Wel of niet een compressor koelkast nemen

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet een compressor koelkast nemen

Bericht door Chris » wo 19 apr 2023 16:56

Er draait geen ventilator maar een compressor...
Dit systeem KK heeft ook geen fannetje nodig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wel of niet een compressor koelkast nemen

Bericht door Ab » wo 19 apr 2023 17:30

Wij staan inmiddels al 2 dagen zonder stroom. Is er wel, maar ik had geen zin om kabels uit te rollen, het nummer van het stopcontact op te schrijven, en een heel eind te gaan lopen om de nodige Kwh's op een automaat te gaan kopen.

De koelkast staat op gas. Is steenkoud.
Vandaag veel zon, dus stroom ook zat, maar die heb ik nodig voor andere dingen.
Een compressor koelkast past mij dus niet. Bij bewolkte dagen zou ik stroom te kort komen, zonder 230 volt.
De absorbtie koelkast is voor ons ideaal, omdat we regelmatig niet op campings staan.
Als dat wel het geval zou zijn, altijd op een camping, dan maakt het niet veel uit, dan volstaat een compressorkoelkast ook.
Ok..het maakt geluid. De een ervaart dat als storend..de ander niet.

Wij hebben overigens nooit problemen met absorbtiekoelkasten gehad. Ook niet bij 38 graden buitentemperatuur.
Ook nooit ventilatoren achter de koelkast gehad, was gewoon niet nodig. Alles blijft stijfbevroren in het vriesvak, en koelelementen die we vaak meenemen op een boot in Kroatie zijn ook keihard elke morgen. Beter hoeft het niet.

De keuze tussen absorbtie of compressor is heel erg persoonsafhankelijk. Goede raad kan niemand geven denk ik.
Ik in ieder geval niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Troll2006
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 jun 2017 01:36

Re: Wel of niet een compressor koelkast nemen

Bericht door Troll2006 » wo 26 apr 2023 11:23

Wij hebben in onze Eriba Touring een compressor koelkast en zijn er zeer content mee. De koelkast gaat 's nachts op de fluisterstand en dan bromt hij af en toe zachtjes maar na een beetje gewenning slapen we er dwars doorheen. Vorig jaar in Bretagne de hoogspanning kapot gewaaid en ondanks 24 uur zonder stroom pruttelde de koelkast prima door op 12v.
Groeten Jurgen & Marjon.
Eriba Touring Troll 535GT, Volvo XC40 T5.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”