Unico Deeltent 500 met wat issues

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Ab » wo 8 feb 2023 13:39

Die krulhaak kan je in de bouwmarkt ook gewoon vinden bij de ijzerwaren.
Ik weet bijna zeker dat ze in mijn garage ook nog wel te vinden zijn in een van de vele laadjes. In diverse afmetingen.
Met schroefdraad voor in hout, en met moer en draad.
Maar Bax hanteert best een redelijke prijs moet ik zeggen.
Ik denk vaak nog veel te goedkoop..
Ben nog gewend aan de belachelijke kortingspercentage's die bouten en moeren groothandelaren geven..
80 % is niks bijzonders... weenie.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door petronella » wo 8 feb 2023 14:56

Wat vervelend allemaal. Wij hebben zoiets ook meegemaakt.
Heel aardig stel verkochten hun IsabellaCapri voortent. Het was al donker toen we er aankwamen.
We hebben de tent mogen bekijken, zo gezegd zo gedaan. Zag er in eerste instantie goed uit.
Totdat we hem op de camping gingen opzetten……kleine scheurtjes in het tentdoek , welke echt niet te zien waren in het donker toen we hem hadden bekeken….
En een glasfiber stok die ingescheurd was.Ik begrijp dus je teleurstelling

Doet me denken aan de reclame van volkswagen: hij is van een oud vrouwtje geweest.

TFJ

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door TFJ » wo 8 feb 2023 18:04

doubleyou schreef:
wo 8 feb 2023 08:23
Ik vind de reacties tekenend voor hoe de maatschappij in elkaar zit: eigen schuld dikke bult….
Voor wat het waard is, ben het helemaal met je eens.

Toevallig vandaag ook iets binnen gekregen wat ik gekocht had via marktplaats, volgens de advertentie Z.G.A.N.
Zo goed als nieuw...... oh nee, toch niet.

TFJ

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door TFJ » wo 8 feb 2023 18:05

petronella schreef:
wo 8 feb 2023 14:56
Doet me denken aan de reclame van volkswagen: hij is van een oud vrouwtje geweest.
Vervolg.....


Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Rodo » wo 8 feb 2023 19:59

Andersom kan ook. Ik verkocht 6j geleden mijn zakluifel + 2 zijwanden met raam. Binnen 4 uur contact: vanavond komen kijken en meenemen. Uiteraard had ik er niets op tegen, zelfs de prijs (€450,— was oké. Man komt, zakluifel helemaal uitgerold, zijwanden, rafters, ramen, haringen ed. alles oké.
Belt die man na 7 weken, na zelf 2 weken vakantie gevierd te hebben, op met een klacht. Er zitten 2 minuscule gaatjes in een raam. Of ik €150,— wilde terugstorten.

Ja daag!!

Probleem bij dergelijke overeenkomsten is altijd het vertrouwen wederzijds. Wie gelooft wie. Controle en nogmaals controleren van beide kanten is essentieel. Achteraf is er geen verhaal meer van toepassing. Vaak gaat het goed, soms valt het tegen.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Micky » wo 8 feb 2023 20:06

doubleyou schreef:
wo 8 feb 2023 08:23
Ik vind de reacties tekenend voor hoe de maatschappij in elkaar zit: eigen schuld dikke bult…. had je de tent maar moeten controleren stom.gif . Dat de vorige eigenaar iets verkoopt met gebreken vinden jullie blijkbaar mijn probleem en valt hem niet te verwijten. Ik begrijp hier niets van. Ik zit zo niet in elkaar.. Schiet mij maar lek! weenie.gif.
Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, maar ik begrijp je heel erg goed, zou mij ook kunnen gebeuren en is gewoon shit, ik vind het belerende vingertje hier dan ook wel een beetje lastig, net alsof het goed is dat iemand een ander naait, moet je maar wakker zijn en ook ik vind dat de omgekeerde wereld.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36276
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Chris » wo 8 feb 2023 20:12

Dat ken ik ook.
Mijn complete perfecte Walker voortent met luifel en uitbouw via MP goed verkocht.
Spul was in een perfecte conditie.
Na maanden krijg ik een witheet telefoontje van die man dat er 3 grote scheuren bij de ritsen van de uitbouw zouden zitten.
Had hij in zijn vakantie geconstateerd en de uitbouw zou niet opgezet kunnen worden door die scheuren.
De telefoon ontplofte bijna...
Uiteindelijk... nadat mijn oor wat afgekoeld was, heb ik die man kunnen vertellen dat hij vermoedelijk een opzetfoutje maakte.
Gelukkig had ik een foto van die vermeende scheuren.... want dat zijn openingen om het frame van de uitbouw door te steken naar de dakligger.
Blijkt maar weer dat er snel een misverstand kan ontstaan, en dat misverstand groeit in de vakantie die niet met uitbouw gevierd kan worden...
Uiteindelijk is het een bom geworden toen die man belde.
Helaas bleek hij de ozet instructie ook niet echt gelezen te hebben.
Je hebt mensen in allerlei soorten.... verschillende soorten.

Jammer dat er geen excuses afkonden......alleen maar stoom uit de hoorn...
Kijk zelf maar... deze foto maakt het wel duidelijk..af fabriek zo gemaakt.
.
3.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door petronella » wo 8 feb 2023 20:25

[re.gif] 😂😂geweldig ( dat filmpje)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Gemineye » wo 8 feb 2023 21:25

Klinkt wel heel vervelend Doubleyou! Ik zou het zelf ook anders gedaan hebben denk ik. Maar ja; niet iedereen verkoopt mooie Avento's moet je maar denken knipoog.gif

Die schroeven zijn dus wel te herstellen voor weinig (is niet netjes om niet te melden natuurlijk), en die flap; tja dat had je wellicht zelf moeten bekijken denk ik. Die vlekken zou ik ook wel vervelend vinden, vooral omdat me dat het idee zou geven dat de tent (veel?) vaker dan 2x is gebruikt. De tent voldoet in ieder geval niet volledig aan je verwachtingen en dat is balen, zéker voor zo'n bedrag. Ik weet niet helemaal of ik het echt direct oplichting ofzo zou noemen, maar de verkoper heeft het dan misschien wel wat mooier voorgedaan dan het was.

Ik heb trouwens niet per sé de indruk dat dit echt gangbaar is hoor; ik heb via marktplaats eigenlijk best wel goede ervaringen. Behalve voor auto's kopen en verkopen. Maar ja inderdaad; je kunt ook pech hebben. Ik hou mezelf maar voor; zolang ikzelf bij dit soort zaken naar eer en geweten handel, dan mag ik van dit soort situaties ook iets vinden. Als ik mezelf tot dat niveau verlaag dan kan ik er ook niets meer van vinden als iemand anders dit bij mij doet.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Gemineye » wo 8 feb 2023 21:34

Chris schreef:
wo 8 feb 2023 20:12
Dat ken ik ook.
Mijn complete perfecte Walker voortent met luifel en uitbouw via MP goed verkocht.
Spul was in een perfecte conditie.
Na maanden krijg ik een witheet telefoontje van die man dat er 3 grote scheuren bij de ritsen van de uitbouw zouden zitten.
Had hij in zijn vakantie geconstateerd en de uitbouw zou niet opgezet kunnen worden door die scheuren.
De telefoon ontplofte bijna...
Uiteindelijk... nadat mijn oor wat afgekoeld was, heb ik die man kunnen vertellen dat hij vermoedelijk een opzetfoutje maakte.
Gelukkig had ik een foto van die vermeende scheuren.... want dat zijn openingen om het frame van de uitbouw door te steken naar de dakligger.
Blijkt maar weer dat er snel een misverstand kan ontstaan, en dat misverstand groeit in de vakantie die niet met uitbouw gevierd kan worden...
Uiteindelijk is het een bom geworden toen die man belde.
Helaas bleek hij de ozet instructie ook niet echt gelezen te hebben.
Je hebt mensen in allerlei soorten.... verschillende soorten.

Jammer dat er geen excuses afkonden......alleen maar stoom uit de hoorn...
Kijk zelf maar... deze foto maakt het wel duidelijk..af fabriek zo gemaakt.
.
Nou daar ben je lekker mee! Hij had natuurlijk ook gewoon een vraag kunnen stellen.

Jaaaaren geleden verkocht ik mijn eerste auto; een VW Vento. Deze werden in die jaren in sommige uitvoeringen uitgerust met "thermotronic"; je kon dan met een draaiknop de temperatuur van het interieur instellen en hij hield de auto dan op die temperatuur. Dat is dus iets anders dan de draaiknop blauw/rood die je in veel auto's aantreft; daarmee moet je toch wat puzzelen om een goede temperatuur te krijgen. Die thermotronic werd geleverd met en zonder airco. Ik verkocht de auto vlak voor de zomervakantie en vlak na de vakantie las ik een email van hem in mijn inbox dat ik een oplichter was want de airco deed het helemaal niet! Dus ik de beste man gebeld; er zit ook helemaal geen airco op. Hij had zelf die aanname gedaan op basis van de draaiknop met graden celcius daarnaast, en dacht daarmee dus een mooie koop te doen! Hij vond dat ik hem had moeten vertellen dat er geen airco op zat (Stond ook niet in de advertentie.....) stom.gif Hééél boos was ie.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1952
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door mrbullmastiff » wo 8 feb 2023 22:32

Ik heb zelf ook eens zo'n ding gehad bij een aankoop van een lid op een forum waar ik actief was. Ik begrijp je dan ook heel erg goed en het is gewoon vreselijk balen als het je overkomt. Ik ben het totaal niet eens met de reacties hier waar eigenlijk de schuld bij @doubleyou wordt neergelegd. Het is niet erg dat iets niet 100% perfect is maar voor een stevige prijs wat die 1500 euro gewoon is mag je verwachten dat het perfect is.

De tochtstrook daar is niets aan te veranderen alhoewel ik de prijzen daarvan bij Bax maar ook bij Fortex absurd hoog vind. Maar de vlekken in het doek en de schade aan de stokken hoort de verkoper te melden.

Het is niet normaal als je genaaid wordt bij een aankoop.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door doubleyou » do 9 feb 2023 00:06

Gelukkig lees ik ook reacties die wat genuanceerder zijn thumbup.gif.

Ik heb me bij de situatie neergelegd na de laatste reactie van de verkoper. Ik heb de schroeven en de tochtstrook besteld bij Bax. En een petluifel :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door RichTrip » do 9 feb 2023 09:12

Ik wens je veel plezier met de Unico tent thumbup.gif
Je hebt er nu in ieder geval eentje. Als je een nieuwe zou hebben gekocht voor meer geld, dan ken je die soms na 2-3 weken vakantie (afhankelijk van de plek natuurllijk, maar wij willen vaak schaduw, dus......) ook niet meer terug en is het ook flink boenen [aschrik.gif]
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36276
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Chris » do 9 feb 2023 13:29

@ Doubleyou.

Die Petluifel is lekker hoor..
Als je minder weer hebt kan je toch de deur bovenin open houden...ventileren.
En droog in en uit stappen... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door doubleyou » do 9 feb 2023 14:02

Ja, dat lijkt me toch wel handig. Door die schuine wanden valt er meer regen naar binnen en zijn de wanden ook natter dan bij een tent met rechte wanden . Ook verleng je de luifel waardoor je wat meer schaduw hebt.
Daarnaast vind ik het ook veel mooier staan. De tent oogt wat kaal zonder die petluifel.

Ik hoop dat het opzetten snel gaat. Toch weer extra werk :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Mariette
Berichten: 241
Lid geworden op: za 12 jan 2013 19:56

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Mariette » do 9 feb 2023 14:05

Ik heb de kleinere versie van jouw deeltijd. Die doet het zelfs in de winter met een pak sneeuw erop...wel met extra stokken eronder
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-01-17 at 09.24.12.jpg
Laatst gewijzigd door Mariette op do 9 feb 2023 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Gemineye » do 9 feb 2023 14:08

[re.gif] [re.gif]

Dat van dat kale snap ik helemaal! Dat heb ik bij onze Fortex dus precies zo. Mét petluifel is gewoon mooier.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36276
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Chris » do 9 feb 2023 14:11

doubleyou schreef:
do 9 feb 2023 14:02
Ja, dat lijkt me toch wel handig. Door die schuine wanden valt er meer regen naar binnen en zijn de wanden ook natter dan bij een tent met rechte wanden . Ook verleng je de luifel waardoor je wat meer schaduw hebt.
Daarnaast vind ik het ook veel mooier staan. De tent oogt wat kaal zonder die petluifel.

Ik hoop dat het opzetten snel gaat. Toch weer extra werk :).
Haha.. kaal.... exact...
Ik heb ook een Petluifel bij mijn Milaan, anders is het idd of ie in z'n blootje staat.
Net als bij mijn auto heb ik dat ook... een V70 zonder spoiler op de achterklep is of ie in z'n blote kont staat.. awhoea.gif
Met Pet, of spoiler is het "Af" gewoon. thumbup.gif thumbup.gif
.
.
Dit bedoel ik met die spoiler... mrgreen.gif
.
53.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Micky » do 9 feb 2023 16:21

Gemineye schreef:
do 9 feb 2023 14:08
[re.gif] [re.gif]

Dat van dat kale snap ik helemaal! Dat heb ik bij onze Fortex dus precies zo. Mét petluifel is gewoon mooier.
Is niet mooier, vind jij mooier knipoog.gif ik wilde bewust geen petluifel en met het binnenkomen van het water valt het best mee, nu ik een seizoensplaats heb, had ik wel liever een luifel gehad, maar met de normale weekenden en vakanties echt overbodig voor mij.

@chris, dat lijkt wel een strijkplank man, doe mij die van mijn V60 maar mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door dieseltijger » do 9 feb 2023 18:26

doubleyou schreef:
do 9 feb 2023 14:02
Ja, dat lijkt me toch wel handig. Door die schuine wanden valt er meer regen naar binnen en zijn de wanden ook natter dan bij een tent met rechte wanden . <Knipperde knip>
Verhip....dat is nu nuttige info die je alleen hier tegenkomt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Rodo » do 9 feb 2023 18:51

Dat van die schuine wanden versus rechte wanden, moet dat nog proefondervindelijk uitgezocht worden!? Als dat zo is zal het voor vele een onoverkomelijk probleem zijn [aschrik.gif]
Toch ff marktplaats in de gaten gaan houden, zal aanbod genoeg zijn dan.
@doubleyou, misschien iets te vroeg gekocht? scratch.gif
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36276
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Chris » do 9 feb 2023 20:52

[re.gif]

scratch.gif scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Je praat hier wel over een van de beste tenten ateliers hoor...
Door de vorm is dit een juweeltje v.w.b. windvastheid.
Samen met Fortex Lonely at the top.

Kijk eens in een folder, dan snap je de schuine voorkant, en zie je hoe fraai dat is.
En dat er zat extra mogelijkheden zijn om aan jou wensen aan te passen.

Op MP zijn ze schaars omdat ze zo gewild zijn.
In de FB groep van deze tenten netzo...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Micky » do 9 feb 2023 20:54

[re.gif]

en geloof me, er komt echt nauwelijks water naar binnen bij regen, en ik heb nog wel 2 jonge dochters mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door Ron » do 9 feb 2023 23:33

Bezem.jpg
Bezem.jpg (2.63 KiB) 487 keer bekeken
Even de bezem door wat ongepaste opmerkingen.
Nu weer verder over de Deeltent met wat issues
Wat al vervelend genoeg is.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Unico Deeltent 500 met wat issues

Bericht door doubleyou » vr 10 feb 2023 03:00

Rodo schreef:
do 9 feb 2023 18:51
Dat van die schuine wanden versus rechte wanden, moet dat nog proefondervindelijk uitgezocht worden!? Als dat zo is zal het voor vele een onoverkomelijk probleem zijn [aschrik.gif]
Toch ff marktplaats in de gaten gaan houden, zal aanbod genoeg zijn dan.
@doubleyou, misschien iets te vroeg gekocht? scratch.gif
Nee, zeker niet te vroeg gekocht. Ik vind het systeem met de boog van Unico/Fortex onovertroffen. 3 grote voordelen:
- geen scheerlijnen
- windvast
- waterzakken uitgesloten

Extra schaduw en het feit dat ik de petluifel mooier vind zijn voor mij de reden tot aanschaf van de petluifel, niet dat beetje inregenen bij naar binnen/buiten gaan. Plus de extra ventilatiemogelijkheid omdat je de driehoeken vooraan helemaal kan openzetten bij regenachtig weer is een ander voordeel van de petluifel.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”