Caravan verzekering welke

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertdrenth
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 okt 2014 08:33

Caravan verzekering welke

Bericht door Bertdrenth » ma 13 feb 2023 20:30

Beste allen,

Wij hebben afgelopen zaterdag een tweedehands Fendt opal 495 gekocht.
Nu zijn wij aan het kijken naar een verzekering, aangezien hier een hoop mensen zitten met positieve en negatieve ervaring.
Zou ik graag jullie vragen wat is een goede verzekering?

Wij willen zowie zo hagelschade en inboedel meenemen in de verzekering ook omdat we een seizoen plek nemen.

Groeten,
Bert
Fendt opal 495 model 2013

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Arthurj » ma 13 feb 2023 22:28

Dan heb je een cascodekking nodig. Ik heb hem vorig jaar via Aveco verzekerd en recentelijk laten aanpassen i.v.m. accessoires. Prima service. Ze verzekeren o.b.v. aankoopwaarde.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Chris » ma 13 feb 2023 22:32

Ik ben wel happy met de ANWB verzekering.
Beetje spelen met de ingevoerde gegevens kan best leuke verschillen opleveren.

Hagelschade zit in een Casco dekking.
Alleen zal je geen korting krijgen omdat de Fendt Opal geen hagelbestendig dak heeft.
Dat kan bij meerdere verzekeringen een leuke korting opleveren.
Mijn reden om van CB naar de ANWB te gaan.
CB schrapte de korting voor hagelbestendige daken.

Je kan bij veel verzekeringen zelf je premie berekenen.... gewoon gaan zitten en gaan spelen daarmee.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door redriver » di 14 feb 2023 10:03

Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door troapel » di 14 feb 2023 10:59

Misschien handig om ook bij je huidige verzekeraar eens na te vragen wat het kost. Een verzekering extra kan je ook meer pakketkorting geven. Zo hebben wij alle verzekeringen bij Univé en krijgen we daardoor een mooie pakketkorting. Ook ben ik persoonlijk zeer te spreken over de service van Univé.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Chris » di 14 feb 2023 15:53

[re.gif]
Zo'n pakketkorting werkt niet altijd goed.
Ik heb een Interpolis pakket, maar de caravanverzekering was daar duur voor mij.
Zo duur dat er van de pakketkorting niks meer overbleef.
Oplettertje dus
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Rodo » di 14 feb 2023 16:07

Ik had het al eerder vermeld
viewtopic.php?t=48000
Kijk wat voor jou een goede verzekering is, waarin word gedekt wat jij wil, er zijn er vele.
Pakketkorting is een leuk trucje van de verzekeringsmaatschappijen. Ze willen je doen geloven dat je erg voordelig uit bent. Lang niet altijd dus.
Spending a fortune to live like a wanderer

workel

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door workel » di 14 feb 2023 16:27

[re.gif]
Heb de onze Fendt verzekerd met pakket kortng bij NH1816, ook premie opgevraagd bij Ohra, Unive en Aveco, zat toch wel een prijsverschil in.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door troapel » di 14 feb 2023 16:30

Het is alleen even een tip om uit te zoeken of het goed bij je past. Service kan ook wat waard zijn. mrgreen.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Cocoon » di 14 feb 2023 18:58

En wellicht ook even kijken naar de sloten die geëist worden. Ene verzekering eist 2 sloten, de ander slechts 1. Scheelt weer in aanschaf en gedoe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Arthurj » di 14 feb 2023 19:13

En niet alleen premie of service, maar vergelijk ook de polisvoorwaarden, wat en hoeveel krijg je voor je centen bij een stevige schade? Daar gaat het juist om, een krom neuswieltje betaal ik zelf wel, maar een stevige stormschade of totaalverlies, daar verzeker ik me voor. Wat moet je verzekeren en wat kun of wil je zelf dragen qua risico?

Pakketkorting zegt me niet zoveel, klantenbinding, ik kijk per risico welke verzekeraar de beste optie biedt qua prijs/kwaliteitsverhouding. Alles bij één verzekeraar is leuk/handig [en fijn voor die verzekeraar] maar voor mijn youngtimer SAAB met taxatie heb ik een andere verzekeraar nodig dan de 107 die enkel WA[M] verzekerd hoeft te worden. En dan is alles bij één verzekeraar niet het beste voor wat ik wil.

Dus kijk en vergelijk en vraag je af wat je kunt en/of zelf wilt dragen qua risico tegen welke prijs.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Hobby tourer

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Hobby tourer » wo 15 feb 2023 10:25

Ook ik heb onze caravan verzekerd bij Nh1816 https://www.nh1816.nl/verzekeringen/caravanverzekering. Dit moet wel via een adviseur. Zij sluiten niet direct met de eindklant. Ons hele pakket hebben wij hier ondergebracht voor extra korting.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door WanFie » wo 15 feb 2023 15:15

Wij hadden 5 opeenvolgende jaren schade aan de caravan. Variërend van een verloren hoekkapje (ik dacht toch nog € 250,-) tot hagelschade van in totaal € 4800,-. Verzekerd bij Interpolis. En die deden helemaal niet moeilijk. Aan alle schade hadden we dan ook weinig schuld. Maar nu is Interpolis toch wel heel erg duur geworden en zijn we samen met de auto naar ZLM gegaan.
Dezelfde verzekering voor de auto en verzekering leek mij wel handig.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Hannibalb » do 16 feb 2023 16:08

Wij hebben niet gekozen voor een goedkopere maar voor een verzekering die als uitstekend bekend staat.

Dus toch aveco, mede ivm de 5 jaar nieuwwaarde verzekering,
Fendt saphir

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door WanFie » do 16 feb 2023 17:08

[re.gif]

We vonden toen een stijging per maand van € 18,- naar € 48,- in enkele jaren toch wel gortig worden. En dat terwijl we eerst een aluminium dak en nu hagelbestendig hebben.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Kampeerliefhebber » wo 1 mar 2023 09:17

Hannibalb schreef:
do 16 feb 2023 16:08
Wij hebben niet gekozen voor een goedkopere maar voor een verzekering die als uitstekend bekend staat.

Dus toch aveco, mede ivm de 5 jaar nieuwwaarde verzekering,
Ben me nu ook aan het oriënteren voor de nieuwe caravan. De clausule waarin ze (bij cosmetische schade) kunnen uitkeren obv waardevermindering, staat me persoonlijk niet aan.

Ik had gevraagd hoe ze om gaan met een deuk:

In geval van een deuk wordt er altijd gekeken waar die deuk zich bevindt. Mocht die in de zijwand zitten, dan wordt niet de gehele zijwand vervangen, dat zou namelijk om een schade van enkele duizenden euro’s gaan. In dat geval wordt de waardevermindering uitgekeerd. E.a. gebeurt uiteraard altijd in overleg met u en is afhankelijk van de schade en waar deze zich bevindt.

Ook gevraagd hoe ze het eventueel zouden zien als het met profile repair opgelost kan worden. Daar deden ze geen uitspraak over.

Lang verhaal kort: als ik een deuk(je) heb in mijn caravan van 46k, dan wil ik dat graag kunnen laten repareren.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Daphne » wo 1 mar 2023 09:47

Kampeerliefhebber schreef:
wo 1 mar 2023 09:17
Lang verhaal kort: als ik een deuk(je) heb in mijn caravan van 46k, dan wil ik dat graag kunnen laten repareren.
Wij hebben bij onze vorige caravan een deukje in de zijwand gehad. Uitgeschoten met de slinger van de luifel. Schadeherstel is door Aveco vergoed. Was geen probleem,

Overigens kom je deze bepaling vaker tegen bij verzekeringsvoorwaarden. Of dat een cosmetische schade met een reflector,wandcontactdoor, rooster of een extra serviceluik wordt opgelost (afhankelijk van de plek)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Kampeerliefhebber » di 14 mar 2023 22:29

Hi Daphne,

Goed dat jij positieve ervaringen hebt.

Bij mij gaven ze aan dat de het gewoon niet zouden doen.

Ben er nu nog niet uit welke verzekering het wel zou moeten worden…

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Chrisje113 » wo 15 mar 2023 09:35

Ik een positieven en een mindere ervaring met de ANWB verzekering gehad met een vorige caravan. een keer hebben we hagelschade op het dak gehad, deze werd niet vergoed maar kreeg een vergoeding en een waarde vermindering omdat de schade niet erg genoeg was in hun ogen. een andere keer hadden we een boeven kastje in het keuken gedeelte niet goed gesloten waardoor de bordje naar beneden vielen en er 1 rechtop in het aanrechtblad bleef staan. deze schade werd zonder pardon in een keer vergoed zonder dat er iemand was komen kijken scratch.gif caravan stond op de inrit bij ons thuis en het geld was al gestort voordat de schade was gerepareerd door de reparateur.
Nu zitten we met de nieuwe caravan bij Aveco op advies van de dealer. We hebben natuurlijk wel rond gekeken naar een alternatief maar deze was voor ons op dat moment de beste keuze. De verzekering hebben we gelukkig nog niet nodig gehad, dus kunnen u nog geen ervaringen erover delen.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Willem69 » wo 15 mar 2023 10:19

Wij gaan naar Centraal Beheer.Niet de goedkoopste volgens mij maar in de winter als de caravan in de stalling staat kan je de verzekering omzetten naar brand, diefstal etc en geen verkeer. Scheelt een hoop geld.

Gebruikersavatar
Bertdrenth
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 okt 2014 08:33

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Bertdrenth » zo 26 mar 2023 12:34

Wij zijn nu bezig middels een tussenpersoon om een verzekering bij NH1816 te krijgen.
Alles ingevuld niet wachten op goedkeuring. 51,80 euro pm, inclusief hagel en neerslag.
Fendt opal 495 model 2013

Frank86
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 22 mei 2023 19:31
Locatie: Drenthe

Re: Caravan verzekering welke

Bericht door Frank86 » za 9 sep 2023 10:27

Wij zijn nu aan het zoeken voor onze caravan die eind van de maand komt. We hebben bijna alle verzekeringen bij Univé lopen, ook de caravanverzekering lijkt vrij voordelig te zijn. Aveco wellicht ook interessant

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”