Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door Jaap van Duijn » ma 6 mar 2023 16:47

@Ronk en Eurotrotter,

Corrigeer mij, maar in Nederland kunnen de mensen van verkeerspolitie bij controle vervelend zijn qua % overgewicht.
Overgewicht en ik zeg niet hoeveel % maar die 10 lijkt mij veel, is in Nederland ook nog eens een economisch delict en word toch zwaar beboet.
Dit heb ik toch enkele malen van dichtbij meegemaakt.


On topic maar weer zeker
grtn Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door deusjevo » ma 6 mar 2023 17:06

[re.gif]
Economisch delict is het alleen bij beroepsmatig vervoer
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door Jaap van Duijn » ma 6 mar 2023 17:57

@Deusjevo

Helemaal juist, die mannen hier boven hadden het toch over vrachtauto's.
En ja de aannemer met aanhanger vallen daar ook onder.
Pas nog trouwe ns een ZZP timmer man met VW bus en een aanhanger. Hij was niet met juist verhoudingen en geen BE
Kreeg een zeer hoge boete, zeker 3 x als particulier

Grtn Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7998
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door Ron » ma 6 mar 2023 18:43

Nee we hadden het over het papieren mtm van een trailer/ aanhanger.
Net zoals ts bedoeld.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
JJJeroen
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 mar 2023 11:19

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door JJJeroen » di 28 mar 2023 18:54

Ik weet niet of TS hier nog wat aan heeft maar ik heb vandaag toevallig het RDW gebeld. Ik mag binnenkort mijn caravan ophalen en ik kwam er achter dat ik verkeerd gerekend had met de gewichten. Max toegestane massa van de auto is 1980kg, hij mag 1700 kg trekken. De caravan heeft een MTM/TMM van 1700 kg. Samen is dat dus > 3500 kg en ik heb alleen rijbewijs B. Ik heb inmiddels een examen BE gepland staan maar de wachttijden zijn nogal lang. Ik laat hem nu terugzetten naar 1500 kg en dan over een maand of 2 zet ik de hut weer naar 1700 terug. Volgens het RDW was dit wat zonde van het geld misschien maar het was niet "raar" en het zorgt er in ieder geval voor dat je met een legale combi de weg op gaat. Voor 2x 65 euro (technisch gezien zou je hem ook op 1500 kunnen laten staan dus is 1x voldoende) lijkt me dat een no brainer. In geval van TS zijn vraag gaat het idd om een eenmalige administratieve handeling van 65 euro die een hoop discussie en mogelijk ellende zou voorkomen, 1x op de camping eten ipv in een restaurant en je hebt het terugverdiend knipoog.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7998
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Rijden met (op papier) te zware caravan in Spanje.

Bericht door Ron » di 28 mar 2023 19:32

[re.gif]
Ik zou het toch eens allemaal lezen.
Jij moet vanwege het ontbreken van BE.
Ts heeft BE.
Dus is het terugzetten niet nodig
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”