Caravan Blunders

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Blunders

Bericht door Chris » do 13 apr 2023 09:58

Onze vrienden hebben eens een pakje vleeswaren over het hoofd gezien in de KK toen de hut naar de winterstalling ging.

Lekker was anders.... [aschrik.gif]
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bien
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 mei 2022 14:04

Re: Caravan Blunders

Bericht door Bien » do 13 apr 2023 10:27

- kamperen met de tent: gasfles vergeten
- kamperen met de vouwwagen: de slaapcabine willen dichtvouwen, terwijl het dak nog vast geklikt stond.
- kamperen met de caravan (meer puntjes, dit is recenter):
> bij aankoppelen 1 steun vergeten in te draaien
> bij opzetten voortent, tot twee keer toe een dakdrager tegen de caravan laten stuiteren.

Zo zullen er vast nog wel meer zijn..
Na een Trigano Vendome GL, nu een Eriba Nova SL 465

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4333
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Caravan Blunders

Bericht door WillyL » do 13 apr 2023 10:44

SBerend schreef:
do 13 apr 2023 09:56
Kraan open laten staan om de watertank volledig leeg te laten lopen voordat die de winterstalling in ging.. pompje heeft zich kapot gedraaid tijdens de rit naar de stalling.
En een paar jaar geleden de thermoskan gevuld met koffie thuis op het aanrecht laten staan. Dat was dus onderweg geen koffie bij onze eerste stop.
Die is herkenbaar, maar net anders...
Een britafilterkan met wat restwater in de keukenlavabo gezet tijdens de terugrit. Onderweg duwde die kan de lavabokraan open door schudden. Gevolg water over het aanrecht en in de caravan want de kraanteut stond boven de afdekglasplaat en een verbrande pompmotor die nog erg stonk ook. Gelukkig geen brand - zekering was na N-tijd doorgebrand en had erger voorkomen.
Nu zet ik steeds het extra pompschakelaartje uit tijdens de rit
- indien ik het niet vergeet whistle.gif

Dus ja, domme dingen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4042
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Caravan Blunders

Bericht door Gemineye » do 13 apr 2023 12:46

Chris schreef:
do 13 apr 2023 09:38
Gemineye schreef:
do 13 apr 2023 08:59
Ik kampeer al een paar jaar en heb al best wat blunders. Ik durf ze hier niet op te schrijven. mrgreen.gif
Da hak nie dach zeg.. awhoea.gif
Nou vooruit dan maar, een kleine greep.

Wij gingen op vakantie naar Italië, aan het gardameer. we hadden caravan van mijn ouders geleend. Adres in de navigatie gezet en gaan met die banaan! Dit was nog ruim voor de tijd van smartphones met google maps enzo. Daar aangekomen zegt de navigatie "bestemming bevindt zich links"; ik keek die weg in en zag toch best een smal pad die redelijk stijl omhoog ging. Dat kan het niet zijn, dus ik rijd door. Verderop weer keren, nog een keer kijken: Nee, dit zal toch niet? Maar mijn vrouw zegt opeens: "JA! er staat wel een bordje!" dus ik denk; dan zal het wel. Dus ik rij die straat in, die opeens best smal en onverhard is en stijl omhoog gaat met meerdere haarspeldbochten. Ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen of dit wel goed komt. Maar goed, op een gegeven moment kom ik ook niet verder want banden verliezen grip. Ik dus maar achteruit weer terug, langs de haarspeldbochtjes, en achteruit de doorgaande weg weer op (vrouwlief op de uitkijk...); na zoeken vonden we de echte ingang van de camping. Bij navraag bleken we de achteringang van de camping gevonden te hebben, waar inderdaad een bordje staat voor voetgangers. stom.gif

Nog eentje; het was mistig, regenachtig en donker. Wij kwamen aan op een camping in België. Wij bouwden ondertussen een huis in nederland, dus je weet het al; eigenlijk had ik de kop helemaal niet bij vakantie maar ja we moesten en we zouden tóch. kloteweer toen we aankwamen, véél te laat aangekomen, het was enorm gezellig [aschrik.gif] . Dus mijn vrouw loopt even naar de receptie terwijl ik nog met de tegelzetter aan het bellen ben, en terwijl ze terugkomt rij ik in gedachten zó recht vooruit de camping op. Compleet gemist dat daar een talud zat. De caravan ging bijna op zn kant, ik heb met de achterkant van de caravan een flinke homp klei uit dat talud getrokken en ik had het hart in mn keel. OEPS awhoea.gif

De laatste voor nu, en dan stop ik ermee; We stonden op een camping in italie op een plek die naar achteren toe best stijl afliep. We wilden de caravan aankoppelen (nog geen mover) en draaiden de achterkant van de caravan richting de afgrond. Snel de handrem erop zodat ie niet naar achteren rolt! Vervolgens de auto ervoor, en ik dacht nog; dit zullen wel slippende bandjes worden als ik weg rij! Nou dat viel echt even tegen zeg; de banden spinden direct en de caravan kwam nauwelijks vooruit. Wat nu?! Komt de buurman naar me toe lopen: "zal ik de handrem er maar even af zetten voor je? daar wordt het vast makkelijker van” :oops:
Laatst gewijzigd door Gemineye op do 13 apr 2023 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 978
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Caravan Blunders

Bericht door Rodo » do 13 apr 2023 12:46

Paar jaar geleden lekker naar Italië. “Hebben we alles? Yes, rijden”. Vignetten voor Zwitserland op auto en caravan, alles geregeld. Een zeer goede 3 weken vakantie gehad, inpakken maar weer. “Hebben we alles? Jawel rijden maar”. Op de grens van Zwitserland naar Duitsland stoppen bij de Zwitserse douane . “Pasporten Bitte”. Kijken wij elkaar stom aan, die liggen dus nog thuis. Aan de kant en middels rijbewijs toch gedeeltelijk kunnen aantonen wie we zijn. Geen auto en caravan papieren, niets. De beambte duidelijk gemaakt dat we op de heenweg nergens tot stoppen zijn gedwongen. Hij loopt om de auto en caravan heen, rommelt aan deur en ramen, terwijl ik de sleutels laat zien. Op zoek naar braak sporen? Hij noteerde auto en caravan kenteken en het chassisnummer vd hut. Zo ook onze gegevens om later alles te checken. Mocht het niet kloppen moesten we terugkomen volgens hem. Bangmakerij!? Achteraf moest hij er wel mee lachen. 20min later wagen we weer op weg.
Spending a fortune to live like a wanderer

sailor wim
Berichten: 2687
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Caravan Blunders

Bericht door sailor wim » do 13 apr 2023 12:55

2018 caravan wegen met de Reich weger.
Poten ingedraaid maar achter eentje niet voldoende bleek.
Bij het naar voren moveren groef een big foot zich in de grasmat.
Tja dat koste een nieuwe steunpoot.
Helaas nergens op voorraad, dus een gamma krik gekocht en nog een houten opvulblok gemaakt.
Op camping Port du Plaisance bij Peronne ben ik gespot hoorde ik hier later.
Het jaar evoor nog in de haven afgemeerd om water te tanken., nooit geen last gehad van het fenomeen" wegen".
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Caravan Blunders

Bericht door volvocop » do 13 apr 2023 14:48

Een paar Jaar geleden bleek bij aankomst op de camping dat de reservesleutel in de caravan lag en de org.sleutel thuis! Uiteindelijk met een lasdraad één van de ramen van de caravan na een hoop gedoe weten te openen. Alleen al het in de caravan
klimmen is al een dingetje voor mij, maar het lukte. Vervolgens moet je dan over het ligbed met daarop de voortent en stokken
daarbij opletten dat de caravan niet gaat kiepen, want de slinger ligt ook achter slot! Daarvoor had al aan de kampbaas
gevraagd of hij iemand kende die Hobby's repareerde, nou die kende hij wel. Na een uurtje kwam er iid een jongen met een
zak vol sleutels, hij repareerde werkelijk caravans, maar de juiste sleutel ontbrak! Uiteindelijk konden we na twee uur
oponthoud de voortent opzetten, met een biertje. Gebeurd ons nooit weer, als we wegrijden, is het de sleutelceremonie (en
andere dingen) controleren!! thumbup.gif
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Blunders

Bericht door Chris » do 13 apr 2023 16:46

Heel lang geleden..
Vakantie aan de middelandse zee...
Zwembroek nog thuis.... ik kon de eerste dag alleen maar s'nachts zwemmen ....toestand.
Maar dat is geen caravan blunder eigenlijk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 718
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: Caravan Blunders

Bericht door fredmo » do 13 apr 2023 18:48

Hans1954 schreef:
wo 12 apr 2023 23:01
Ik denk dat de genoemde punten bij iedereen wel gebeurd of bijna gebeurd is. De grootste stommiteit die ik uithaalde was in 1982. We zouden samen met vrienden Kees en Joke naar Joegoslavië gaan...knip....knip....Kees is vannacht om 02,30 uur overleden. Ik draag dit graag aan hem op.
Mooie herinneringen! Gecondoleerd en veel sterkte aflower.gif
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2540
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Caravan Blunders

Bericht door SBerend » do 13 apr 2023 19:12

@Chris. Nu gaat er bijna 100 kilo aan kleding mee voor de dames en moest je schwimhose van 0,300 kilo thuis blijven awhoea.gif. Je had ook een boxershort aan kunnen doen tenzij je ook een klein stukje stof gebruikt. Maar kleine Chris blijft wel hangen........ en de dames weten wel waar.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Caravan Blunders

Bericht door Hans1954 » do 13 apr 2023 19:35

fredmo schreef:
do 13 apr 2023 18:48
Hans1954 schreef:
wo 12 apr 2023 23:01
Ik denk dat de genoemde punten bij iedereen wel gebeurd of bijna gebeurd is. De grootste stommiteit die ik uithaalde was in 1982. We zouden samen met vrienden Kees en Joke naar Joegoslavië gaan...knip....knip....Kees is vannacht om 02,30 uur overleden. Ik draag dit graag aan hem op.
Mooie herinneringen! Gecondoleerd en veel sterkte aflower.gif
aflower.gif
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Caravan Blunders

Bericht door Hans1954 » do 13 apr 2023 19:37

Chris schreef:
do 13 apr 2023 16:46
Heel lang geleden..
Vakantie aan de middelandse zee...
Zwembroek nog thuis.... ik kon de eerste dag alleen maar s'nachts zwemmen ....toestand.
Maar dat is geen caravan blunder eigenlijk.
Op onze camping heeft werkelijk niemand een zwembroek bij zich. mrgreen.gif love.gif Derhalve: afgekeurd als blunder.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Blunders

Bericht door Chris » do 13 apr 2023 20:25

[re.gif]
Tja...
HEt zal mij ook een biet zijn, wel og geen zwembroek/boxer, ballenknijper.... maar de dames hiet denken daar totaal anders over.
Bij neergelegd.. kus.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Richard117
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 15 mei 2017 19:41
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Caravan Blunders

Bericht door Richard117 » do 13 apr 2023 20:36

De eerste blunder die bij mij opkomt is er eigenlijk eentje nog zonder caravan.
Na enkele jaren met de vouwwagen gekampeerd te hebben hingen we voor het eerst een caravan achter onze oude Peugeot. Die had nog ouderwetse vierkante rechttoe rechtaan spiegels, dus de caravanspiegels er op en goed stevig aandraaien was de truc. Die konden nergens meer heen.

Een jaar later hadden we inmiddels een nieuwe auto met van die mooie gestroomlijnde ronde spiegelbehuizingen. 's Avonds de spiegels alvast op de auto gezet zoals ik dat op de oude auto ook deed. De dag erna moest ik nog een ochtendje werken en als de kinderen om 12 uur uit school zouden komen, kwam ik ook naar huis en zouden we meteen op vakantie gaan.

Dus ik ben die ochtend klaar met werken, rij met enkele auto maar dus wel al met caravanspiegels op de auto naar huis. Zie ik op de snelweg ineens mijn linker caravanspiegel een afslag naar links nemen, waar de rest van de auto nog rechtdoor ging. Gelukkig reed ik op de linkerbaan, dus niemand geraakt maar hij verdween wel meteen de middenberm in. Stoppen en oprapen was dus geen optie.
Ipv naar huis kon ik dus meteen door naar de kampeerwinkel voor een nieuw setje, de vakantie begon dus al een uur later en €100 armer.
Daarna het nieuwe setje spiegels op de auto gezet, touwtjes eraan gebonden zodat hij bij een eventuele volgende keer aan de autospiegel zou blijven hangen. Dat ging goed tot aan Nimes, toen de laatste 100km maar zonder caravanspiegel verder gereden en tijdens de vakantie eea uitgezocht.

Inmiddels zet ik ze er niet meer vooraf op en weet ik dat ze op deze auto stevig vast zitten wanneer ik ze juist niet zo strak vast zet. Maar het blijft een soort trauma, dus wanneer het mogelijk is roep ik toch Ronk erbij voor een extra check awhoea.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Caravan Blunders

Bericht door Hans1954 » do 13 apr 2023 20:37

Chris schreef:
do 13 apr 2023 20:25
[re.gif]
Tja...
HEt zal mij ook een biet zijn, wel og geen zwembroek/boxer, ballenknijper.... maar de dames hiet denken daar totaal anders over.
Bij neergelegd.. kus.gif
Eis je plaats op Chris. Hou het gedachtegoed van Bokito in ere. mrgreen.gif
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Blunders

Bericht door Chris » do 13 apr 2023 20:40

Richard117 schreef:
do 13 apr 2023 20:36
De eerste blunder die bij mij opkomt is er eigenlijk eentje nog zonder caravan.
Na enkele jaren met de vouwwagen gekampeerd te hebben hingen we voor het eerst een caravan achter onze oude Peugeot. Die had nog ouderwetse vierkante rechttoe rechtaan spiegels, dus de caravanspiegels er op en goed stevig aandraaien was de truc. Die konden nergens meer heen.

Een jaar later hadden we inmiddels een nieuwe auto met van die mooie gestroomlijnde ronde spiegelbehuizingen. 's Avonds de spiegels alvast op de auto gezet zoals ik dat op de oude auto ook deed. De dag erna moest ik nog een ochtendje werken en als de kinderen om 12 uur uit school zouden komen, kwam ik ook naar huis en zouden we meteen op vakantie gaan.

Dus ik ben die ochtend klaar met werken, rij met enkele auto maar dus wel al met caravanspiegels op de auto naar huis. Zie ik op de snelweg ineens mijn linker caravanspiegel een afslag naar links nemen, waar de rest van de auto nog rechtdoor ging. Gelukkig reed ik op de linkerbaan, dus niemand geraakt maar hij verdween wel meteen de middenberm in. Stoppen en oprapen was dus geen optie.
Ipv naar huis kon ik dus meteen door naar de kampeerwinkel voor een nieuw setje, de vakantie begon dus al een uur later en €100 armer.
Daarna het nieuwe setje spiegels op de auto gezet, touwtjes eraan gebonden zodat hij bij een eventuele volgende keer aan de autospiegel zou blijven hangen. Dat ging goed tot aan Nimes, toen de laatste 100km maar zonder caravanspiegel verder gereden en tijdens de vakantie eea uitgezocht.

Inmiddels zet ik ze er niet meer vooraf op en weet ik dat ze op deze auto stevig vast zitten wanneer ik ze juist niet zo strak vast zet. Maar het blijft een soort trauma, dus wanneer het mogelijk is roep ik toch Ronk erbij voor een extra check awhoea.gif
Weet die wel wat van Peugeot's dan?.. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Sorry Ron... kon het effe niet laten
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3723
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan Blunders

Bericht door Niels83 » do 13 apr 2023 20:43

Tsjah fouten maken. Met de chaos in mijn hoofd maak ik die vaker wel dan niet. Maar gelukkig kan ik best lachen om mijzelf.

Onder het mom zonde van de stress:
Vlak voor de vakantie besluiten dat een mobiele airco echt noodzakelijk is. Daags voor de vakantie zo'n ding 2de hands kopen. Koelkast eruit, deed het toch niet. Mooi pas maken van de afvoerslang , helemaal van binnen schoonmaken, in de caravan passen, helemaal top. Daar aangekomen, het stuk vergeten waarmee de slang op de airco past.

Ook wel eens een klusje voorbereid, plankje zagen, etc. Plankje thuis laten liggen.

De caravan op een #$&@$$*" rot plek omhoog duwen, in een diepe grindbak, met de halve camping als hulp. Zo mooi, nu de caravan eraan. Euh stond die boom er vanmiddag ook al?

Niet begrijpen waarom er geen stroom is in de caravan. Alle stroompunten deden niets. Op naar de camping, nee de hoofd zekering staat op aan. Toch slim om even te kijken bij de hoofdzekering. De bezem had het knopje uitgezet.

Heel lang een luchtbed op pompen zonder resultaat. Zit het uitlaat dopje er niet in.

Kan zo de hele avond doorgaan met blunders en dommigheden.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8029
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Caravan Blunders

Bericht door Ron » do 13 apr 2023 22:41

Richard117 schreef:
do 13 apr 2023 20:36
Inmiddels zet ik ze er niet meer vooraf op en weet ik dat ze op deze auto stevig vast zitten wanneer ik ze juist niet zo strak vast zet. Maar het blijft een soort trauma, dus wanneer het mogelijk is roep ik toch Ronk erbij voor een extra check awhoea.gif
Maar volgende week zijn wij eerder weg dan jullie.
hoe moet dat dan ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8029
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Caravan Blunders

Bericht door Ron » do 13 apr 2023 22:43

Chris schreef:
do 13 apr 2023 20:40
Weet die wel wat van Peugeot's dan?.. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Sorry Ron... kon het effe niet laten
De spiegel flikkerde van de Opel Astra af.
Op de Peugeot zaten ze juist prima.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Blunders

Bericht door Chris » do 13 apr 2023 22:46

[re.gif]
Wanneer gaan we nou over auto's praten hier?? whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8029
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Caravan Blunders

Bericht door Ron » do 13 apr 2023 22:48

Het gaat over caravan spiegels.
Ik rij al 25 jaar met dezelfde repusel spiegels.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Caravan Blunders

Bericht door GSAndre » za 15 apr 2023 09:32

Ken je dat scratch.gif
RECHTS van de steen is uw plaats ........
en toen de kampeers van die plek kwamen, wouden ze niet LINKS van de steen staan.

Werd nog een gezellig boel met de buren (not)
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Arthurj
Berichten: 668
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Caravan Blunders

Bericht door Arthurj » zo 16 apr 2023 11:52

De eerste keer dat wij met de caravan gingen [Adria 390] van mijn ouders, zonder terugrijautomaat en slotje aan de koppeling. Eerste camping, caravan niet afgekoppeld te krijgen, na 5 minuten zegt de wederhelft; "zat daar niet ergens een slotje?" Tja.....

Dezelfde vakantie, navigatie bestond nog niet en mobiele telefoons ook niet, aangekomen in Le Lavandou, camping bleek in naast gelegen dorpje, eerst met de handel over de parkeerplaats van de boulevard gemanoeuvreerd en daarna klem [omhoog] gereden bij een telefooncel om naar mijn ouders te bellen waar die camping nu lag. Weer een hele tour om achteruit naar beneden te rijden want vooruit ging niet, te steil en te weinig vermogen.... Wel gelukt, moest in één keer, goed zweetpeentjes, ik kan er nu nog steeds om lachen.

Een andere keer de caravan uit de stalling halen, 30 minuten rijden, aan de spiegels hoefden we niet te denken, want die lagen in de caravan. Maar beter hadden we wel aan de caravansleutels gedacht, want die lagen nog thuis.... En dus weer rechtsomkeert.....

En zo zijn er nog legio verhalen, prachtige herinneringen en zeker omdat het allemaal goed is afgelopen.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Caravan Blunders

Bericht door sicky » zo 16 apr 2023 23:22

Ik zat eens naar een vertrekkende buurman te kijken . Grote tandemasser en grote jeep ervoor op de grasmat. Hij reed weg stopte na een paar meter . Stapte uit keek om zich heen . Probeerde nog een keer weg te komen met wat meer geweld..... totdat ik zag dat hij een dik kettingslot door zijn caravanchassis en velg van de caravan had zitten . Hele grasmat kapot en met schaamrood op de kaken verdween meneer....

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: Caravan Blunders

Bericht door Hannibalb » ma 17 apr 2023 20:02

Naar de stalling om de caravan op te halen.

Helaas…. Sleutels thuis laten liggen en we hebben altijd de spiegels in de caravan liggen..

Enkeltje naar huis dus..
Fendt saphir

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”