Spiegels Toyota Yaris CROSS

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door Rapidewood » za 11 feb 2023 13:31

Hoi,

Ik lees veel mee maar post niet veel maar nu zit ik met hel volgende:

Ik heb in de loop der jaren voor verschillende auto's al verschillende spiegels gebruikt (en verloren) maar heb nu een vraagje voor de Toyo.
Omdat wij veelal een stuk met de caravan rijden en dan onderweg ook dingen bezoeken en daarna een dag zonder caravan de omgeving verkennen heb ik dus vaak spiegel erop-eraf bezigheden.
Nu hou ik altijd dezelfde spiegel aan de zelfde kant dus hoefde (bijna) nooit te stellen alleen nu voor de Toya kan ik geen goede spiegel vinden.

De Milenco klem (heb ik) je in de rand maar die lijkt van de Toyo te kwetsbaar, de spiegels met verstelbare "benen" zoals de Reich Handy Mirror zitten vaak niet telkens op de zelfde manier.

Wij zijn gewend heel minimalistisch te reizen en zoek snelle erop/eraf spiegels die er ook nog eens niet zo maar afvallen...
Zuignappen lijken mij niet zo geweldig als je autospiegels niet altijd even schoon zijn (zoals je op de fotot's kan zien ben ik niet zo'n poetser awhoea.gif)

Als iemand een goed advies heeft verneem ik deze graag,

Afbeelding


Afbeelding

edit : Cross ipv PLUS
Laatst gewijzigd door Rapidewood op za 11 feb 2023 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Spiegels Toyota Yaris PLUS

Bericht door Chris » za 11 feb 2023 13:43

Eenzaam aan de top staan Emuk spiegels.
Alleen dat zijn dedicated spiegels, worden dus speciaal gemaakt voor een bepaald type auto / serie /model.
Emuk maakt voor heel veel auto's spiegels, vooral als het bekende goede trekauto's zijn.
Of ze voor jou Yaris ook deze dedicated spiegels maken betwijfel ik.
Maar kijken zou ik zeker effe doen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Spiegels Toyota Yaris PLUS

Bericht door doubleyou » za 11 feb 2023 13:48

Ik neem aan dat het een Yaris Cross betreft :).

@Chris, Emuk heeft ook een universele variant.

https://www.caravanspiegels.nl/emuk-universeel/
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door Rapidewood » za 11 feb 2023 13:52

Ik heb de titel aangepast, sorry,

En helaas Emuc weet niet eens dat Toyota-ahhh bestaat whistle.gif lijkt het wel.
De standaard is net als de Milenco volgens mij.

https://www.emuk.com/Wohnwagenspiegel/s ... iegel.aspx
Laatst gewijzigd door Rapidewood op za 11 feb 2023 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Spiegels Toyota Yaris PLUS

Bericht door Chris » za 11 feb 2023 13:52

[re.gif]
Jawel, maar die is niet zo super als de dedicated versie.... moet je elke keer weer stellen b.v.
Dat is met de dedicated versie niet zo.... en dat samen met het trillingsvrije... ideaal.
MEt dedicated wordt bedoelt dat ze exact en alleen om jou spiegel passen, ander model past niet.
Zo dus b.v. bij mijn auto.
.
Emuk2.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4013
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door Gemineye » za 11 feb 2023 13:59

Wij hebben tijden lang repusel spiegels gebruikt, die zouden ook prima op jouw Toyota passen. Die bestaat uit twee onderdelen; de houder monteer je eerst op de spiegel vd auto en daarna schuif je de opzet spiegel er zo in. Hij kan er makkelijk weer uit als je dat wilt, laat je de houder gewoon zitten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door meeder » za 11 feb 2023 14:01

Oppi heeft spiegels voor de Yaris, welke ook gelijk zijn aan de spiegels van de huidige Corolla. De kans is erg groot dat de Yaris Cross dezelfde spiegels heeft.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door Hans 555 » za 11 feb 2023 15:35

[re.gif]
Idd even goed kijken bij de andere Toyota modellen of deze toevallig niet dezelfde spiegels hebben waar Emuk dan wel een spiegel voor heeft. Had hetzelfde bij Mazda, voor onze Mazda 6 waren geen Emuk spiegels verkrijgbaar maar wel voor de Mazda CX5. Mazda gebruikte voor de CX 5 dezelfde spiegels als voor de 6. Succes thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door Rapidewood » za 11 feb 2023 16:55

Bedankt voor de goede tips !
Hier kan ik wel wat mee.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door MarcoC » zo 12 feb 2023 00:07

@Rapidewood,
Ik heb hier nog een set Brunsgaard 4 punt spiegel maat 3 liggen, die lijken op Oppi's maar zijn meer universeel omdat ze verstelbaar zijn.
Als de spiegelkappen van jouw Yaris niet dikker zijn dan ca. 13,5 cm moeten deze passen!

Had ze voor mijzelf gekocht omdat we nog wel eens van auto wisselen :oops: maar de spiegelkappen van onze huidige auto zijn te dik helaas.
Mocht je interesse hebben mag je ze overnemen thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
mamajolijn
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2023 18:30

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door mamajolijn » za 1 apr 2023 12:29

Helaas maakt Emuk geen spiegels voor Toyota :( . Ik heb ook zitten zoeken. Sinds augustus hebben wij een Rav4 (2013) en ik ben voor de Emuk Universal gegaan. Het past wel, ze zijn er snel en makkelijk op te zetten (en af te halen). Voor mijn vorige auto's (Starlet en Picnic) had ik deurspiegels. Bevielen mij perfect, maar de rubberen band past niet op de Rav4 deur.

De Emuk Universal kostte mij even tijd om ze goed af te stellen, maar het erop en eraf halen is nu in 2-3 minuten gebeurd. Ik hoop dat dat snel genoeg is. Daarnaast kun je kiezen uit de gewone spiegels of de XL variant. Ik heb de gewone en die bevallen prima, maar ik weet dat er forumleden zijn die zweren bij de XL variant.
Groetjes Jolijn
Neem je dromen eens mee de dag in.
Toyota Rav4 AWD 2013 met Beijerland Sprinter 390FB 2005

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door meeder » za 1 apr 2023 17:51

Op een RAV4 passen de Bravision spatbordspiegels ook perfect.
Ideale spiegels, het monteren en demonteren is iets meer werk omdat de motorkap open moet.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2524
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door SBerend » za 1 apr 2023 18:08

[re.gif] Maar gaat dat ook passen op de Yaris Cross van TS. Met onze vorige auto, een Seat Leon 3, veel problemen gehad met de Repusel. Die vielen er spontaan af omdat de spiegel te hoekig was en bij de Milenco moet je ook echt goed kijken of het siliconen voetje er op blijft zitten anders ben je de spiegel zo kwijt. Ik denk wel dat de Oppi het beste resultaat geeft. Wij hebben nu een Volvo met de maat gemaakte Emuk. Die zijn er niet van de Toyota. De Milenco heb ik nog wel, maar liggen op de zolder. Voor het geval dat...
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Spiegels Toyota Yaris CROSS

Bericht door meeder » za 1 apr 2023 18:36

Voor de Yaris zou ik voor Oppi gaan.
De spatbordspiegels gaan daar denk ik niet op passen.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”