Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Plaats reactie
Steven E
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mar 2023 09:41

Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Steven E » za 25 mar 2023 09:34

Hallo allemaal,

Onlangs mijn eerste caravan gekocht, de Knaus sport 420qd. Dit vanwege de trekkracht van mijn auto en een bed dat lang genoeg is dat ik erin pas. Had me al enigszins verdiept in alle ins en outs met betrekking tot caravans op dit forum, maar heb toch nog een vraag. Wij gaan in juni naar Frankrijk, op zoek naar het avontuur en en gebied om ons daar te vestigen. Dit kan zomaar een 1 jaar of 2 jaar in beslag nemen. En al die tijd wonen we in de caravan en zullen er dingen verslijten en kapotgaan. Wat is nou verstandig om als reserveonderdeel mee te nemen?

ik hoor graag van jullie, Gr. Steven

sailor wim
Berichten: 2689
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door sailor wim » za 25 mar 2023 09:41

Hoi Steven,
Ik zou een waterpomp en zekeringen voor de caravan meenemen.
Verder verkopen ze in Frankrijk ook caravans dus zijn erook winkels met onderdelen. Mij lijkt dan Google je vriend voor het zoeken, meer belangrijk acht ik het beheersen van de Franse taal.
Zo heeft iedereen zijn ideeën die hier wel volgen.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Ron » za 25 mar 2023 09:45

Precies
Waterpomp en kraan verder niets.
Nog beter zou zijn om een diode over de waterpomp te plaatsen.
Zo bescherm je in ieder geval de kraan contacten tegen inbranden.
zie
viewtopic.php?p=845774&hilit=diode+chris#p845728
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Chris » za 25 mar 2023 13:59

Een gekke wellicht...

Heeft jou Sport een hordeur???
Het risico is dat wanneer de buitendeur door een windvlaag dichtklapt, EN de hordeur is gesloten, dat de hoekstukjes van het hordeurhuis breken.
Die zijn los in NL voor een habbekrats te koop bij de meeste Knaus dealers, maar ik vrees dat je in FR daar wel eens heel moeilijk aan kunt komen.

En ja.... ik adviseer ook om een blusdiode over de waterpomp te zetten, dat geeft de kraanschakelaartjes bijna het eeuwige leven.
Die diode heb ik wel voor je.....forummprijsje.... stuur maar een PB als je dat wilt.

En verder....
Nog een gekke....
De afsluitdop van de afval/plee tank...
Het zal niet de eerste keer zijn dat die dop in dat grote gat van het riool verdwijnt bij het legen van de afvaltank...
.
20210604_193047_resized.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Ron » za 25 mar 2023 14:11

[re.gif]
@Chris
Neem de diodes ook mee naar het CFW.
Dan monteer ik die ook maar gelijk in onze Knaus 420QD (om on topic te blijven mrgreen.gif )
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Steven E
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mar 2023 09:41

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Steven E » za 25 mar 2023 15:14

bedankt voor de goede tips thumbup.gif . Ik ga ervoor zorgen dat ik alle tot nu toe vermelde spullen meeneem, onder ander omdat ik als een goede 'ik vertreker' nog Frans moet gaan leren. Gelukkig hoeven we niet 123 een B&B of hotel te openen maar goed Frans kunnen spreken is voor mij prio nummer 1.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Ron » za 25 mar 2023 15:24

De zekering voor het toilet is wel een aparte waarde.
Uit mijn hoofd gezegd 3 A.
Die verkopen ze niet bij iedere winkel.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Chris » za 25 mar 2023 17:10

[re.gif]
Naast de toilet zekering...
Heb je een mover??
Die zekering is nog veel lastiger te vinden in FR..
Hier bij een automaterialenhandel wel te vinden.

Ik heb idd een uitgebreid setje steekzekeringen bij me EN..een mover zekering van 100 Ampere.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Chris » za 25 mar 2023 17:10

ronk schreef:
za 25 mar 2023 14:11
[re.gif]
@Chris
Neem de diodes ook mee naar het CFW.
Dan monteer ik die ook maar gelijk in onze Knaus 420QD (om on topic te blijven mrgreen.gif )
Doe ik.
Moet jij effe 2 Wago klemmen met 3 ingangen meenemen.
Knaus monteerd de pompbedrading met Wago 2 klemmen... past de diode net niet lekker bij...Wago 3....2 stuks.
( En anders zitten ze ook wel in mijn beroemde techneuten "koffertje" )
Laatst gewijzigd door Chris op za 25 mar 2023 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Daphne » za 25 mar 2023 17:12

Steven E schreef:
za 25 mar 2023 15:14
bedankt voor de goede tips thumbup.gif . Ik ga ervoor zorgen dat ik alle tot nu toe vermelde spullen meeneem,
Waarom zou je dat doen? Je hoeft echt niet alles dat wordt vermeld mee te nemen. Een afsluitdop voor de tank van het toilet, niet nodig. Die hoekjes voor de hordeur, ook niet. Als het kapot gaat kun je het altijd nog kopen. Is het niet in Frankrijk te koop, dan bestel je dat in Nederland. Versturen gaat heel simpel, ook naar het buitenland. Je kunt jezelf gek maken en alles op voorraad meenemen, maar het meeste zul je nooit nodig hebben en sleep je dat anderhalf jaar mee. En ja dan moet je een paar dagen wachten, wen er maar aan als je in Frankrijk gaat wonen en een huis gaat opknappen, dan moet je pas lang wachten :wink:

Waterpompje, wat zekeringen, WD40 en duct tape. Meer heb je niet nodig als reserve- onderdelen. Veel succes en plezier met de zoektocht.

BTW wij hebben een jaar in onze Knaus gewoond. Het “chrome” van de kraan bladderde eraf maar hij werkte wel. Dat was het enige dat wij hebben gehad aan versleten spullen. Oh ja, de rondzit hebben we verstevigd met een paar houten balkjes. Die zijn in Frankrijk gewoon te koop. knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Reserve onderdelen voor Sport 420QD

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 30 apr 2023 00:00

Onze caravan ook terug geweest voor garantie dingetjes nu bijna alles opgelost schotelvering nieuw spiegel in het toilet vochtmeting en ze hebben nieuwe led lees lampjes besteld dus dat komt ook goed De hordeur opnieuw afgesteld en meteen een nieuw blokje onder nu wel verlijmd gemonteerd word tricky Vorig jaar vaak hersteld .Soepel schuift de deur nog niet We gaan er een gordijn met slierten van Degor inbouwen speciaal voor caravans is een mooi product in een aluminium behuizing eens kijken of dat gaat bevallen.
Onze accu van power extreme ook voor garantie weg geweest ,Er zat geen leven meer in .Opladen ging niet meer Ik was vergeten om de accu met de app uit te schakelen .Dat ga ik dus nu wel anders doen Altijd de accu pool loskoppelen .Gelukkig is de accu weer opgeladen daar word hij niet beter van diepte ontlading helaas.
Reserve onderdelen en gereedschap ook steeds minder Gelukkig nooit nodig gehad Wel een reservewiel goede krik en uiteraard altijd duck tape haphop.gif
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”