scharnier omnistore gescheurd

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
erdejee
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 apr 2017 11:11

scharnier omnistore gescheurd

Bericht door erdejee » di 7 feb 2023 14:00

Met het laatste uitje van vorig jaar hadden we te maken met een stevige regenbui. Zo stevig, dat onze luifel aan één kant door zijn hoeven zakte. Stom, ik had gewoon even één kant wat lager moeten zetten maar dat was totaal niet bij me opgekomen. Maar goed, luifel weer goed gezet en dacht dat er verder niks aan de hand was. Maar bij het indraaien zag ik dat het scharnier in de cassette dus toch gescheurd was. Klusje voor de stalling, maar die zitten dus vol tot ergens eind mei scratch.gif
Nu hebben we nog geen plannen om op stap te gaan, dus ik zou hem in kunnen plannen voor die tijd. Maar is het ook mogelijk om dat onderdeel zelf te vervangen? Als ik dat scharnier al ergens los kan kopen?? Op de Thule-site kom ik het niet tegen. Dit is het slachtoffer [image]https://photos.app.goo.gl/rJCTG1v4kLRt1AjM9[/image]. Valt dat onderdeel eigenlijk wel te vervangen of komt het neer op een nieuwe arm??

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door erdejee op di 7 feb 2023 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een rode Dacia Duster 1.3 Tech Road 2019 en aan de haak een Adria Altea 472 LU 2013

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: scharnier omnistore gescheurd

Bericht door Rodo » di 7 feb 2023 14:12

Het lijkt mij dat beide onderdelen aan vervanging toe zijn, helaas.
https://www.vrijetijdshop.nl/nl/thule/t ... 8-20000027
Schijnt veel onderdelen te kunnen leveren, weet niet welk type je hebt.
Spending a fortune to live like a wanderer

erdejee
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 apr 2017 11:11

Re: scharnier omnistore gescheurd

Bericht door erdejee » di 7 feb 2023 14:17

Hé, die had ik nog niet gevonden, dank je! Het lijkt er inderdaad op dat beide helften gescheurd zijn. Ik weet ook even niet meer uit mijn hoofd welk type erop zit, zal eens kijken of het op de aflevernota staat. Weet je ook of dit voor de doe-het-zelvert te vervangen is of heb je daar een speciaal Thule-gereedschap danwel opleiding voor nodig?
Een rode Dacia Duster 1.3 Tech Road 2019 en aan de haak een Adria Altea 472 LU 2013

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: scharnier omnistore gescheurd

Bericht door Rodo » di 7 feb 2023 18:15

Nooit een cassette luifel gehad, wel een zakluifel.
Ooit ook de poot doorgeknakt en deze zat aan het scharnier aan de alu poot vast met popnagels. Kopje eraf boren en los was hij. Zal bij deze constructie wel iets anders zijn, lijkt mij.

Maar, het lijkt mij dat de vrijetijdshop je dat wel kan vertellen, afhankelijk van je handigheid en gereedschap
Spending a fortune to live like a wanderer

erdejee
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 apr 2017 11:11

Re: scharnier omnistore gescheurd

Bericht door erdejee » wo 8 feb 2023 08:30

Ik heb die shop al gemaild, maar even afwachten wat de uitslag gaat worden. Heb nog wel even verder zitten speuren en het lijkt erop alsof de hele arm vervangen moet worden vanwege dat uitgescheurde oog. Op de onderdeel-tekeningen is dat onderdeel nu net weer niet los verkrijgbaar, alleen als complete arm. Nouja, even afwachten wat er voor antwoord komt, als het zo is dan is het niet anders en dan maar hopen dat de verzekering nog enig nut heeft.

Bedankt in ieder geval voor je antwoord thumbup.gif
Een rode Dacia Duster 1.3 Tech Road 2019 en aan de haak een Adria Altea 472 LU 2013

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”