Hypercamp ten cate Erker

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Tom1991
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jan 2023 07:37

Hypercamp ten cate Erker

Bericht door Tom1991 » ma 23 jan 2023 20:57

Hoi hoi!
Wij hebben een hypercamp Ten cate voortent en willen graag een erker erbij aanschaffen.
We hebben die op de (bijlage) foto staat geleend van vrienden en aan de caravan zijde zit de erker in een rare hoek bevestigd omdat de caravan zo loopt.
Weet iemand een oplossing daarvoor dat de erker wel goed opgezet kan worden en niet in zo rare hoek gezet moet worden?
Bijlagen
IMG-20230118-WA0004.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hypercamp ten cate Erker

Bericht door Chris » ma 23 jan 2023 22:16

Het lijkt mij bijna dat deze voortent niet geschikt is voor een uitbouw/erker.
Want ik mis de smalle wand/rand van de tent aan de caravan zijde.
Die smalle wand/rand houd de tent in model, daar zit nog een verbinding met de grond om af te spannen.
Dus het dak kan niet meer op spanning gezet worden, en de erker "zweeft" maar ergens tussen hemel en aarde...

Kijk eens of je hier wijzer wordt... de Hypercamp tenten zijn een eigen merk van Obelink....daar moet de info ook vandaan komen.
https://www.obelink.nl/catalogsearch/re ... gorie=1888

Hier een plaatje van de uitbouw in mijn vorige voortent... let op de strook rechts van de zijwand, aan de caravan vast..
.
3.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Hypercamp ten cate Erker

Bericht door Gemineye » ma 23 jan 2023 22:20

Ik denk dat Chris gelijk heeft; die pees die je nu door de caravan rail hebt getrokken, hoort eigenlijk middels een koppel profiel aan de extra pees van de tent te worden gezet. Die tent span je dan strak naar beneden af, en daardoor heeft die erker een rechte aanhechting.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Hypercamp ten cate Erker

Bericht door nonblond » ma 23 jan 2023 22:25

De tent is te ver door getrokken in de rail. De voortent hoort vanaf de invoeropening in de rail niet verder naar beneden door de rail te worden gestoken. De tent zit dan veel mooier en dus ook de erker. Dit is bij iedere caravan zo.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Hypercamp ten cate Erker

Bericht door Gemineye » di 24 jan 2023 08:00

Bovenstaande zat ik ook al aan te denken; ik weet niet hoe de rail van je caravan er nu uit ziet, maar vaak zit daar ter hoogte van de knik een soort opening. Als dat er nog niet is kun je dat (laten) maken. Dan ruim je daar de rail wat op zodat de pees er uit kan lopen. Vanaf die knik loopt de tent dan recht naar beneden. Eigenlijk iedere tent staat dan mooier lijkt me.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Tom1991
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jan 2023 07:37

Re: Hypercamp ten cate Erker

Bericht door Tom1991 » di 24 jan 2023 20:59

Dankje voor jullie reacties!
Ik ga dan denk ik inderdaad een opening maken in de rail👍🏻

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”