Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Wum
Berichten: 55
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Bericht door Wum » di 4 apr 2023 20:56

De laatste tijd veel berichten over brandstoftekorten in Frankrijk door stakingen bij werknemers van olieraffinaderijen: zij demonstreren tegen de pensioenhervorming en eisen ook een deel van de extra miljarden winsten van de olie-maatschappijen van afgelopen jaar.
Maar: hoe is de situatie feitelijk? Op de website: https://penurie.mon-essence.fr is wel info te vinden maar hoe zijn de actuele ervaringen van forumleden? Is Frankrijk nog te bereizen?

Reizigers

Re: Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Bericht door Reizigers » di 4 apr 2023 21:22

Op het camperforum loopt ditzelfde draadje al langer.
Nu al 28 pagina’s.
En eigenlijk is nog niemand onderweg problemen met tanken tegen gekomen.
Laatst gewijzigd door Reizigers op di 4 apr 2023 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthurj
Berichten: 667
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Bericht door Arthurj » di 4 apr 2023 21:25

Regelmatig bijvullen als de mogelijkheid zich aandient. Ik rijd met de caravan met een halve tank al naar een tankstation, hij kan maar vol zitten.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2018
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Bericht door doubleyou » di 4 apr 2023 21:30

Ik ben vrijdag en zaterdag vanuit Spanje via Toulouse naar Nederland gereden. Overal kunnen tanken, nergens in de rij gestaan. De website die ik gebruikte gaf duidelijk aan dat er geen probleem is in de meeste regio’s. Er zijn in Frankrijk slechts 230 tankstations leeg, 2400 gedeeltelijk leeg en bij 7200 stations kan je voor alle brandstoffen terecht.

https://plein-moins-cher.fr/nl/index.html#row_rupt
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1107
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Brandstoftekort Frankrijk: Pénurie d’essence

Bericht door sindaco » di 4 apr 2023 23:09

wij zijn vorige week teruggekomen vanuit spanje en zuid frankrijk en zagen enkele stations ( voornamelijk van total ) die of geen diesel of geen benzine hadden.
dit was in de regio perpignan.

maar verderop in de regio valence en lyon en noordelijker bijna overal wel pompen gezien met voorraad.
ook een carrefour in tournon sur rhone waar ik getankt heb was leeg en had alleen wat benzine op voorraad.
getankt heb ik toen bij de avia en daar was alles op voorraad. ( alleen iets duurder dan bij de grote supermarkt stations, maar goedkoper dan op de snelweg )

wel hebben ze uiteraard de prijzen wat hoger dan normaal en op de korte snelweg stukjes die we reden was de prijs vanaf 2 euro en hoger .
we hebben zelf 1x 50 liter getankt en dan halen we van spanje uit makkelijk luxemburg of vice versa.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”