Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
A3jaan
Berichten: 117
Lid geworden op: di 24 sep 2019 17:58

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door A3jaan » za 11 mar 2023 19:00

Onlangs heb ik (TS) al laten weten dat ook ik overtuigd ben. Ik heb even gewacht totdat ik XL Emuk’s op Marktplaats langs zag komen. Dat is gelukt (€ 67,-). Binnenkort uitproberen.
Mercedes Benz GLC 250 4MATIC, Fendt 515SG Bianco Selection, Fortex Circum voortent, Torino luifel en Siena reisluifel.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Bob Diesel » wo 15 mar 2023 12:39

Pakkie schreef:
di 7 mar 2023 08:13
Excuses voor het op kosten jagen van diverse leden knipoog.gif
Zoveel mensen zoveel wensen uiteraard, maar ik ben nog steeds voorstander van de XL ipv de normale Emuks.
Vorig jaar met de Milenco,s , rechter kant wel 10 cm tussen wiel en boom
De bovenkant caravan was niet zichtbaar, dus daar een knobbel op de boom gemist
Deze drukte het rechtervoorraam in ,waar de buitenruit van scheurde, pas bij de volgende stop gezien
Dan heb je pas echt kosten , ,gelukkig voor de verzekering knipoog.gif

Dus nadat we nu Emuks met standard spiegels hebben gescoord, voor weinig
En ten treure hier alles door genomen, gelezen, scratch.gif
zo juist 2 x Emuk XL spiegelkoppen besteld haphop.gif
Je bent bedankt mrgreen.gif knipoog.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Pakkie » wo 15 mar 2023 14:56

[re.gif]
Graag gedaan uiteraard knipoog.gif. Ik heb de houders voor de XL's onlangs op maat gemaakt middels een universele houder en wat alu buisjes. Net voor mijn type Cayenne bestaan helaas geen modelspecifieke spiegels. Wellicht tzt de draadeinden nog eens wat inkorten om het nog iets fraaier te laten ogen. Van VIP vernomen dat eea prima blijft zitten dus daar ga ik dan maar vanuit.

Emukje.jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38535
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Micky » wo 15 mar 2023 15:45

Daphne schreef:
ma 27 feb 2023 13:11
[re.gif]

Komt in ieder geval niet van Emuk. Ik weet dat hij het ergens heeft besteld maar geen idee waar weenie.gif kan ook zomaar via het werk zijn geweest.
Destijds hier ook door Witjesm geplaatst, ik heb ze van hem gekregen, hij kocht ze bij de bouwmarkt in Zwitserland voor zover ik weet thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Bob Diesel » vr 17 mar 2023 17:02

Zo juist de 2 XL spiegekoppen binnen gekregen en ff geplaatst
Behalve het feit dat ik nu met de emuks ,de spiegels weer in kan klappen ,zonder dat ze tegen de deur komen
Kan ik id zo als verwacht veel meer zien
Komende week de caravan op halen ,de stand fine tunen en dan op pad met denk wel 50% scratch.gif
Meer zicht als de Millenco,s en ook de verstelbaarheid vd auto spiegel weer terug , handig indien nodig
Ik ben happy haphop.gif haphop.gif thumbup.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

jaap m
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 jun 2020 16:41

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door jaap m » do 23 mar 2023 11:11

Ik heb ook op marktplaats gewacht en een paar mooie emuks gescoord, maar helaas vond DHL ze zelf ook mooi en heeft ze gehouden :(

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door EricS » do 23 mar 2023 11:33

Voor mijn EV6 bestaan geen 'op maat' spiegels. Eerder setje Emuk universeel via MP gehad, een verloren onderweg. Toen een nieuwe set Emuk universeel gekocht...en helaas weer een spiegel verloren. Ze hebben domweg te weinig grip. O te W bood super service en gaf geld terug.

Van alle EV6 rijders die met caravan rijden ( ander forum en op YT) hebben allen Milenco's....schijnt dan goed te gaan. Dus..nu een setje Milenco's (eerst maar weer MP) om uit te proberen.
Eerste indruk ? spiegelkap van de Kia heeft aflopend randje, toch houden ze veel beter. thumbup.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Leentje » do 23 mar 2023 17:47

Rodo schreef:
wo 1 mar 2023 20:41
En toch blijf ik mijn oppi’s gebruiken blij.gif thumbup.gif
Dat snap ik volledig ;-)
Na twee keer een emuk die loskwam, nu heel tevreden over Oppi. Konden toevallig naadloos over van de Kuga naar Volvo V60. We hebben samen dezelfde spiegelafstelling, dus wisselen van stuur is geen enkel probleem. Inklappen kan ook probleemloos, ze hebben net iets meer afstand tot het raam en blijven daardoor hun stand behouden. (onze spiegels klappen in als de auto sluit, en ja, dat kun je uitzetten)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Bob Diesel » do 23 mar 2023 19:21

[re.gif] [re.gif]
Kijk eens in je inbox
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » vr 7 apr 2023 16:26

Vandaag ook de Emuk Universeel Pro ontvangen en geprobeerd op mijn Tesla Model Y.
Jeminee, met die 2 knopjes, hoe hard kan je aandraaien voordat je spiegelkap het begeeft..?

Strak aangedraaid, maar met beetje wiegelen al los. Eerst op mijn bus had ik met die bandjes erachter, 15+ jaar nooit problemen gehad. Kan die nu niet testen of die eventueel passen, liggen in de caravan (stalling).

Heb net een stukje fietsband rubber er tussen gedaan en dat scheelt al een heleboel. Toch is het geen Woh factor.
Nu wil ik niet net als Eric een spiegel verliezen en op zoek naar een saftylijn, zodat bij afvallen toch je spiegel aan de auto blijft bengelen. Zou toch als achterligger niet graag over zo'n spiegel rijden.
Eventueel iemand nog tips qua saftylijn of andere Tesla spiegels (helaas maakt Emuk (nog) geen op maat spiegels voor de Model Y)
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4290
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door WillyL » vr 7 apr 2023 16:49

Een spiegel met safetylijn. Waar zijn ze mee bezig? Op zich prima en meer dan vriendelijk voor de achterliggers maar zonde voor de dure spiegels en zijdeuren. Daar zou je dit soort problemen niet bij verwachten. De generieke Milenco's hebben dat probleem niet. Ook niet de merkspecifieke Emuk's
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Pakkie » vr 7 apr 2023 19:20

[re.gif] [re.gif]
Ik heb ze ook op de Cayenne zitten omdat ze voor mijn type geen modelspecifieke uitvoering hebben.

Standaard, maar da's met een 2.50m brede caravan te smal:
IMG_20230103_132446_HDR.jpg

Dus alu buisje op maat gemaakt en die gemonteerd:
IMG_20230121_195014_HDR.jpg

Vandaag zo'n 100 km gereden en bleven probleemloos zitten tot 110/u. Ze bewegen wel iets meer dan de modelspecifieke die ik op de X5 had zitten. Niet heel vreemd aangezien de montage op de spiegel bij een modelspecifieke uitvoering steviger is èn de stang van de spiegel bij de Porsche wat langer is.

Heb je op jouw Tesla geen randje op de spiegel zitten waar hij met het juiste plastic opvulstukje als het ware achter haakt? Zoals hieronder bij mij (foto moet je even 90 grd met de klok mee draaien) :
IMG_20230103_113408_HDR.jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » vr 7 apr 2023 22:53

[re.gif]
Helaas heeft de Tesla Model Y niet zo'n specifiek randje in de spiegel. Dan had het vermoedelijk geen probleem geweest. De Emuk universeel heeft 1 grote blok met 2 schroeven en de Milenco 2 losse blokjes. Ik weet niet of dit het verschil gaat geven bij montage.
Kan deze wel weer retour sturen en Milenco's bestellen, maar ben bang dat het geen verschil gaat geven.
Hopen dat Emuk snel de model specifieke gaat maken, Model Y wordt massaal verkocht, dus zullen er ook veel bij zijn met een sleurhut :wink:
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door EricS » za 8 apr 2023 07:55

Bekend probleem Twan, vervelend.

Wat mij opviel; de oudere Emuk universeel heeft andere aandraai schroeven die stevig aanvoelen. De nieuwe daarentegen met de grote draaiknop zit vrij losjes in het schroefdraad, alsof het makkelijk lostrilt ondanks zeer stevig aandraaien. Beide types echter gleden van mijn kap af...
Helaas de Milencos nog niet kunnen proberen...auto staat lang bij schadehersteller.... Maar op forums zijn EV6 rijders tevreden met de Milenco's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Techn

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Techn » za 8 apr 2023 08:13

Twan123 schreef:Vandaag ook de Emuk Universeel Pro ontvangen en geprobeerd op mijn Tesla Model Y.
Jeminee, met die 2 knopjes, hoe hard kan je aandraaien voordat je spiegelkap het begeeft..?

Strak aangedraaid, maar met beetje wiegelen al los. Eerst op mijn bus had ik met die bandjes erachter, 15+ jaar nooit problemen gehad. Kan die nu niet testen of die eventueel passen, liggen in de caravan (stalling).

Heb net een stukje fietsband rubber er tussen gedaan en dat scheelt al een heleboel. Toch is het geen Woh factor.
Nu wil ik niet net als Eric een spiegel verliezen en op zoek naar een saftylijn, zodat bij afvallen toch je spiegel aan de auto blijft bengelen. Zou toch als achterligger niet graag over zo'n spiegel rijden.
Eventueel iemand nog tips qua saftylijn of andere Tesla spiegels (helaas maakt Emuk (nog) geen op maat spiegels voor de Model Y)
Safetylijn???

Wat kosten nieuwe spiegels en wat kost het om je auto te laten herstellen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » za 8 apr 2023 09:21

Saftyline zijn twee simpele touwtjes die je om de buis doet en om je vaste spiegel, kosten € 5,95. Hiermee kan je jezelf en vooral je achterliggers bij afvallen een hoop ellende besparen. Emuk universeel spiegels zijn € 77,- per set.
Het gaat mij niet om de kosten, maar gewoon om een goede bevestiging.

Betreft; auto laten herstellen snap ik niet zo goed, misschien is die aan Eric gericht die zijn auto tussen een paaltje geparkeerd heeft stom.gif
Laatst gewijzigd door Ron op za 8 apr 2023 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig voorgaande bericht qouten
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4290
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door WillyL » za 8 apr 2023 10:51

[re.gif] herstellen... ik kan me voorstellen dat die losgekomen spiegels dan aan het draadje hangen te zwieren en zwaaien door de rijwind en zo tegen de carrosserie kloppen en dus deuken maken die dan moeten hersteld worden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » za 8 apr 2023 13:10

[re.gif]
ach, dom van me. Dat zal natuurlijk ook weer een dingetje zijn, eventuele volgschade.
Misschien kijken of er soort rubber bandjes zijn, die je bij de Emuk "om" de spiegel kunt doen en onderaan bevestigen.
Vaak zie je die bij goedkopere spiegels als normale bevestiging.

Als er zo'n rubber bandje erom heen zit, kan hij er eigenlijk (bijna) niet meer af. Zal eens zoeken of ik daar iets op kan verzinnen.
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » ma 24 apr 2023 20:26

Twan123 schreef:
za 8 apr 2023 13:10
[re.gif]
ach, dom van me. Dat zal natuurlijk ook weer een dingetje zijn, eventuele volgschade.
Misschien kijken of er soort rubber bandjes zijn, die je bij de Emuk "om" de spiegel kunt doen en onderaan bevestigen.
Vaak zie je die bij goedkopere spiegels als normale bevestiging.

Als er zo'n rubber bandje erom heen zit, kan hij er eigenlijk (bijna) niet meer af. Zal eens zoeken of ik daar iets op kan verzinnen.
Helaas nog niet gevonden op het web, maar de achterbuurman had wel zo'n mooie oplossing. Hij wist niet van welk merk spiegel hij ze overgehouden heeft, maar werkt perfect.
Iemand enig idee van welk merk spiegel dit onderdeel is...?
(buisje, rubber en haak)
IMG_4651.jpeg
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door mark m » ma 24 apr 2023 21:11

[re.gif]

Hier hetzelfde probleem met los schuivende Emuk’s (universeel).
Mijn spiegels hebben niet zo’n randje zoals op de Cayenne van Pakkie. Ook loopt de spiegelrand wat taps toe, waardoor de bevestiging van de spiegels erg weinig grip heeft. Eigenlijk gedoemd om te verliezen….

Ik ben zelf al wat aan het prutsen geweest met dubbelzijdig tape op de onderzijde van de spiegel. Dat verbeterd de grip enorm, maar toch heb ik er niet echt veel vertrouwen in…

Vrijdag gaan we naar de camping, dit keer een flink stuk rijden. Ik denk dat ik de oude reserve spiegels maar pak, met zo’n rubber om de spiegelkap heen. Met Hemelvaart gaan we naar de camping in de buurt (ivm verbouwen van de woning) dan probeer in de Emuks maar

In de tussentijd volg ik het draadje naar nuttige tips. Bovenstaand idee is wellicht een goede oplossing!
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 961
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Rodo » ma 24 apr 2023 21:45

[re.gif] [re.gif]
Lijkt mij een band van special mirror spiegels.

http://www.specialmirror.net/epages/616 ... ducts/2459
Spending a fortune to live like a wanderer

Twan123
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 09:55

Re: Spiegels verstellen, Milenco vs Emuk

Bericht door Twan123 » wo 3 mei 2023 12:28

[re.gif]

Dit bandje is van kunstof zo te zien, dan mis je nog het buisje wat om de as gaat van de spiegel.
Dat buisje met lip, waar je zo'n universele rubber met hokje is het lastigste, een (kunstof) haakje voor onderzijde is nog wel zelf te maken.
Vreemd dat dit nergens te koop is...
Tesla Model Y LR 2023 | Bürstner 460TS (2022) | Thule 6300 auto luifel | Truma Aventa airco | E&P level systeem | AL-KO Mammut | Travel Vision E85 schotel

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”