auto en caravan verzekering

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
smith
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 jan 2023 11:35

auto en caravan verzekering

Bericht door smith » zo 15 jan 2023 11:33

Wij zijn van plan om dit jaar naar Denemarken te gaan.
Nu is onze caravan en auto verzekerd voor op de normale wijze
Is het raadzaam om nu de auto en caravan extra te vezekeren mbt schade / pech en terughalen naar Nederland?? caravan.gif caravan.gif

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door WdePundert » zo 15 jan 2023 12:41

Het lijkt mij verstandig om dit bij de ANWB te doen.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Chris » zo 15 jan 2023 12:56

Ik heb mijn caravan bij de ANWB verzekerd.
Dat was ook handig met de verzekering daar, idd met aanhangwagen Europa dekking.
Als er met mijn combi of met mij gebeurd is dat gedekt.
Mijn vrouw mag n.l. niet rijden met de combi, die wil ik niet in de problemen helpen.

Als je wilt kan ik wel wat gegevens opzoeken voor je hoor...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » zo 15 jan 2023 13:02

WdePundert schreef:
zo 15 jan 2023 12:41
Het lijkt mij verstandig om dit bij de ANWB te doen.
Waarom? Ik heb al mijn verzekeringen bij een verzekeraar uit Apeldoorn. En wat is er zo bijzonder aan de verzekeringen van de ANWB?

Alles wat de ANWB verzekerd kunnen andere ook. Alleen even uitzoeken wat voor je zelf het beste is. (voorwaarden en kosten)

ANWB is voor mij niet zaligmakend hoor.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Chris » zo 15 jan 2023 13:04

Ik zat ook eerst bij die uit Apeldoorn.
Maar daar ging ineens mijn caravan verzekering flink omhoog.
Ze hadden de korting optie "Hagelbestendig dak" er uit gehaald.
En... via de baas was daar eerst een collectiviteits korting mogelijk van 10%.
Die werd ook zomaar afgeschaft.
Daag... ik bel Apeldoorn niet meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Paul » zo 15 jan 2023 13:06

Ik zit bij Aveco en die heeft een eigen alarmcentrale.
Ik volg het vlog kanaal van DW van campingtrend die prech kreeg met zijn (erg grote) camper in Portugal.
De anwb kon hem niet echt helpen, toen heeft hij na dagen wachten aveco gebeld en die heeft hem de volgende dag geholpen.

Ik hoor en lees meer positieve feedback van deze verzekering.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Ron » zo 15 jan 2023 13:13

[re.gif]
En als de auto all risk verzekert is komt deze via de auto verzekering wel thuis.

Hoewel mijn vader door de ANWB uitstekend geholpen is hoor thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door WdePundert » zo 15 jan 2023 13:16

Hobby Linka schreef:
zo 15 jan 2023 13:02
WdePundert schreef:
zo 15 jan 2023 12:41
Het lijkt mij verstandig om dit bij de ANWB te doen.
Waarom? Ik heb al mijn verzekeringen bij een verzekeraar uit Apeldoorn. En wat is er zo bijzonder aan de verzekeringen van de ANWB?

Alles wat de ANWB verzekerd kunnen andere ook. Alleen even uitzoeken wat voor je zelf het beste is. (voorwaarden en kosten)

ANWB is voor mij niet zaligmakend hoor.
Ik kies voor de ANWB. Mag dat niet dan en wel voor Apeldoorn kiezen? Beiden zijn maar een mening hoor.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Rodo » zo 15 jan 2023 13:29

Als je al wegenwacht lid bent is dit waarschijnlijk de meest simpele oplossing
https://www.anwb.nl/wegenwacht/caravan

Als je via je autoverzekering al pech- ofmobiliteits verzekering hebt is het zinvol om daar eens te informeren, of en hoe ze een caravan hulp aanbieden.
Kostenplaatje zul je zelf moeten bepalen.
Spending a fortune to live like a wanderer

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door WdePundert » zo 15 jan 2023 13:32

Precies, dat is juist het voordeel.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » zo 15 jan 2023 13:49

WdePundert schreef:
zo 15 jan 2023 13:16
Hobby Linka schreef:
zo 15 jan 2023 13:02
WdePundert schreef:
zo 15 jan 2023 12:41
Het lijkt mij verstandig om dit bij de ANWB te doen.
Waarom? Ik heb al mijn verzekeringen bij een verzekeraar uit Apeldoorn. En wat is er zo bijzonder aan de verzekeringen van de ANWB?

Alles wat de ANWB verzekerd kunnen andere ook. Alleen even uitzoeken wat voor je zelf het beste is. (voorwaarden en kosten)

ANWB is voor mij niet zaligmakend hoor.
Ik kies voor de ANWB. Mag dat niet dan en wel voor Apeldoorn kiezen? Beiden zijn maar een mening hoor.
O, begrijp mij niet verkeerd. Maar zonder verdere onderbouwing alleen de ANWB noemen geeft bij mij vraagtekens. Er zijn meer verzekeraars. Vandaar mijn opmerking. Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij/? zich goed bij voelt.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door WdePundert » zo 15 jan 2023 14:14

Helemaal mee eens, maar ts. vraagt alleen maar of extra verzekeren nodig is en daar geef ik antwoord op met een (mogelijke) suggestie. knipoog.gif
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » zo 15 jan 2023 14:23

thumbup.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Bob Diesel » zo 15 jan 2023 14:34

Weet dan wel dat de camper van campertrend DW 4800 kg mtm heeft
En dit in de anwb voorwaarden staat
.
Weegt je camper meer dan 3.500 kg, dan heb je alleen recht op sleutelhulp en transporthulp. De kosten voor transporthulp vergoeden wij tot € 500,-.
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Paul » zo 15 jan 2023 14:41

Dat klopt, maar dat had de anwb dan ook wel iets eerder uit kunnen vinden dan ik meen 5 dagen wachten ergens op een parkeerplaats.

Er is overigens helemaal niks mis met de anwb, maar heilig zijn ze ook niet.
Ik gaf dit als voorbeeld dat er ook alternatieven zijn voor de anwb.
Meeste verzekeringen contracteren namelijk gewoon weer de anwb aan de achterkant.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Hannibalb » di 17 jan 2023 22:11

ik heb de caravan allrisk bij aveco verzekerd.
goede reviews
5 jaar nieuwwaarde
Niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste.
Fendt saphir

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Daphne » wo 18 jan 2023 09:42

smith schreef:
zo 15 jan 2023 11:33
Wij zijn van plan om dit jaar naar Denemarken te gaan.
Nu is onze caravan en auto verzekerd voor op de normale wijze
Is het raadzaam om nu de auto en caravan extra te vezekeren mbt schade / pech en terughalen naar Nederland?? caravan.gif caravan.gif
Ik vraag me af of je ook op abnormale wijze kunt verzekeren mrgreen.gif

Vraag bij je huidige verzekeraar wat de polisvoorwaarden zijn met betrekking tot pech, schade en repatriëren vanuit het buitenland. Als dat niet volledig is gedekt voor het hele span dan is ANWB wegenwacht Europa + aanhangwagen service buitenland een goede optie om af te sluiten. Je hoeft dan niet over te stappen naar een andere verzekeraar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Hermanus » wo 18 jan 2023 11:28

Uit eigen ervaring: neem de ANWB wegenwacht Europa met aanhangsupplement. Vorig jaar eerst een probleem met de caravan, en een paar dagen later met de auto (ter voorkoming van commentaar: beiden voor de vakantie een beurt gehad). In alle twee de gevallen prima geholpen door de ANWB. Huurauto, eigen auto naar Nederland vervoerd, nacht in een hotel, alles geregeld en betaald door ANWB.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Vino » do 19 jan 2023 16:14

Kijk goed uit! Verzekeraars betalen liever niet.Voorbeeld:Auto en caravan beide all-risk verzekerd bij Uni-Ga.Vrouw krijgt ongeluk in buitenland.Moet vervoerd worden worden met vliegtuig.Verzekering geeft aan dat er geen defect is aan auto en caravan en deze alle twee op eigen kosten naar Nederland moeten.Tevens geeft de reisverzekering door, dat de medische kosten in het buiten land niet mee verzekerd zijn.De zorg verzekeraar betaald allen de kosten van ambulance en ziekenhuis en consulten naar Nederlandse maatstaven!Dus samenvattend:
Neem een reisverzekering met medische kosten buitenland,
Kijk goed na, wanneer bij de pechhulp de repatriëring van auto en caravan van toepassing zijn.Zeg of geef nooit aan,dat je van plan was om langdurig in het buitenland te blijven. Wij zij aangekomen in Spanje en kregen een offerte dat we indien langer dan 42 nachten of 90 nachten bleven we een korting kregen in staffelvorm. De verzekering beschouwde dit als langdurig verblijf(langer dan 80 dagen)en dat wilde we niet,omdat we indien het niet beviel, verder wilde trekken.De verzekering wilde in eerste instantie de ambulance en consulten ook niet betalen.Na overleg en met druk van de rechtsbijstand is er toch een gedeelte betaald.

Bespaard je een hoop[ ellende en geld,En kijk alles goed na!
Groet Vino.

Vino.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Gemineye » do 19 jan 2023 17:49

Een goede reisverzekering betaalt zijn nut pas uit als de nood écht hoog is.

Onze auto is een leaseauto; bij pech wordt dat heus geregeld en bij schade ook.
De caravan hebben we apart verzekerd tegen schade, maar ook pechhulp via ANWB. Wij hebben het als volgt geregeld; Wij hebben 1 ANWB wegenwacht service met aanhangwagen dekking. Die is voor het grootste deel per jaar voor de auto van mijn vrouw bedoeld, en een paar weken per jaar voor de caravan pechhulp!

Voor wat betreft de reisverzekering; Allereerst moet je natuurlijk goed kijken naar wat je graag gedekt wilt hebben. Oververzekeren is onzin, maar te weinig verzekeren is niet slim. En in veel gevallen die ik ken waarin de verzekeraar niet uitkeerde, was er ook gewon geen dekking voor die specifieke schade. Er bestaan natuurlijk grijze gevallen, maar als het niet in je dekking valt moet je de verzekeraar niet de schuld geven.

Mijn vader en moeder gingen jaren geleden eens naar Oostenrijk. Ze waren met pensioen en gingen na het hoogseizoen op reis. Om een lang verhaal even heel kort te maken; uiteindelijk kreeg mijn moeder in Oostenrijk een herseninfarct. Mijn vader was in paniek want hij zat alleen in Oostenrijk, een hond in de kofferbak van de auto, en mijn moeder in het ziekenhuis. Hij verstond bijna niets van wat de artsen tegen hem zeiden; hij spreekt best een paar woorden duits, maar dit was gewoon te technisch van aard.
Nou was hij via de ANWB verzekerd, en de ANWB heeft een arts/deskundige ingezet om namens familie met het ziekenhuis te communiceren. Minstens 1x per dag belde die ons om mede te delen wat de bijzonderheden waren. De ANWB heeft alles geregeld met het ziekenhuis; tot aan transport naar huis aan toe. Als mijn vader had gewild had hij in de ambulance mee naar huis gekund en dan werden auto/caravan naar huis gebracht (uiteindelijk heeft hij daar niet voor gekozen). Zelfs voor de hond kon gezorgd worden. Echt een diepe buiging. Uiteindelijk ben ik toen met mijn zwager diezelfde nacht nog naar Oostenrijk gereden en kwamen daar 's morgens vroeg aan. De hond hebben wij toen weer mee terug genomen en mijn vader & moeder volgden een week later. De ANWB heeft toen overigens ook een bedragje uitgekeerd ivm "repatriëring van een huisdier"; dat vond ik ook al super attent want dan waren onze brandstofkosten ook weer vergoed terwijl dat voor mij niet eens had gehoeven.
De service vond ik toen zó goed dat ik mijn caravan en nu dus ook reisverzekering ook bij die ANWB heb ondergebracht. Niet de goedkoopste, maar blijkbaar wél een hele goede op het moment dat je hem nodig hebt. En nou juist daarvoor heb ik die verzekering.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door Chris » do 19 jan 2023 21:20

[re.gif]
Psies... mijn reden ook om bij de ANWB verzekerd te zijn.
Zeker niet de aller goedkoopste maar wel waar voor je geld.

Ik heb ook ooit eens ondervonden dat een opstal en inboedel verzekering bij een en dezelfde maatschappij erg handig is als er eens wat gebeurt.
Daarom heb ik nu alle "vakantie" verzekeringen bij de ANWB... totaal pakket.
Kunnen ze bij zichzelf in overleg als ik iets nodig mocht hebben.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: auto en caravan verzekering

Bericht door nonblond » do 19 jan 2023 22:34

Ik heb het in mijn reisverzekering opgenomen. Heb daar door een ziektegeval van mijn ex die tijdens een vakantie in het ziekenhuis te recht is gekomen, goede ervaring mee gehad. Werden dagelijks door de reisverzekering op de hoogte gehouden en indien nodig zouden ook de auto en caravan worden teruggebracht. Achteraf was dat laatste niet nodig. Maar wel een fijn idee. De reisverzekering hiervoor aangesproken in overleg met de tussenpersoon, omdat de reisverzekering zaken dekt die de ziektekostenverzekering niet dekt. De zaken die ook door de ziektekostenverzekering gedekt zijn worden door de reisverzekering verhaalt bij de ziektekostenverzekeraar. Prima ervaring geweest. Ook mijn broer en een vriend van hem hele goede ervaringen met dezelfde verzekeraar na een zwaar auto-ongeluk waarbij de een kort en de ander lange tijd in een Oostenrijks ziekenhuis zijn beland en na het lange verblijf in het Oostenrijks ziekenhuis overgebracht is naar een Nederlands ziekenhuis. Beide gelukkig geheel hersteld. Ook daar werden alle ouders goed op de hoogte gehouden en mocht een van de ouders tijdens het lange verblijf overkomen naar het ziekenhuis en kreeg de verblijfskosten vergoed. Zowel mijn broer als de vriend zijn met vliegtuig en ambulance naar het vliegveld vervoert en er was ook vervoer (ambulance) naar het Nederlandse ziekenhuis geregeld en een taxi voor degene die naar huis kon.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”