Momenteel zit er een grote rode 'sleutel' schakelaar in de pluskabel naar de besturingskast van de Reich 1.8 pro.
Ik wil deze vervangen door een relais schakeling zoals bij de 2.3 standaard wordt meegeleverd.
Origineel zo'n €75,- maar aan onderdelen veel minder. Alleen de aansluiting op de besturingskast kan ik van een foto niet beoordelen of die ook los verkrijgbaar is.
Iemand die dat wel weet?
Daarnaast zal de kast niet volledig spanningsvrij zijn en toch nog wat stroom blijven verbruiken?
Zijn deze verbruiksgegevens bekend?
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Laatst gewijzigd door Kipke98 op zo 9 apr 2023 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Is de besturingskast van de 1.8 dan gelijk aan de 2.3-versie
Reich is ook niet scheutig om een duidelijk schema te verstrekken, hoe het aangesloten moet worden.
In de handleiding staat een onscherp plaatje; druk hier de stekker.
Met 3 draden heb je 9 aansluit-mogelijkheden.
Dat is wel uit te pluizen, maar vereist wel technisch inzicht.
Mbt verbruik, tja kwestie van meten. Dat is het minste werk.
Niks is zo duidelijk als die rode-hoofdschakelaar. Waarom wil je die laten vervallen?
Reich is ook niet scheutig om een duidelijk schema te verstrekken, hoe het aangesloten moet worden.
In de handleiding staat een onscherp plaatje; druk hier de stekker.
Met 3 draden heb je 9 aansluit-mogelijkheden.
Dat is wel uit te pluizen, maar vereist wel technisch inzicht.
Mbt verbruik, tja kwestie van meten. Dat is het minste werk.
Niks is zo duidelijk als die rode-hoofdschakelaar. Waarom wil je die laten vervallen?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Foto toegevoegd van de aansluitpunten.
Linkse drie koperstrips zijn voor de schakelaar.
Kast ontwerp is hetzelfde. Bij de productbeschrijving van de kabel staat ook de 1.8 genoemd.
Waarom? Ziet er beter uit en er lopen minder dikke kabels op en neer.
Is het echt nodig... nee. Vandaar dat €75,- in verhouding te kostbaar is.
Hobby projectje. Net als de DIY 200Ah lifepo4 in plaats van de 20Ah.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
Linkse drie koperstrips zijn voor de schakelaar.
Kast ontwerp is hetzelfde. Bij de productbeschrijving van de kabel staat ook de 1.8 genoemd.
Waarom? Ziet er beter uit en er lopen minder dikke kabels op en neer.
Is het echt nodig... nee. Vandaar dat €75,- in verhouding te kostbaar is.
Hobby projectje. Net als de DIY 200Ah lifepo4 in plaats van de 20Ah.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Dit soort print stekers zijn los te koop.
Volgens mij heeft Conrad ze zelfs.
Alleen..... de truuk...welke kontaktlip is wat???
9 kansen... maar 1 goede... maak geen fouten want dan gaat het stuk vrees ik.
Tenzij je dat uit het aansluitschema kunt halen.
Volgens mij heeft Conrad ze zelfs.
Alleen..... de truuk...welke kontaktlip is wat???
9 kansen... maar 1 goede... maak geen fouten want dan gaat het stuk vrees ik.
Tenzij je dat uit het aansluitschema kunt halen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Ik heb bij mijn nieuwe caravan weer voor een massa pik gekozen, omdat de caravan bij het moveren gesloten blijft.
En er dus niemand ongezien of onbewust de hut kan betreden en ik geconcentreerd mijn mover gebeuren kan doen.
Maar het is wel deftig natuurlijk de voor gestelde set.
Groeten Wim
En er dus niemand ongezien of onbewust de hut kan betreden en ik geconcentreerd mijn mover gebeuren kan doen.
Maar het is wel deftig natuurlijk de voor gestelde set.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Reich schrijft het onderbreken van plus voor in de handleiding. Dus net iets vervelender als het fout gaat.
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Met dat kleine schakelaartje onderbreek je zeker niet de PLUS....
Tenmiste, als ze de plus van de accu afkomstig bedoelen.
Jou grote dikke rooie schakelaar kan zomaar 200 Ampere hebben, dit kleintje hooguit 5 ampere denk ik.
Er zit dus een addertje onder het gras.
Zelf heb ik (nog) een dik 200 ampere relais in gebruik om de Accu Plus te schakelen.
Dat relais word bediend met een klein schakelaartje achter het serviceluik waar ook de mover AB en de opzetsleutel en waterpas ligt.
Ik schrijf Nog.... omdat er een andere, moderne accu komt die ik zelfs met een app op mijn mobieltje kan bedienen.
HEt relais gaat dus vervallen.
Voor een idee....zie foto...relais zit een beetje midden bovenin... zwart blokje.
.
Tenmiste, als ze de plus van de accu afkomstig bedoelen.
Jou grote dikke rooie schakelaar kan zomaar 200 Ampere hebben, dit kleintje hooguit 5 ampere denk ik.
Er zit dus een addertje onder het gras.
Zelf heb ik (nog) een dik 200 ampere relais in gebruik om de Accu Plus te schakelen.
Dat relais word bediend met een klein schakelaartje achter het serviceluik waar ook de mover AB en de opzetsleutel en waterpas ligt.
Ik schrijf Nog.... omdat er een andere, moderne accu komt die ik zelfs met een app op mijn mobieltje kan bedienen.
HEt relais gaat dus vervallen.
Voor een idee....zie foto...relais zit een beetje midden bovenin... zwart blokje.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reich 227-2211K1K Vrijgavecontact schakelaar
Dat relais zit al in de stuurkast, waarom Reich daar niet bij alle uitvoeringen standaard toepast? Ik zou het niet weten.