Isabella voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Isabella voortent

Bericht door Kossies » di 17 jan 2023 13:53

Wij hebben sinds zaterdag een caravan. Daar zat ook een voortent bij van het merk Isabella Typhoon. Helaas daar geen foto's van. Ook op internet kan ik daar niks over vinden. Het enige wat internet ons laat zien is een stormlijnen set. Kan iemand ons voorzien van foto's hoe deze voortent eruit ziet? Zodat we een indruk krijgen. Of is de naam van het type veranderd?

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Isabella voortent

Bericht door Chrisje113 » di 17 jan 2023 13:56

weet je zeker dat de tent Typhoon heet?
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Isabella voortent

Bericht door Chris » di 17 jan 2023 14:01

Isabella Typhoon zegt mij ook niets.
Typhoon..idd.. die stevige scheerlijnen.

Je zou deze vraag ook aan Isabella zelf kunnen stellen.
Want er is een kans dat dit een model is wat b.v. speciaal gemaakt is voor een dealer.
Dat is met meer merken gebeurd, en dan krijgt zo'n tent zijn eigen naam.
Vragen staat vrij en kost niks toch??
https://www.isabella.net/nl
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Isabella voortent

Bericht door Trina » di 17 jan 2023 14:34

Isabella typhoon is de naam van de stormset.
De voortent zal een andere naam hebben.
Probeer een labeltje in de tentwanden te vinden. Daar vind je misschien meer info.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Isabella voortent

Bericht door SBerend » di 17 jan 2023 14:44

Volgens mij komt de caravan bij Dunnewind weg. Die eerst maar eens vragen. Wat Trina ook schreef vaak zit er een etiketje bij. Meestal aan het zijstuk van het dakdeel. In die jaren zijn er ook veel Isabella Capri verkocht.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » di 17 jan 2023 14:59

[re.gif]
De caravan komt inderdaad bij Dunnewind vandaan. Vorige eigenaars misschien ook hier op het forum? Wie niet waagt wie niet wint. De caravan staat nog bij Dunnewind. Zal het bedrijf even mailen. Bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door Trina op di 17 jan 2023 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Isabella voortent

Bericht door Chris » di 17 jan 2023 15:05

Bij de meeste Isabella tenten zit een vergelijkbaar frame.
Materiaal kan wel verschillend zijn, carbon of staal.
Maar de opbouw is vrij standaard doorgaans.

Zoek eens op YT naar een filmpje over een Isabella voortent opzetten... .dan heb je al een aardig beeld..
Deze b.v. : https://www.youtube.com/watch?v=r--MvxY7Pmg

En hier "Bewaart" Isabella de opbouw instructie's. : https://www.isabella.net/nl/support/opb ... andard-250

Nu nog effe de juiste.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » di 17 jan 2023 15:37

Even gemailt met Isabella en Dunnewind. Bericht van Isabella inmiddels gehad. Het merk bestaat inderdaad niet. Nu nog even wachten op antwoord van Dunnewind. Word vervolgt. Voor nu alvast bedankt voor de tips.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 487
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Isabella voortent

Bericht door redriver » di 17 jan 2023 16:02

Toen wij onze caravan kochten zat daar een voortent en luifel bij. De bijgevoegde tekeningen waren , ik denk. aangevreten door de hond of een hamster :( Na contact met leveranciers en fabrikanten niets gevonden. Na een paar weken kwam ik terecht op de website van Obelink. Hier kun je van best veel tenten en luifels tekeningen downloaden. Het was even zoeken maar uiteindelijk de exacte tekeningen van onze luifel en voortent daar gevonden (wel als ander merk / type, maar de tekening was goed). Misschien kun je daar even kijken ?

https://www.obelink.nl/voortenten-luife ... es/frames/
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Isabella voortent

Bericht door Chris » di 17 jan 2023 16:27

Kossies schreef:
di 17 jan 2023 15:37
Even gemailt met Isabella en Dunnewind. Bericht van Isabella inmiddels gehad. Het merk bestaat inderdaad niet. Nu nog even wachten op antwoord van Dunnewind. Word vervolgt. Voor nu alvast bedankt voor de tips.
Ik denk alleen niet dat Dunnewind die hele tent uit gaat pakken om te zoeken naar een type.
Maar...de Isabella frames zijn erg universeel, alleen carbon ( lichtgewicht) en staal in 2 soorten.
Dus als je van beide een tekening download zit jou vorm er zeker bij.
De frame verschillen tussen de verschillende type's is niet echt groot.

Mja... ik kan me goed voorstellen als je zo'n zak stokken leeggooid naar je hoofd grijpt als het allemaal nieuw is.
Ouwe rotten zien het vaak al zonder ook maar een lappie stof gezien te hebben van de tent.
Zo universeel is dat... minimale verschillen.
Vroeger was dat wel anders...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » di 17 jan 2023 16:40

[re.gif]

Antwoord van Isabel: Onder op de tentzak zit een label met de maat en het model. Wij kunnen hier aan zien om welk type het gaat.

Nog geen antwoord van Dunnewind.
Laatst gewijzigd door Trina op di 17 jan 2023 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » zo 5 mar 2023 13:36

Gisteren onze caravan opgehaald. Gelijk gekeken wel type tent. Het was de Ambassador. Hij zat niet in een zak, maar vonden de papierenbeschrijving. Alleen niet meegenomen naar huis. Want na googlen bleek er meerdere types van te zijn. Maar wel een idee kunnen krijgen hoe hij er uitzag. Nu willen we er een slaapcabine aan vast zetten. Weten dus niet of deze erook bijzit.
We hebben voor eind deze maand voor een weekend een plek gereserveerd op de camping in de buurt van de stalling. Dus dan kunnen we pas zien hoe hij eruit ziet. Wel spannend allemaal.
Bijlagen
20230304_160308.jpg

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Isabella voortent

Bericht door SBerend » zo 5 mar 2023 14:02

Wij hebben de voortent ook niet in een zak. Zo kun je voortent evt verdelen en het is minder zwaar bij uithalen en inleggen. Ook onze lichte fiberglasstokken hebben gesplits liggen. Zo kunnen wij direct zien waar de stokken horen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 487
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Isabella voortent

Bericht door redriver » zo 5 mar 2023 14:10

Qua gewicht zou ik ook liever fiberglas hebben dan de stalen die we nu hebben voor voortent en luifel maar zat bij de caravan. Kost flink wat zo'n fiberglas stokkenset, naast minder gewicht zijn er volgens mij geen grote voordelen t.o.v. staal.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Isabella voortent

Bericht door petronella » zo 5 mar 2023 14:52

Zo te zien is het een ouder model Isabella , lijkt op de capri .Ziet er op de foto allemaal netjes uit hoor.
Als je er een uitbouw aan wil hebben zou ik idd eerst goed kijken uit welk jaar de tent is, om teleurstelling te voorkomen.
Of is je bedoeling om een slaapcabine in de voortent te hangen?
Veel plezier met het uit proberen van jullie nieuwe kampeer spullen.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Isabella voortent

Bericht door SBerend » zo 5 mar 2023 19:32

TS geeft aan het volgens de bijgeleverde papieren een Ambasador is.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » za 18 mar 2023 21:29

20230318_133409 3.jpg
20230318_133409 3.jpg (23.48 KiB) 1617 keer bekeken
20230318_133401 3.jpg
20230318_133401 3.jpg (27.2 KiB) 1617 keer bekeken
Waarschijnlijk oude types. Kan het niet terug vinden op internet. Over 2 weken gaan we hem opbouwen. Kijken in welke staat hij is. Zal nog even een mail sturen naar de Isabella dealer. Sorry voor de 2e foto, krijg hem niet gedraaid.

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » ma 20 mar 2023 09:37

Zoals verwacht, inderdaad een oudje. Eind 80 werdt me verteld door Isabella Nederland. Ze hebben daar ook geen uitbouw meer van. We hopen dat deze er wel bij zit als we hem gaan opzetten. Zoniet, is er iemand van dit forum die er 1 te koop heeft, of is er dan een andere oplossing voor.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Isabella voortent

Bericht door petronella » ma 20 mar 2023 18:12

[re.gif] een nieuwere uitbouw zal niet passen lijkt mij. Misschien is een universele binnenslaaptent een optie?
Als ik een tip mag geven; probeer m eerst uit, kijk goed naar de stiksels en de ritsen. Desnoods een tuinslang erop om te kijken of hij waterdicht is. Tis tenslotte al een oudje knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Isabella voortent

Bericht door Chris » ma 20 mar 2023 21:46

Kossies schreef:
ma 20 mar 2023 09:37
Zoals verwacht, inderdaad een oudje. Eind 80 werdt me verteld door Isabella Nederland. Ze hebben daar ook geen uitbouw meer van. We hopen dat deze er wel bij zit als we hem gaan opzetten. Zoniet, is er iemand van dit forum die er 1 te koop heeft, of is er dan een andere oplossing voor.
Van een tent van minstens 30 jaar oud kan je niet heel veel meer verwachten lijkt mij.
Heel goed de stiksels controleren, en de ogen waar de spanners of spanrubbers aanzitten.
En of er dan nog iemand een passende uitbouw heeft zou wel heel erg toevallig zijn.... want die is minstens net zo oud.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » vr 28 apr 2023 11:19

Bij nader inzien is de voortent een Capri lux. Zie foto in een ander topic van mij. Nu opzoek naar een zij cabine. Heb de importeur al een mail gestuurd voor welke cabine erop past. Dit is de Capri/pacific uitbouw 250 . Wel kan het zijn dat de rits iets langer of korter is dan die van de tent.
Vindt ze nieuw nog best wel prijzig. Omdat we net beginnen en niet weten of het ons bevalt kijken we dan ook naar een 2e hands.

Afgelopen weekend natuurlijk proef gedraaid voor a.s 1 mei voor 5 dagen. Omdat ik een paar weken geleden geopereerd ben aan mijn voet, moest mijn man het meeste werk doen. Hem kennenende kan hij behoorlijk tieren als iets niet lukt. Wees gerust, er is geen scheiding aangevraagt :lol:
Wat heb ik dat gemist. De rust en het wakker met de vogels. Blijer kun je mij niet krijgen. Omdat ik zoveel rust krijg heb ik ook minder lichamelijke klachten. Kon het maar altijd zo zijn. Als je mocht wonen op een camping zou ik geen moment getwijfeld hebben en dat gedaan hebben. Manlief denkt daar anders over. Die heeft het na een tijdje wel gehad.

Weet iemand die er 1 te koop heeft voor een schappelijke prijs. Of wordt het toch een nieuwe aanschaffen?

Kossies
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jan 2023 15:18
Locatie: Beverwijk

Re: Isabella voortent

Bericht door Kossies » za 1 jul 2023 16:18

Een tweede hands erker op de kop kunnen tikken. Mensen waren ervan overtuigd dat hij zou passen. Echter is hij te groot. Waarschijnlijk hadden hun een voortent van 3m diep zucht.gif . Die van ons is 2.5. Gat opening is 2.20. Toch op zoek naar een andere.

Edit Trina: TKA alleen in de marktkraam.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”