Overnachten bij ferry terminal

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Janmaya

Overnachten bij ferry terminal

Bericht door Janmaya » zo 5 mar 2023 10:33

Hallo
Wij gaan deze zomer weer naar Scandinavië heen Frederikshavn- Göteborg en terug Halmstad-Grenaa. Omdat wij voorheen nooit de vroege ferry's namen weten we niet of het mogelijk is om met je caravan te overnachten op het terminalterrein in de havens of er in de buurt. Meestal kun je zo vroeg niet van een camping vertrekken vandaar deze oproep voor tips.

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Overnachten bij ferry terminal

Bericht door Rapidewood » vr 24 mar 2023 20:06

In Scandinavië mag je camperen zolang je niemand lastig valt (lees elders op het forum).
Ik ben bij het betreffende veer enige tijd geleden geweest en heb er niet zo op gelet of dat zou kunnen. De laatste keer was de laatste boot ‘s nachts terug dus dan ben je blij als je aan de overkant bent. knipoog.gif

Veel ruimte is er volgens mij niet, maar waarom niet een stuk voordat je er bijna bent een camping of als je laat bent een rustige parkeerplek zoeken en daar een “tukje te doen”?

Ik heb de laatste keer rond middernacht (september 2021) net voor de Deense grens na Hamburg mijn auto op een snelweg parkeerplaats overnacht. Dat is prima te doen..
!! Let alleen wel op: op veel parkeerplaatsen langs de snelweg staan er zelfs vrachtwagens op de uitvoegstrook (zonder verlichting / reflectoren).
Rij dan liever een stukje door en draai een dorpje in, je vind er vaak wel een park of supermarkt-parkeerplaats oid waar je niemand in de weg staat. In een straat waar je netjes langs de kant staat mag je normaal ook parkeren, dus waarom ook niet even je oogjes rust geven awhoea.gif

Ik doe dat wel vaker zo, ik vertrek na het avondeten en de eerste stop probeer ik noord-Frankrijk of tegen Denemarken te komen. Als het niet lukt ook goed, als iemand in de auto het zat is stoppen we, nemen een biertje en duiken we onder de wol.
Dus de eerste avond gaan we een flink stuk rijden om Nederland uit te komen.
Antwerpen is al ruim 2,5 uur en Hamburg linksom … als het kan liever buiten de spits.

De daarop volgende morgen begint dan ge-wel-dig, rust geen haast en zelfs geen frustraties ook als ik onbedoeld dwars door Parijs ga..
Lekker mensen kijken, aanschuiven in de stroom verkeer en benieuwd waar we ons de dag zal brengen.
Geen camping in de planning, geen afspraken, stokbroodje onderweg oppikken met een stukje kaas en we stoppen onderweg om de honden uit te laten op plekken waar je ander nooit zou komen…

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Overnachten bij ferry terminal

Bericht door sjaak109 » vr 24 mar 2023 20:27

klinkt goed rapidewood, zo ga ik het ook doen mrgreen.gif
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Overnachten bij ferry terminal

Bericht door dieseltijger » vr 24 mar 2023 20:38

Wij hebben in Zweden gewoon op de parkeerplaats bij een pompstation gestaan - ik had het eerst gevraagd bij de pomp of het ok was. Yep - geen probleem. Vorig jaar hetzelfde gedaan toen we haastig naar huis moesten omdat mijn zeervirulente wederhelft COVID-19 had. Yep, lawaaierig - licht schijnt naar binnen, enz enz - maar niet verkeerd. Via de 12V aansluiting heb je je leeslampje en de waterpomp. In de ochtend even langs een bakker, Bialetti cafetiere op het vuur voor geurige koffie - prima. Geen tijdsverlies en het heeft wel wat.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Overnachten bij ferry terminal

Bericht door meeder » vr 24 mar 2023 21:23

Janmaya schreef:Hallo
Wij gaan deze zomer weer naar Scandinavië heen Frederikshavn- Göteborg en terug Halmstad-Grenaa. Omdat wij voorheen nooit de vroege ferry's namen weten we niet of het mogelijk is om met je caravan te overnachten op het terminalterrein in de havens of er in de buurt. Meestal kun je zo vroeg niet van een camping vertrekken vandaar deze oproep voor tips.
Hoe vroeg is vroeg? Vaak is het wel mogelijk om vroeg te vertrekken als je het vraagt. Je kan meestal dan al eerder betalen en je kan dan gewoon vertrekken.

Je ziet in Zweden wel steeds vaker op parkeerplaatsen borden staan dat kamperen verboden is.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overnachten bij ferry terminal

Bericht door Ab » vr 24 mar 2023 21:49

Parkeren is geen kamperen.. knipoog.gif
Dus: geen luifel uit, geen satellietschotel, geen stoelen buiten zetten. Geen pootjes uitdraaien.
Verduistering dicht, kaarsje aan, en een tukkie doen.
Dat mag allemaal in elke straat en elke parkeerplaats.
Tenzij het uitdrukkelijk verboden is voor aanhangers.
Dat zie je maar heel weinig.
Wel zorgen dat je niemand tot last bent natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”