Tv kijken zonder coax aansluiting

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv kijken zonder coax aansluiting

Bericht door dieseltijger » do 27 apr 2023 00:35

Nu ja....ik zat twee weken geleden ten Zuid-Oosten van Koblenz en de bandbreedte van de 5G verbinding liet niet eens video vergaderen toe. Dit was eveneens (en in sterkere mate) het geval drie jaar terug in het voormalige Oost Duitsland in de buurt van Brandenburg. In rurale gebieden in Frankrijk: idem.

Het kan zijn dat de quality of service van mijn zakelijke bundel geknepen is - het heeft niet mijn aandacht, en ik heb het niet uitgezocht.

dat is een factor waarom ik nog steeds satelliet gebruik. HD kwaliteit - ongeacht de lokatie. Met een goede antenne ontvangst tot in Portugal en ook bij slechte weercondities. Maar satelliet ontvangst vereist een investering en oplettendheid qua apparatuurconfiguratie en schotelopstelling.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Tv kijken zonder coax aansluiting

Bericht door stj63 » do 27 apr 2023 00:57

PD schreef:
do 27 apr 2023 00:15
Wij staan nu in Zoutelande en de camping vraagt € 5,- per dag of € 15,- per week voor snelle wifi… we kijken dan ook via mijn onbeperkte 4G databundel (fair-use is 10 GB per dag).

Werkt Top…. iPhone als hotspot en met de iPad streamen naar de Chromecast thumbup.gif De EZ-V4 extender gebruik ik nu dan ook niet.
Dat is inderdaad een behoorlijke prijs die je daar moet betalen dan. Dat ben ik niet kwijt. Ik betaal 19,95 voor ruim 3 weken. Mijn ervaring is dat 5G en zelfs 4G soms in het hoogseizoen lastig is op m'n vakantieadres. Veel te veel connecties. Een goede Wifi verbinding van de camping zelf vind ik persoonlijk dan wat makkelijker. 1x instellen en werkt gewoon de hele periode zonder steeds iets moeten aanzetten of onderlinge connecties opbouwen na een dagje strand :).
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Tv kijken zonder coax aansluiting

Bericht door stj63 » do 27 apr 2023 01:01

dieseltijger schreef:
do 27 apr 2023 00:35
Nu ja....ik zat twee weken geleden ten Zuid-Oosten van Koblenz en de bandbreedte van de 5G verbinding liet niet eens video vergaderen toe. Dit was eveneens (en in sterkere mate) het geval drie jaar terug in het voormalige Oost Duitsland in de buurt van Brandenburg. In rurale gebieden in Frankrijk: idem.

Het kan zijn dat de quality of service van mijn zakelijke bundel geknepen is - het heeft niet mijn aandacht, en ik heb het niet uitgezocht.

dat is een factor waarom ik nog steeds satelliet gebruik. HD kwaliteit - ongeacht de lokatie. Met een goede antenne ontvangst tot in Portugal en ook bij slechte weercondities. Maar satelliet ontvangst vereist een investering en oplettendheid qua apparatuurconfiguratie en schotelopstelling.
In Duitsland heb ik (nog) geen ervaring. Is niet mijn favoriete vakantieland. Ik zit aan de Zeeuws kust, op 10km van de Belgische grens. Wij zakken dan vaak wat sneller af richting de Ardennen, de Belgische kust of Normandie. Daar heb ik eerlijk gezegd nog geen noemenswaardige problemen gehad met 4G of 5G. Ik ga morgen eens aan de slag m'n met schotel. Heb ik nog nooit gebruikt. Eerst maar es zien of ie het doet. Als dat het geval is, dan zal ik die inderdaad vaker gaan inzetten als alternatief voor TV kijken. Voor streamen ben ik dan uiteraard altijd nog wel afhankelijk van Wifi of m'n GSM abo.
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tv kijken zonder coax aansluiting

Bericht door PD » do 27 apr 2023 06:20

[re.gif] [re.gif]
Hier op deze minicamping hebben we overigens wel de beschikking over een TV-aansluiting met digitale TV via de coax dus we kunnen eventueel zonder wifi of 4G TV kijken. Echter vanwege mijn onbeperkte databundel neem ik de moeite niet meer om de kabel uit te rollen knipoog.gif

Deze 25 mtr coax kabel blijf ik overigens wel meenemen voor het geval dat 4G een keer geen dekking heeft en een camping wel een TV aansluiting voorziet. Ik heb ook alle mogelijke verloopstekkertjes bij me dus we zijn “gewapend”….
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”