gemineye » di 18 apr 2023 12:08

Komende vrijdag rijden wij richting noord duitsland vlakbij Lübeck Travemünde. Zaterdagochtend pakken we dan de ferry naar Zweden zodat wij zaterdagavond in Malmö zijn. Dan pakken we diezelfde avond een camping daar in de buurt, en begint vanaf zondag de reis verder Zweden in. Zin in! Na twee weken zweden doen we de terug reis via Denemarken (de brug dus).

Maar, zo'n Ferry he; is dat te doen met caravan? Nog dingen waar we op moeten letten? Ik heb dat met caravan nog nooit gedaan. Ik zie op onze ticket dat hoogte tot maximaal 4,4 meter is, dus ik vermoed dat we dan tussen vrachtwagens ofzo staan. We konden er ook elektriciteit bij boeken voor de caravan tijdens de overtocht. Da's wel prettig misschien; kan de koelkast gewoon aan en pruttelt de verwarming lekker door. Geen idee wat maximaal vermogen is trouwens.

Ervaringen of tips? weenie.gif
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door dieseltijger » di 18 apr 2023 12:17

Wij hebben tig jaar geleden deze overtocht gemaakt met de caravan en de rest van het gezin. Aan boord is het volkomen vergelijkbaar met een overtocht over het kanaal. Niets bijzonders. Jouw combinatie wordt gewoon in het ruim opgesteld, buiten staan (meen ik mij te herinneren) de opleggers met koelinstallaties.

Wel leuk is dat je op sommige momenten relatief dicht langs de Deense eilanden vaart. Genoeg te zien vanaf dek. Van te voren Lübeck bezoeken is ook aanbevelenswaardig.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door doubleyou » di 18 apr 2023 13:17

Het is prima te doen met de caravan. Ik heb het een paar keer gedaan: Kiel-Göteborg, Trelleborg-Rostock en Kapellskar-Åland vv. De campers en caravans staan vaak op een binnendek bij de vrachtwagens. Maar naar Rostock stond ik buiten, bovenop. Ik vind het elke keer weer leuk om zo’n veerboot op te rijden….ondanks de vaak enorm ongeduldige ferrymedewerkers die aanwijzingen geven. Die boot moet natuurlijk op tijd vol, dus tijd voor vriendelijkheid is er begrijpelijk vaak niet.
Naar Göteborg was het erg warm en dus binnen in het schip ook. Inpluggen op 230v was niet mogelijk. Mijn koelkast bleef niet koud gedurende de 14 uur van de overtocht, ondanks de extra vrieselementen. De vriezer was aardig ontdooid. Het zal vast niet zo warm zijn op jouw overtocht. Maar als je kan inpluggen zou ik dat wel doen.

Trelleborg naar Rostock:
Bijlagen
07A021A7-6ED7-4A78-BE60-B35E05656280.jpeg
22A67D32-9641-4E96-BA8B-2D0F82E8C821.jpeg
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Henny » di 18 apr 2023 13:24

Deze route hebben wij nog nooit genomen.
Wél verschillende keren overtocht naar GB, met overnachting erbij . ( Hull en naar New Castle ) Ook 1x Hirtshals naar Kristiansand ( komende zomer wéér )

Wij namen geen electra aan boord. Auto met caravan stond inderdaad tussen vrachtwagens, campers en het is er koel. Caravan bleef dicht en was geen enkel probleem voor koelkast. Je moet er goed op letten dat álles wat je tijdens de overtocht aan boord wilt gebruiken meteen mee neemt , want vrijwel nooit ( alleen in nood en dan onder begeleiding) mag je naar je voertuig terug.
Verder goed de aanwijzingen opvolgen en.......genieten !!! Wij vonden , én vinden, het leuk om het inschepen te volgen dus staan lang buiten te kijken. thumbup.gif

Mooie vakantie toegewenst. caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Weinsberg » di 18 apr 2023 14:57

Is leuk met de ferry. Mocht je in de boot naar boven moeten rijden dan even wat ruimte laten tussen jou en je voorganger zodat je kunt zien of je niet halverwege omhoog stil komt te staan. Zo wel, is het allemaal niet erg, maar kan wel eens nat zijn. Oja, is al gezegd, maar laat je niet gek maken door de ferry medewerkers, gewoon rustig rijden. En ik haal de caravan spiegels van de auto en leg deze op mijn stoel neer. Ik trek ook de caravanstekker uit de auto, neuswiel omlaag en handrem op de caravan. Veel doen het niet, ik wel, voel me er prettiger bij. Je weet nooit hoe de overtocht gaat. Briefje op de stuur achterlaten dat dit los is. Verder gewoon genieten van de overtocht.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Gemineye » di 18 apr 2023 16:54

Oké de foto’s zien er ruim genoeg uit. Wel even goede tip dat je niet bij auto kunt, dus misschien goed idee om een tas klaar te maken met alle dingen voor tijdens de overtocht. Kunnen we die zo pakken. Caravanspiegels eraf is ook geen gek idee. Ik heb een paar euro betaald voor stroom onderweg, dus ik ga ervan uit dat ik ergens een wcd aantref waar ik in kan pluggen.

Handrem auto erop, handrem caravan erop (?) en dan wordt t al wat denk ik.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 284
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door sander_knaus » wo 19 apr 2023 21:21

Bij de laatste keer van ons Kiel-Gotenburg mocht de disselklep niet op slot zijn. En kreeg je een zegel om deze te verzegelen.
Dit moest vanwege de gasflessen.
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Gemineye » za 22 apr 2023 11:43

Nou de route naar de boot was even zoeken omdat er allemaal vrachtwagens stonden voor de ingang. Daar moesten we dus tussendoor slingeren en helemaal naar voren rijden.

We kregen direct bij het oprijden van het terrein de tickets, een groot geel papier ten teken van gebruik elektra, en een zegel om de disselbak te verzegelen ivm gasflessen.

Het oprijden van de boot wijst zichzelf daarna vanzelf!


Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door doubleyou » za 22 apr 2023 21:07

Fijne vakantie! Hoe doet de Superbe het achter de Superb?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Gemineye » za 22 apr 2023 22:39

Ja joh wat een top combi! Blij mee!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 706
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door fredmo » zo 23 apr 2023 17:04

Fijne vakantie!
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Pensioenopreis
Berichten: 457
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Pensioenopreis » di 19 dec 2023 16:17

Gemineye,

Welke rederij gingen jullie mee? Ik kreeg van TT line, travemunde malmo bericht dat ze geen stroom leveren
Laatst gewijzigd door Ab op di 19 dec 2023 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: , niet onnodig quoten !
Volvo V60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door doubleyou » di 19 dec 2023 19:20

Dat zal niet TT Lines geweest zijn maar Finnlines gezien het onderwerp van het topic ;).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Op de boot met Finnlines Lübeck-Travemünde > Malmö

Bericht door Gemineye » di 19 dec 2023 19:53

Haha; finnlines inderdaad!

Ik heb het nog even opgezocht trouwens, kostte 5 euro. Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Routes”