Voor het eerst naar Kroatië

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Kampeerliefhebber » di 7 mar 2023 22:23

Hallo allemaal,

Komende zomer gaan we met onze nieuwe Fendt Bianco Activ 560 skm voor het eerst naar Kroatië.

De caravan is de eerste 2,5 meter brede caravan. De tiguan die ervoor staat volstaat om de caravan (tot 1800kg Max gevuld) te trekken. Het houdt echter niet over, daardoor ook gekozen voor ATC als extra veiligheidsmaatregel.

Dit is ons schema:

- Dag 1 - Zuid Holland naar Bauer Keller - Greding
- Dag 2 - Bauer Keller naar Camping Mentl - Villach (hier blijven we 3 nachten)
- Dag 5 - Camping Mentl naar camping Santa marina Boutique - Vabriga (11 nachten)
- Dag 16 - Camping Santa marina boutique naar River camping Bled - Bled
- Dag 21 - River camping Bled naar camping rangau - Erlangen
- Dag 22 - Camping rangau naar huis

Vragen:

Vraag 1: Moet ik specifiek op zaken leggen met deze 2,5 meter caravan?

Vraag 2: Ik begrijp dat er in het stuk van Villach naar Vabriga meerdere routes zijn. Wat bevelen jullie aan?

Vraag 3: Vanuit Vabriga naar Bled, welke route raden jullie hier aan?

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door SBerend » di 7 mar 2023 22:30

Wij kijken mee. Wij rijden deels in spiegelbeeld. Vertrek van ons is rond 19 mei
Ik heb inmiddels wel al een route
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Chris » di 7 mar 2023 22:47

Ik heb net vandaag onze route naar Vrsar op papier gezet..
Onze 2e trip naar Kroatie... Istrie deze keer... net als jij.
Vertrek uit de bollenstreek..over de 61 - 48 en de 3 naar Sommerach....camping Katzenkopf.
Vorig jaar heen en terug op overnacht.
Uitstekend bevallen.

Ik wil nu echt de Karenwankentunnel weer vermijden..
Op de heenweg vorig jaar de Karenwankentunnel gereden, maar de terugweg via Trieste en Udine.
Is 100x beter bevallen.
Dat is ook de route die wij nu hebben uitgestippeld voor heen en terug.
SLovenie is nog niet heel ver met goede snelwegen aanleggen, wij moesten toen heen zo'n 50km binnendoor op slingerende B wegen...
Via Trieste is het een heel stuk beter rijden.

Bauer Keller vinden wij net een grote parkeerplaats, camping Katzenkopf heeft echt de voorkeur.
De eerste dag dus ong. 640 Km.
Tussenstop 2 is voor ons camping Maltatal nu, vorig jaar ook in Villach gestaan.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Kampeerliefhebber » di 7 mar 2023 23:10

[re.gif]

Wat is er tegen op de karawankentunnel? Ik denk dat ik deze vanuit Bled naar huis wel “moet” nemen. Dan sta ik er al praktisch voor.

Als ik vanuit Kroatië naar Slovenië rij, dan lijken de E751 en A1/E61 toch prima wegen?

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door troapel » di 7 mar 2023 23:24

Ik vind de wegen in Slovenië van prima kwaliteit. De snelwegen zijn netjes en de andere wegen vind ik aardig vergelijkbaar met Duitsland. Misschien zelfs een beetje beter.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Wim Verso » di 7 mar 2023 23:35

Vier jaar geleden 2019 in Juni via de Karawanken tunnel (wat is daar mis mee?) naar en door Slovenië gereden, vier nachten op Camping Danica gestaan en verder door naar Istrie en Zadar.
Prima wegen in Slovenië.
Totaal vier weken, ook terug weer door Slovenie, vier nachten op camping Spik in Gozd Martuljek gestaan en weer door naar de Karawanken tunnel, Oosterijk, Duitsland en terug naar Nederland.
Zou het zo weer over doen via dezelfde wegen. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Ab » wo 8 mar 2023 00:17

Er is niks mis met de Karawankentunnel.
Het kan er soms wel druk zijn, en wat vertraging geven.
Maar dat geldt in het hoogseizoen voor de gehele route, op bepaalde zwarte dagen.
Bauer Keller is voor een overnachting ook onze favouriete stop..
Het restaurant rijden we voor om.. thumbup.gif
Uitstekende keuken.
Het is niet echt een camping, maar meer een overnachtingsplaats.
Voor een nachtje slapen ideaal.
Best heel gezellig ook 's avonds.
In het dorpje is nog een restaurantje waar je goed kan eten.
Op loopafstand, onder de snelweg door.

Katzenkopf is ook prima, in het dorpje kan je uitstekende wijnen kopen. Het restaurant is matig, meer snelle hap.
Het is ook best wel een stukje omrijden.
Wij zijn er wel eens een paar dagen gebleven, dan maakt dat minder uit.
Best heel mooi fietsen op het Weininsel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Melisse
Berichten: 97
Lid geworden op: di 10 nov 2009 20:29
Locatie: Roosendaal

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Melisse » wo 8 mar 2023 09:59

Wij houden het verkeersberichten in de gaten voor we de karawakentunnel gaan naderen, als het rustig is dan door de tunnel en door Slovenie, prima wegen daar. Als er een file is of gaat ontstaan dan slaan we af en rijden we via Udine.

Bauer keller is niet ons ding, wij gaan liever naar camping Katzenkopf of camping Kratzmühle https://kratzmuehle.de/ck/ck_nl
Maar zo heeft ieder zijn voorkeur...
Ford S-Max 2.0TDCi 163pk - Eriba Sporting Jive 465

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door troapel » wo 8 mar 2023 10:08

Zo stonden wij vorig jaar een uur te wachten net voor de ingang van de Karawankentunnel.

Afbeelding

Toen we eindelijk weer mochten rijden bleek er halverwege de tunnel een bus te staan die aan beide kanten de wielen eraf had liggen.
Dat is het nadeel van zo’n tunnel. Als er iets gebeurd sta je stil, maar dat kan ook gewoon op de autosnelweg gebeuren.
Of zoals bij mij gisteren tijdens het werk gebeurde dat er op een binnendoorweg een auto op een wegversmalling was gebotst. Dan maar wachten tot de weg weer vrij is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Wim Verso » wo 8 mar 2023 10:28

Ook een prima Camping om te overnachten aan de A8, Camping Wagnerhof in Bergen, afrit 110.
Dit is een mooie camping om een nachtje of meer te gaan staan, in een Sprookjesachtige omgeving.

Ook aan de A8 Camping Seehamer See, vanaf Afrit parkeerplaats Seehamer See West, na 300 meter is daar de Camping.
Let op, er zijn 2 campings vlak bij elkaar.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Chris » wo 8 mar 2023 10:47

Kampeerliefhebber schreef:
di 7 mar 2023 23:10
[re.gif]

Wat is er tegen op de karawankentunnel? Ik denk dat ik deze vanuit Bled naar huis wel “moet” nemen. Dan sta ik er al praktisch voor.

Als ik vanuit Kroatië naar Slovenië rij, dan lijken de E751 en A1/E61 toch prima wegen?
De Karenwankentunnel is een flessenhals.
Een buis met enkele rijstroken en tegenliggers.
Daarnaast mag je maar 60 en is ie lang.
De kans dat er oponthoud is is gewoon groter dan bij b.v. de Taueren tunnel.

Kom je vanaf Bled dan is het natuurlijk geen vraag, dan kies je voor de Karenwanken.
Maar voor mij is er een keuze.... of de Karenwanken of via Udine.
Dan kies ik Udine.


Vorig jaar heen dus wel de Karenwanken en dan richting Lubljana..Kozina.
Echter bij Postonja wordt je binnendoor richting Reijka gestuurd, we moesten toen naar Krk.
Dat is de 6
Geloof me... geen lekkere B weg.
Smal en slingerend door dorpjes, heuvels en flink druk.
Zeker geen knap stukje snelweg...want dat is er nog niet van Lubljana naar Reijka.

De grensovergang die ook altijd voor vertraging zorgde is nu vervallen sinds 2023... daar tuf je nu gewoon door... dat weer wel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Wim Verso » wo 8 mar 2023 11:03

[re.gif]
Wij zijn door de jaren heen toch al zo"n acht keer door de Karawankentunnel gereden, voorheen ook in het hoogseizoen, maar wel altijd op Zondag, zeker in het hoogseizoen, nimmer een file gezien, misschien geluk gehad. weenie.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

workel

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door workel » wo 8 mar 2023 11:05

[re.gif]
Bauer keller liet ik links liggen, zoals al geschreven hier, in het hoogseizoen er druk geen camping eerder grote parkeer plaats,alternatieven:
https://kratzmuehle.de/ck/ck_nl
https://www.azur-camping.com en dan camping in Kipfenberg

Zoals PD ook al schrijft zou ik mij laten rijden door de actuele file info, geen file door de Karawankentunnel wel file route via Italië.

Route Villach - Vabriga, bij Koper rechtdoor over de H9/111 (googlemaps) route naar Portoroz en dan bij Dragonja de grens over en verder over de E751. Onze ervaring minder druk, rijd rustiger.

Voor je 2,5 meter brede caravan zou ik mij geen zorgen maken die volgt netjes, wel ff uitkijken bij Baustelles in Dld die kunnen nog wel eens krap zijn, en daar kom je er nog al wat van tegen als je naar Kroatië gaat.

Veel plezier met de voorbereiding.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door moyzo » wo 8 mar 2023 12:07

troapel schreef:
wo 8 mar 2023 10:08
Zo stonden wij vorig jaar een uur te wachten net voor de ingang van de Karawankentunnel.

Afbeelding

Toen we eindelijk weer mochten rijden bleek er halverwege de tunnel een bus te staan die aan beide kanten de wielen eraf had liggen.
Dat is het nadeel van zo’n tunnel. Als er iets gebeurd sta je stil, maar dat kan ook gewoon op de autosnelweg gebeuren.
Of zoals bij mij gisteren tijdens het werk gebeurde dat er op een binnendoorweg een auto op een wegversmalling was gebotst. Dan maar wachten tot de weg weer vrij is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij ons is het ook vaak drama -in voorseizoen en naseizoen dan weliswaar, gewoon pech tot 6 uur wachten gehad.
Zelf jaren gelden een klapband aan de caravan toen we er net uit waren, en wij nog tegen elkaar zeggen : hier in de tunnel moet je echt niets hebben...
Maar het is vooral het stuk rondom Postonja wat drama is, lijkt net of je 60 jaar terug de tijd in gegaan bent qua weg.
Nu ontlopen wij altijd Istrie en hebben dan niks met de drukke noord zuid route via munchen villach en karawanken te maken maar gaan dieper langs de kust als doel en dan nog: als het 100 km meer is rijden we altijd over passau naar zagreb lekker rustig en alleen maar een prachtig nieuw stuk snelweg.
Voorheen files bij de grensposten als je pech had maar dat kan dit jaar goed anders zijn nu Kroatië EU lid is officieel.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Morgoth » wo 8 mar 2023 14:52

Ach, ik heb uren voor de brug naar Krk gestaan omdat er iets was gebeurd. Vervolgens vond ik het hele Krk niet veel aan, maar dat is persoonlijk. Ik was er snel weer weg. Vrsar is dan wel weer leuk. Ook leuk daar: Rovinj.

Als je onderweg bent kan er altijd iets gebeuren. Ik heb nooit veel problemen ondervonden in de Karawankentunnel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door troapel » wo 8 mar 2023 18:19

moyzo schreef:
wo 8 mar 2023 12:07
Nu ontlopen wij altijd Istrie en hebben dan niks met de drukke noord zuid route via munchen villach en karawanken te maken maar gaan dieper langs de kust als doel en dan nog: als het 100 km meer is rijden we altijd over passau naar zagreb lekker rustig en alleen maar een prachtig nieuw stuk snelweg.
Wij zijn afgelopen jaar naar Porec, Istrië geweest. Dan is via Villach toch de handigste en makkelijkste route. Helemaal omdat we solo op vakantie zijn geweest.
De bedoeling is dat we dit jaar verder naar het zuiden gaan, dus dan is Passau-Graz-Zagreb inderdaad een betere optie.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Kampeerliefhebber » do 9 mar 2023 14:56

workel schreef:
wo 8 mar 2023 11:05
[re.gif]
Bauer keller liet ik links liggen, zoals al geschreven hier, in het hoogseizoen er druk geen camping eerder grote parkeer plaats,alternatieven:
https://kratzmuehle.de/ck/ck_nl
https://www.azur-camping.com en dan camping in Kipfenberg

Zoals PD ook al schrijft zou ik mij laten rijden door de actuele file info, geen file door de Karawankentunnel wel file route via Italië.

Route Villach - Vabriga, bij Koper rechtdoor over de H9/111 (googlemaps) route naar Portoroz en dan bij Dragonja de grens over en verder over de E751. Onze ervaring minder druk, rijd rustiger.

Voor je 2,5 meter brede caravan zou ik mij geen zorgen maken die volgt netjes, wel ff uitkijken bij Baustelles in Dld die kunnen nog wel eens krap zijn, en daar kom je er nog al wat van tegen als je naar Kroatië gaat.

Veel plezier met de voorbereiding.
Bedoel je hier de H6/111?

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Megano81 » do 9 mar 2023 15:45

Vorig jaar ook naar Kroatië geweest vanuit Noord Holland, dit jaar gaan we weer en gewoon dezelfde route en rijdagen.

Wij rijden s’nachts weg rond een uur of 2, met kleine kinderen ideaal die slapen het eerste stuk van de 800km die we dan rijden, vorig jaar waren we om 13:30 op de 1ste overnachting camping de Azur camping bij Ingolstadt.

Dag 2 (maandag)is het vroeg op,en staat er 400km op de planning, ontbijten en gaan, ons volgende stuk is dan naar Villach en slapen we bij Ossiacher see in Oostenrijk.

Dag 3 (dinsdag)het laatste stuk 268km en dit jaar is dat naar Istra Premium camping (vorig jaar was dit nabij Rovinj)


Geen grote files gehad, alleen opstopping bij de grens overgang van SLO naar Kroatië.

Tip als je zuidwaarts rijd dus van Oostenrijk naar Slovenië kan je voor de karawanken tunnel online betalen en dus een soort van fast lane gebruiken (kan in dezelfde app of site voor de toll van Oostenrijk “ASFINAG” ) andersom kan niet en moet je gewoon kaartje kopen bij het loket van Slovenië.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Chris » do 9 mar 2023 17:00

[re.gif]
As we.... knipoog.gif

Ook s'nachts, maar dan later... uur of 4 weg... 650 km naar Camping Katzenkopf.
Onze achterbank passagier is 17... heeft d'r eigen vertier mee.... ( Switch, Tablet, weet ik veel wat nog meer...oja hond..)
En dan de Ossiacher see idd...
Op het achterveld.... waar oma ook topless lag te zonnen.... jeemig...niet verwacht. [aschrik.gif]
Als je daar toevallig tegenaan loopt met kleine kids.... oei oei..

En... mazzel... die grensovergangen zijn nu weg...
Geen gewacht meer met je paspoort in je handen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Jeffr » vr 10 mar 2023 20:51

Wij nu 2x in omgeving van porec geweest vanuit Flevoland. De eerste keer hadden we overnachtings camping geboekt in Oostenrijk l. Door omstandigheden zijn we toen savonds 1800 uur vertrokken en rustig aangedaan. 0600 waren we bij de camping in Oostenrijk. Toen maar besloten door te rijden naar de eindbestemming in Kroatië waren daarom 11:30.

Kids waren toen 7 en 9. Wij rijden met ze 2e gaat voor ons prima geen last van files
thumbup.gif
Geen Caravan.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door eurotrotter » vr 10 mar 2023 23:20

workel schreef:
wo 8 mar 2023 11:05


Voor je 2,5 meter brede caravan zou ik mij geen zorgen maken die volgt netjes, wel ff uitkijken bij Baustelles in Dld die kunnen nog wel eens krap zijn, en daar kom je er nog al wat van tegen als je naar Kroatië gaat.
DE rechter rijbaan in de baustelles is altijd breed genoeg voor een 2,50 mtr brede caravan, de vrachtwagens die er probleemloos over rijden zijn zowat allemaal 2.55 mtr.
En op de linkerbaan mag je z.w.z. niet komen met breder dan 2.00 meter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Wim Verso » za 11 mar 2023 09:33

Morgoth schreef:
wo 8 mar 2023 14:52
Ach, ik heb uren voor de brug naar Krk gestaan omdat er iets was gebeurd. Vervolgens vond ik het hele Krk niet veel aan, maar dat is persoonlijk. Ik was er snel weer weg. Vrsar is dan wel weer leuk. Ook leuk daar: Rovinj.

Als je onderweg bent kan er altijd iets gebeuren. Ik heb nooit veel problemen ondervonden in de Karawankentunnel.

Als je op Camping Amarin in Rovinj staat, kan je vanaf de camping met een boottaxi naar Rovinj, dat is wel zo gemakkelijk en laat je je auto op de camping staan, het kan in Rovinj aardig druk worden.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

workel

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door workel » za 11 mar 2023 10:15

eurotrotter schreef:
vr 10 mar 2023 23:20
workel schreef:
wo 8 mar 2023 11:05


Voor je 2,5 meter brede caravan zou ik mij geen zorgen maken die volgt netjes, wel ff uitkijken bij Baustelles in Dld die kunnen nog wel eens krap zijn, en daar kom je er nog al wat van tegen als je naar Kroatië gaat.
DE rechter rijbaan in de baustelles is altijd breed genoeg voor een 2,50 mtr brede caravan, de vrachtwagens die er probleemloos over rijden zijn zowat allemaal 2.55 mtr.
En op de linkerbaan mag je z.w.z. niet komen met breder dan 2.00 meter.
Deel toch niet je mening, jaren vanaf 2007 t/m 2016 gereden met een grote brede rib, 2,55 achter de auto door Duitsland richting Kroatie/Gardameer/Corsica en ervaren dat bij sommige baustelles het tocht echt een drama is dat inhalen op de linkerbaan word dan wel een uitdaging, goed op letten is mijn advies, niets meer of minder.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Ab » za 11 mar 2023 10:55

Dat is toch persoonlijk hoe je dat ervaart.
Ik heb ruim 20 jaar lang een grote speedboat meegesleept naar Joegoslavie en Kroatie.
Het ding was 2,60 breed. Eigenlijk te breed, wettelijk gezien.
Nooit als een probleem ervaren.
Ook niet ol de ( smalle) paswegjes en binnendoor straatjes omdat er nog geen snelwegen waren.
Met mijn latere Fendt Diamant van 2,50 breed ook totaal niet.
Als er vrachtwagens kunnen rijden is het met een caravan of boot ook goed mogelijk.
Inhalen bij baustelles is nergens goed voor, en breder als 2 meter mag het ook niet of kan het ook niet.
Heeft ook geen zin..max snelheid is 60 km meestal.
De midden baan op snelwegen is breed zat, minstens 3,5 meter, meestal nog meer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Voor het eerst naar Kroatië

Bericht door Rene_13 » za 11 mar 2023 12:00

workel schreef:
wo 8 mar 2023 11:05
[re.gif]


Voor je 2,5 meter brede caravan zou ik mij geen zorgen maken die volgt netjes, wel ff uitkijken bij Baustelles in Dld die kunnen nog wel eens krap zijn, en daar kom je er nog al wat van tegen als je naar Kroatië gaat.

Veel plezier met de voorbereiding.
De ene Baustelle is de andere niet.
Als ik rechts van de rechterbaan weinig ruimte heb dan ga ik of wat breder rijden of ik slinger een beetje zodat ze wel 2x na denken om me te passeren.
Een gemiddelde Baustelle duurt max 10 minuten en dan kunnen ze weer knallen op links..
Ze kijken wel eens geïrriteerd maar dat boeit me echt niet, soms moet je voor jezelf kiezen weenie.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”