Zen and the Art of Kip Maintenance

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zen and the Art of Kip Maintenance

Bericht door dieseltijger » di 14 mar 2023 07:56

Ik wil alles delen....ik was alleen van plan om de afstand tussen het hoogste punt van het spatbord en het laagste punt van de velg te meten ;-) Dit, omdat er geen concrete informatie is over de criteria ten aanzien van wanneer de rubberen veerelementen vervangen moeten worden.

Ik verving ze altijd ongeveer eens in de 7..9 jaar, de vorige set ging 3 jaar mee. Hoogst onbevredigend dat er geen verklaring voor is, ook doe ik niet aan overbelading en de enige constante belading is onze voortent en zo'n 35 kilo mover.


Ik zal dat delen!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zen and the Art of Kip Maintenance

Bericht door dieseltijger » di 14 mar 2023 10:31

De gemeten hoogte van de Kip Shuttle is 2,53 meter.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zen and the Art of Kip Maintenance

Bericht door dieseltijger » di 4 apr 2023 13:23

O ja, volgens de beste tradities hier even terugkoppeling van het effect van de nieuwe schokbrekers en de MAD hulpveren.

Je merkt dat de achtervering fors stugger is geworden en de auto zakt merkbaar minder door als de caravan met 90+kilo de kogel naar beneden duwt. Dus tijdens het caravanloos rijden is de auto minder comfortabel.

Ik merk wel bij het nemen van drempels bij hoge snelheid dat de auto van achter minder ver naar beneden zwiept. Daar zullen de nieuwe dempers wel mede debet aan zijn. Daar ben ik dan wel weer blij mee.

Qua wegligging (deinen, slingeren) merk ik geen ene bal verschil (op die drempels na dan).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Zen and the Art of Kip Maintenance

Bericht door Ab » di 4 apr 2023 14:21

Mogelijk wel als je de kogeldruk van de huidige 97 kg gaat verlagen. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”