Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door iemand » wo 12 apr 2023 19:10

2 leuke stikkers whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Ab » wo 12 apr 2023 21:51

Een geluk bij een ongeluk..het is gladde plaat.
Simpel te repareren.
Kogeltjes eruit boren of peuteren.
Beetje epoxy ( heb je vast nog wel iets van over) in de gaatjes drukken. Na uitharding glad schuren, een haartje te diep.
Gladtrekken met staalplamuur.
Vlakschuren, met korrel 80 of 100. Licht naschuren met iets van korrel 300 of zo.
Op de schuurplekken een vullende primer spuiten.
Gladschuren met waterproof schuurpapier korrel 1000. ( als laatste) Stofvrij maken met kleefdoekjes.
Afplakken waar nodig, en spuiten met op kleur gemaakte autolak.
Klusje van niks..vergeleken met het werk binnen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

BasRonin
Berichten: 83
Lid geworden op: do 4 aug 2022 19:58

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door BasRonin » ma 17 apr 2023 00:17

@KnausamSee prachtig herstelt man, die schade!

Ik ga zelf ook op korte termijn aan de slag en heb ook de door Ab aangerade Poly-Pox GT600 al in mn winkelwagentje zitten. Had jij aan 1k poly-pox gt600 + 0,5k harder (meer dan) genoeg voor de delen die je moest vastlijmen in de hoek? Hoeveel tijd heb je tot het spul uitgehard is? Ik heb ongeveer een zelfde grootte schade namelijk. Heb je er nog glas of bubbels bijgevoegd? Ik ken dat fenomeen namelijk niet en hoopte eigenlijk genoeg te hebben aan de Poly-Pox en harder.

Ps. balen man van die luchtbuks schade. Bizar ook vooral..

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 19 apr 2023 22:12

BasRonin schreef:
ma 17 apr 2023 00:17
@KnausamSee prachtig herstelt man, die schade!

Ik ga zelf ook op korte termijn aan de slag en heb ook de door Ab aangerade Poly-Pox GT600 al in mn winkelwagentje zitten. Had jij aan 1k poly-pox gt600 + 0,5k harder (meer dan) genoeg voor de delen die je moest vastlijmen in de hoek? Hoeveel tijd heb je tot het spul uitgehard is? Ik heb ongeveer een zelfde grootte schade namelijk. Heb je er nog glas of bubbels bijgevoegd? Ik ken dat fenomeen namelijk niet en hoopte eigenlijk genoeg te hebben aan de Poly-Pox en harder.

Ps. balen man van die luchtbuks schade. Bizar ook vooral..
Bedankt voor de complimenten!
Ik heb inderdaad aan 1,5 kg genoeg gehad. Heb nu nog wat over om de buitenschade te herstellen. Ik heb er zelf katoenvezel bijgevoegd, zelfde werking, goed doorroeren en je kan het zo dik maken als je wil.
Verwerkingstijd is afhankelijk van de temperatuur, bij mij was het fris (had dan ook de thixohars snel besteld ivm de lage temperaturen). Had ruim voldoende tijd om het te verwerken. Een half uur heb je sowieso wel. Door er een verdikkingsmiddel aan toe te voegen kun je het wat stroperiger maken, dit was bij mij erg fijn want dan blijft het ook makkelijker 'plakken' zonder dat het uitgehard is. Dit is op schuine of verticale wanden makkelijker werken, anders moet je de onderdelen goed vast gaan klemmen, wat een uitdaging in kleine hoekjes is ;)

Zorg wel dat je goede handschoenen aandoet, goed afwegen. Wat filmpjes vantevoren kijken helpt ook al!

Succes, als ik je ergens mee kan helpen laat het vooral weten.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 19 apr 2023 22:15

Ab schreef:
wo 12 apr 2023 21:51
Een geluk bij een ongeluk..het is gladde plaat.
Simpel te repareren.
Kogeltjes eruit boren of peuteren.
Beetje epoxy ( heb je vast nog wel iets van over) in de gaatjes drukken. Na uitharding glad schuren, een haartje te diep.
Gladtrekken met staalplamuur.
Vlakschuren, met korrel 80 of 100. Licht naschuren met iets van korrel 300 of zo.
Op de schuurplekken een vullende primer spuiten.
Gladschuren met waterproof schuurpapier korrel 1000. ( als laatste) Stofvrij maken met kleefdoekjes.
Afplakken waar nodig, en spuiten met op kleur gemaakte autolak.
Klusje van niks..vergeleken met het werk binnen.
Ik deed een klein vreugdesprongtje toen ik dit las Ab! Was al bang dat het flink in de papieren ging lopen (las over de prijzen bij profile-repair). Gelukkig moet het lukken om het zelf te gaan doen. Thanks maar weer voor je info!

Gisteren nog een plek tegengekomen.. in het zijraampje. Ster erop, niet erdoorheen. Lijkt waterdicht maar zeker niet mooi.. is een reparatie hiervan nog (goed) mogelijk? Wat zal een vervanging van een (vast) zijraam kosten?

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door jessedew » do 20 apr 2023 22:52

Leuk om de vorderingen tot nu toe te lezen.

Zelf aan onze caravan wel binnenin wat opgeknapt, ook een ouder beestje.

Vwb het bed, zou ik in elk geval zorgen dat het frame sterk genoeg is om het matras te dragen op het moment dat je het optilt. / lift.

Zelf heb ik nu 2 lattenbodems tegen elkaar geschroefd, maar zal niet fungeren als vaste opslag (ja open ruimte eronder) maar kan het bed wel 'liften' door het gewoon aan 1 kant omhoog te tillen.
Geen gebruik gemaakt van (zware) gasveren aangezien ik het niet vaak zal gebruiken (en er ook serviceluiken zijn aan de zijkant)

Overigens nog geen gebruik van gemaakt, vorig jaar na de zomervakantie dit erin gemaakt en gaan waarschijnlijk voor de ozmer ook niet op pad, (geen straf met dit weer in NL momenteel gelukkig)

Vwb de verf, gebruik je water of terpentine basis? Waterbasis vergeelt niet en caravans staan toch vaak donker gestald. Zonde als je het over paar jaar weer moet verven omdat alles vergeeld is.

BasRonin
Berichten: 83
Lid geworden op: do 4 aug 2022 19:58

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door BasRonin » do 20 apr 2023 23:11

KnausamSee schreef:
wo 19 apr 2023 22:12
Bedankt voor de complimenten!
Ik heb inderdaad aan 1,5 kg genoeg gehad. Heb nu nog wat over om de buitenschade te herstellen. Ik heb er zelf katoenvezel bijgevoegd, zelfde werking, goed doorroeren en je kan het zo dik maken als je wil.
Verwerkingstijd is afhankelijk van de temperatuur, bij mij was het fris (had dan ook de thixohars snel besteld ivm de lage temperaturen). Had ruim voldoende tijd om het te verwerken. Een half uur heb je sowieso wel. Door er een verdikkingsmiddel aan toe te voegen kun je het wat stroperiger maken, dit was bij mij erg fijn want dan blijft het ook makkelijker 'plakken' zonder dat het uitgehard is. Dit is op schuine of verticale wanden makkelijker werken, anders moet je de onderdelen goed vast gaan klemmen, wat een uitdaging in kleine hoekjes is ;)

Zorg wel dat je goede handschoenen aandoet, goed afwegen. Wat filmpjes vantevoren kijken helpt ook al!

Succes, als ik je ergens mee kan helpen laat het vooral weten.
Goeie tips man! Thanks!
Op de foto's kan ik het niet zo goed zien (ziet er allemaal superstrak uit), maar ik neem aan dat alles niet op de mm precies passend is? (of heb je het gat helemaal precies recht uitgefreesd of iets dergelijks?). Met de multitool is het namelijk lastig precies recht te zagen. Heb je de naden van de onderplaat (en vloer en wanddelen) dichtgesmeerd met de hars of heb je dit gewoon open gelaten?

En ga je het exterieur multiplex aan de onderzijde nog inspuiten met Decaphon 9735? Dat was ik zelf van plan voor montage namelijk.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » di 2 mei 2023 13:46

Ik heb gaten afgetekend en vervolgens met de multitool proberen recht uit te zagen. Lukt niet perfect maar dit maakt het wel makkelijker om vervolgens de platen op maat te krijgen. Kieren en gaten inderdaad dichtgesmeerd met de epoxyhars. Ging uitstekend, ook hiervoor de boel wat dikker maken zodat je het als vulmiddel kunt gebruiken. Onderkant inderdaad met dekaphon ingespoten om het water en vuilafstotend te maken!

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » di 2 mei 2023 13:47

jessedew schreef:
do 20 apr 2023 22:52
Leuk om de vorderingen tot nu toe te lezen.

Zelf aan onze caravan wel binnenin wat opgeknapt, ook een ouder beestje.

Vwb het bed, zou ik in elk geval zorgen dat het frame sterk genoeg is om het matras te dragen op het moment dat je het optilt. / lift.

Zelf heb ik nu 2 lattenbodems tegen elkaar geschroefd, maar zal niet fungeren als vaste opslag (ja open ruimte eronder) maar kan het bed wel 'liften' door het gewoon aan 1 kant omhoog te tillen.
Geen gebruik gemaakt van (zware) gasveren aangezien ik het niet vaak zal gebruiken (en er ook serviceluiken zijn aan de zijkant)

Overigens nog geen gebruik van gemaakt, vorig jaar na de zomervakantie dit erin gemaakt en gaan waarschijnlijk voor de ozmer ook niet op pad, (geen straf met dit weer in NL momenteel gelukkig)

Vwb de verf, gebruik je water of terpentine basis? Waterbasis vergeelt niet en caravans staan toch vaak donker gestald. Zonde als je het over paar jaar weer moet verven omdat alles vergeeld is.
Bedankt! Verf op waterbasis gebruikt inderdaad. Kan anders vergelen wat je zegt. Frame, gasveren heb ik ingebouwd. Hoef alleen de latten nog te monteren. Zal binnenkort een foto-serie updaten. Maak het pas dicht als ik het nieuwe vloertje (vinyl) erin heb gelegd. Anders kan ik er lastig bij.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » di 2 mei 2023 13:51

Ondertussen ben ik met de keuken bezig. Was de bedoeling dit met groene peel-and-stick te gaan 'wrappen'; blijkt voor de meeste gedeeltes toch te lastig. Maak er nu een verf en peel-stick combinatie van.

Keukenbladje heb ik af; gemaakt van Okoume hout, vrij dun maar sterk genoeg. Hierover plak ik plakplastic met lichte eiken-hout look. Ik ben nu met de wasbak bezig, heb een houten slabak gekocht bij de intratuin welke waterdicht is. Deze wil ik op het blad zetten. Nu heb ik een vraag over de kraan. De meeste 12v kranen met dompelpomp zijn nou niet echt mooi. Graag zou ik een huis-tuin en keukenkraan icm een dompelpomp willen. Dit blijkt lastig te zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Normale kranen zien er een stuk mooier uit namelijk.. kan dit icm een dompelpomp en een watertank welke onder de caravan is geplaatst? Graag jullie mening en ideeën!

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door iemand » di 2 mei 2023 13:55

Voetschakelaar of Plintschakelaar of tuimelschakelaartje op navelhoogte whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Ron » di 2 mei 2023 14:08

Of een drukschakelaar zoals bij sommige Engelse caravans.
Je hele systeem staat onder druk.
Zodra de kraan open gaat valt de druk weg en gaat de pomp lopen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 3 mei 2023 15:58

Zouden jullie dit iets kunnen specificeren? Wat moet ik dan doen/kopen/installeren om de huidige 12v schakelaar (hiervoor zit een omvormer van 220naar 12v) te laten werken met een normale kraan?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Ron » wo 3 mei 2023 16:41

Volg dit topic eens.
viewtopic.php?t=31494
Daar zie je een foto met zo' n schakelaar.
Bij de wit kon ik hem nog niet vinden.
https://www.berendbotjebootparts.nl/pro ... ype-ps7207
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 3 mei 2023 19:50

Dus als ik deze schakelaar ertussen zet dan zou het moeten werken met een gewone kraan? En wat betreft de andere optie met de voetschakelaar; hoe sluit ik dit aan? Is er dan alleen een voetschakelaar extra nodig om de normale kraan met de dompelpomp te laten werken?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Ron » wo 3 mei 2023 20:25

Met die schakelaar staat er constant druk op het systeem.
Dus de slangen e.d moeten wel goed vast gemonteerd worden.
Dan heb je geen switch in de kraan nodig.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Chris » wo 3 mei 2023 22:00

KnausamSee schreef:
wo 3 mei 2023 15:58
Zouden jullie dit iets kunnen specificeren? Wat moet ik dan doen/kopen/installeren om de huidige 12v schakelaar (hiervoor zit een omvormer van 220naar 12v) te laten werken met een normale kraan?
230 naar 12 volt....
Maar nu..
12 volt wisselspanning of 12 volt gelijkspanning ??
Da's voor een pompje heel belangrijk... want die werkt alleen met 12 volt gelijkspanning.
Dus... kijk eens op je omvormer.... of maak eens een foto van het typeplaatje.... vertellen wij je of hij wel /niet geschikt is.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 3 mei 2023 22:22

Komt ie!



[attachment=1]IMG_20230503_222124.jpg[/attachment][attachment=0]Screenshot_2023-05-03-22-22-57-28_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg[/attachment]
Bijlagen
Screenshot_2023-05-03-22-22-57-28_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
IMG_20230503_222124.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Chris » wo 3 mei 2023 22:42

Staat op dat het gelijkspanning is, dus een pompje moet werken.
Maar echt een antiek ding hoor....
Voor weinig zet je er een moderne voor in de plaats...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » wo 3 mei 2023 22:58

[re.gif]

Haha, leuk toch. Zolang hij het doet, doet hij het!
Mooi dat het dus kan. Dompelpompje hangt al onder de de caravan zag ik. Wat zijn dan nu de stappen om een normale kraam te kunnen gebruiken? Waar moet de voetschakelaar geplaatst worden? Aan het aanrecht zit een aan/uit schakelaar om het pompje in te schakelen
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op do 4 mei 2023 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten op voorgaand bericht verwijderd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door Chris » do 4 mei 2023 09:17

Ok... even in basic de bedrading voorspiegelen.
( ik kan het niet meten natuurlijk, maar ik denk dat de 12 volt DC uit de bovenste linker schroefklemmen komt...daar ga ik nu even van uit..)

Draad van de + op de omvormer naar een van de kontakten van de schakelaar.
Van het andere kontakt op de schakelaar ga je naar de + draad van de pomp.
Van de - op de omvormer trek je een draad naar de - van de pomp.

Mocht je nou de + en - van de pomp omgedraaid hebben dan draait hij wel maar werkt slecht...weinig water..
Draai dan de 2 draden van de pomp even om en kijk of er dan wel een goede waterstraal is.

Mocht het pompje slecht zijn, dan is een nieuwe niet duur, al vanaf 10 euro bij Obelink voor de kleinste.
Je hebt geen mega groot ding nodig, een "gewone" zal vast wel onder 20 euro te vinden zijn.

Het kan ook nog dat de omvormer het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt heeft... dan zou ik niet meer dat ding repareren maar gewoon een oude 12 volt laptop voeding oid opscharrelen.... werkt ook uitstekend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » do 4 mei 2023 11:09

Thanks. Ik probeer het te begrijpen.
Kan ik dan niet gewoon de schakelaar gebruiken die nu al voor de dompelpomp wordt gebruikt? Deze zit namelijk al in het keukenfrontje. Deze gaat naar de pomp toe om hem in te schakelen en de andere draad gaat naar het 12v circuit.

Zoals het nu is geïnstalleerd (is hoe ik hem kocht) is het volgens mij zo.

Stekker voor 220v stopcontact vanaf de omvormer
Draad van dompelschakelaar (keukenblokje) naar dompelpomp
Draad van dompelschakelaar (keukenblokje) naar 12v circuit
Draad van omvormer naar 12v circuit
Draad van omvormer naar 12v (koelkast, niet gebruikt)
IMG20230504105434.jpg
IMG20230504104902.jpg

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » do 4 mei 2023 21:52

Update: de laatste tijd ben ik bezig geweest met het bedframe en het inbouwen hiervan in de caravan. Een mooie klus om deze precies passend te krijgen. Het is gelukt! De bedbodemlatten moeten nog geplaatst worden, echter doe ik dit nadat ik er een nieuw vloertje in heb gelegd. Lijkt me wat praktischer. Het matras moet ik nog op maat zagen. Heb een 200 x 140 koudschuimmatras gekocht. Deze is met een (elektrisch) broodmes goed te bewerken heb ik me laten vertellen.

Foto's bedframe en gasveer
IMG20230428143928.jpg
IMG20230420162146.jpg

Ook heb ik de keuken aangepakt. Een nieuw blad gemaakt van Okoume hout en het frame aangepast zodat het precies passend is. Ik heb het e.e.a. aan peel and stick PVC/plastic gekocht voor de keuken, het keukenblad en de tafel. Licht eiken-look voor het aanrechtblad en de tafel, groen voor de keukendeurtjes en visgraat zwart/wittte PVC voor de achterwand. De hele keuken beplakken met dit spul bleek te lastig (kreuken, scheuren, bobbels etc.). De deurtjes zijn gelukt. Hier volgt nog een foto van. De achterwand ging redelijk, het blad moet ik nog doen.

Het frame van de keuken heb ik dus geverfd in plaats van beplakt. Ging een heel stuk makkelijker met een heeeeel stuk minder frustratie ;)

Keuken (zonder blad)

IMG20230504151705.jpg

KnausamSee
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 mar 2023 19:04

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door KnausamSee » do 4 mei 2023 21:56

Frame voor keukenblad op keukenblokje

IMG20230415160636.jpg
Bewerkt okoume keukenblad. Hier heb ik een extra latje onder geplaatst zodat ik het plakplastic er verder overheen kan trekken. Zo lijkt het een dikker eiken blad.
IMG20230415180045.jpg
IMG20230415180119.jpg

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3470
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Herstel van vochtschade in de hoek en renovatie van een Knaus Eiffeland 350 uit 1980

Bericht door troapel » do 4 mei 2023 22:18

Prachtig hoor! Wat zal je straks een eer hebben van je werk! Ik zit met twee linkerhanden vol bewondering naar jouw project te kijken. thumbup.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”