Vragen over Alde verwarming

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Pajonline
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 22 jan 2021 21:49

Vragen over Alde verwarming

Bericht door Pajonline » za 18 feb 2023 18:49

Hallo mede forum leden,

We zijn nu voor het eerst weg met de caravan met lagere temperaturen, dus de (Alde) verwarming hebben we graag aan.

De caravan is een Adria Adora 522UP.

Ik heb twee fotos toegevoegd. 1 Foto is van het normale instelscherm en 1 foto is van het service scherm.

Mijn vragen:

1 - wat is de functie van de “Fan”? Ik merk dat die soms wel en soms niet aanslaat.
2 - wat is “overheat”? Er staat nu “No”, maar ik heb geen idee wat dat betekent.
3 - als ik warm water wil hebben, dan moet ik bij het douche-kop symbool de + knop indrukken (en voor snel warm water de + knop 2 keer), maar gaat/moet de verwarming dan ook aan? Ik begrijp de wisselwerking/invloed van verwarming en warm water niet goed.
4 - in de handleiding staat dat ik elke 10 dagen een nieuw “luchtkussen” moet maken door het gele kraantje even open te zetten. Herkennen iemand dit?
5 - als ik de instelling “prioriteit” op elektrisch zet, wanneer schakelt Alde dan gas bij? Is er een relatie met het knopje met het “vlammetje” erop?

Ik heb de handleiding nu 3 keer gelezen maar kom er niet goed uit.

Alle inzichten en hulp is welkom.
C0574501-3ABA-426B-8256-2035A4C43414.jpeg
10E81027-4D60-4402-9784-B611C219D614.jpeg
—————————————————————————————
Volvo XC40 T5 Hybride met Adria Adora 522UP

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Vragen over Alde verwarming

Bericht door LeReve » za 18 feb 2023 19:45

Pajonline schreef:
za 18 feb 2023 18:49
Hallo mede forum leden,

We zijn nu voor het eerst weg met de caravan met lagere temperaturen, dus de (Alde) verwarming hebben we graag aan.

De caravan is een Adria Adora 522UP.

Ik heb twee fotos toegevoegd. 1 Foto is van het normale instelscherm en 1 foto is van het service scherm.

Mijn vragen:

1 - wat is de functie van de “Fan”? Ik merk dat die soms wel en soms niet aanslaat.
2 - wat is “overheat”? Er staat nu “No”, maar ik heb geen idee wat dat betekent.
3 - als ik warm water wil hebben, dan moet ik bij het douche-kop symbool de + knop indrukken (en voor snel warm water de + knop 2 keer), maar gaat/moet de verwarming dan ook aan? Ik begrijp de wisselwerking/invloed van verwarming en warm water niet goed.
4 - in de handleiding staat dat ik elke 10 dagen een nieuw “luchtkussen” moet maken door het gele kraantje even open te zetten. Herkennen iemand dit?
5 - als ik de instelling “prioriteit” op elektrisch zet, wanneer schakelt Alde dan gas bij? Is er een relatie met het knopje met het “vlammetje” erop?

Ik heb de handleiding nu 3 keer gelezen maar kom er niet goed uit.

Alle inzichten en hulp is welkom.

C0574501-3ABA-426B-8256-2035A4C43414.jpeg

10E81027-4D60-4402-9784-B611C219D614.jpeg
1) fan is om de gassen naar buiten te blazen bij gas gebruik. Dus alleen als je op gas draait.
2) weet ik niet
3) dan verwarm je de boiler, staat los van de verwarming
4) nog nooit gedaan
5) als elektra weg valt, kan gas bij geschakeld worden en vise versa. Camping inclusief stroom, kw's verbruiken.. stroom betalen = gas

Ik hoop dat dit korte antwoord jullie helpt. Veel plezier daar!
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Vragen over Alde verwarming

Bericht door Gemineye » za 18 feb 2023 19:49

Ik opende hier laatst een topic over mijn wat oudere Alde compact 3000. Die gebruiksaanwijzing was ook zo onduidelijk. Je vragen kan ik niet beantwoorden maar ik ben blij te vernemen dat ik blijkbaar niet de enige ben die de documentatie onduidelijk vindt, maar ook verbaasd dat daar blijkbaar in de jaren niets in verbeterd is.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”