route naar vsar

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Houtje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 nov 2021 11:25

route naar vsar

Bericht door Houtje » do 12 jan 2023 16:54

Hoi,

We willen graag naar vsar kroatie gaan ( camping valkanela)
We rijden met een 750 cm lange caravan en 250 cm breed.
Kan iemand een goede simpele route delen aub.
we rijden vanuit Venlo ..

en we willen er 3 dagen over doen. Kent iemand nog leuke campings op de routen in Duitsland en Oostenrijk.

alvast bedankt ..

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » do 12 jan 2023 17:46

A... je ligt al voor voor ik begonnen ben.
Venlo..
A61... en dan..
Tip route en campings onderweg..
Onze 1e dag stopt op camping Katzenkopf in DL of camping Main Spessart park in Triefenstein.
Beide bekende, maar via de A61 zal dat Main Spessart park zijn.... lekker restaurantje op de camping.
De vervolgroute gaat nooit meer over Munchen maar over Regensburg en Passau naar Salzburg, en we overnachten dan op camping Maltatal in Oostenrijk.
Verder naar Villach en dan niet meer via de Karenwankentunnel maar linksaf richting Udine en Trieste naar Istrie.

Vorig jaar ongeveer 400 km file rond Munchen gehad... nooit meer Munchen dus.
Regensburg en Passau na Neurenberg kiezen..... veel beter, iets om maar veel rustiger.

ik doe het dus in 3 dagen.... uit Hillegom is dan mijn 1e stop ong. 550-600 km.... mooi zat.
Kies als het niet hoeft niet voor de Karenwankentunnel onder Villach richting slovenie.
Want, je hebt niet alleen een hoge filekans bij de Karenwanken, maar je komt ook in Slovenie op een stuk waar het geld voor de snelweg op was.
Na Lubljana is het echt minder goed, daarom is vanaf Villach naar Udine en Trieste een stuk prettiger rijden.
Hebben wij vorig jaar op de terugweg gedaan en gaan we nu zeker weer doen..
En... bij Trieste is het "Zeezicht" meer dan geweldig...al een reden apart om zo te rijden.

Helaas.... je moet maar een klein stukje door Slovenie op deze manier maar je moet wel een vignet hebben.
Kan je elektronisch regelen bij: https://evinjeta.dars.si/en

Voor Oostenrijk kan je ook elektronisch regelen bij: https://www.asfinag.at/
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: route naar vsar

Bericht door Jeffr » do 12 jan 2023 17:57

[re.gif]

Ik ben nu 4x door de karawanka tunnel gereden maar gelukkig nooit file gehad. Ik denk dat het erg afhangt van de tijd op de dag.

Voor de rest klinkt jou route prima. Met prima overnachtings campings thumbup.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: route naar vsar

Bericht door Petare » do 12 jan 2023 19:04

Het kan vriezen en dooien bij op de doorgaande wegen naar het zuiden.. Mijn ouders waren Italiëgangers en die hebben alle wegen geprobeerd. Het ene jaar mazzel, jaar erop pech. Zelf heb ik nog geen slechte ervaringen gehad in Duitsland met dikke files. Maar 'your milage may vary'. Ik zak met mijn gezin dit jaar voor het eerst af naar Kroatië. Een kleine stukje verder naar Istra Camping Resort.

Ik twijfel nog om de A45 te pakken, omdat het kan, maar het zal wel weer uitkomen over de A3. Ik ga zelf dus vanuit Breda ook over Venlo, A3 naar Frankfurt& Neurenberg, daar de A9 naar München. Mijn eerste overnachting zal ook zijn Camping Maltatal langs de A10. De planning is daar al net na de lunch aan te komen.. Wij kiezen wel de volgende ochtend al zo vroeg als mogelijk voor de Karenwankentunnel.

Nu heb ik wel een iets pittiger reisschema en hoop voor dat de zon opkomt al bij Wurzburg te zijn, het liefst nog verder.. Het 'nadeel' van 3 jonge kinderen die je met het reizen zelf geen plezier doet, behalve dan eindelijk ongelimiteerd spelcomputers en films kijken whistle.gif .

Het reisschema terug staat nog niet, route zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

[re.gif] [re.gif]
Maar het EU geld was op na Ljublana begrijp ik dus? Zie nu dat het via Udine niet veel langer is.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route naar vsar

Bericht door Ab » do 12 jan 2023 19:28

Wij hebben zeker 15 jaar lang achtereen naar Istrië gereden.
Daarna niet veel meer, meestal zuidelijker daarna. Niet al te lang geleden nog weer een paar keer er doorheen gezworven, uit nostalgie.
Altijd over Arnhem, Oberhausen, Keulen, München, Salzburg, Udine Triest. Wij wonen kort bij de A12. Vanuit andere streken ligt het mogelijk wat anders.
Via Regensburg Passau zijn meer kms.
Die route is wel weer uistekend voor richting Zadar/ Dalmatie.
Files hebben we nooit veel last van gehad.
Daar kom je in het hoogseizoen geheid wel in terecht als je in de weekenden gaat rijden. Of op Vrijdag vertrekt.
Wij hebben daarvan geleerd..Dinsdagmorgen vroeg gaan is de beste optie in het hoogseizoen met de zwarte zaterdagen.
Woensdag voorbij München, Donderdag aankomst Vrsar.

Buiten de vakantieperiode in Nederland ( en Duitsland!) maakt het niet heel veel uit welke dag je vertrekt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: route naar vsar

Bericht door Jeffr » vr 13 jan 2023 19:13

De eerste keer naar Kroatië vertrokken wij om 18:00 ik was dus om 06:00 bij onze overnachtings camping ( maltayal) [aschrik.gif]
Eindbestemming was camping lanterna in istrië. We hebben toen gekozen om door te rijden uiteindelijk om 11:30 op de eindbestemming.

Ik draai redelijk vaak nachtdiensten dus ook bekend met slapen overdag wakker blijven snachts. Kids slapen onderweg in de auto rijd voor iedereen lekker rustig awhoea.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

Houtje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 nov 2021 11:25

Re: route naar vsar

Bericht door Houtje » vr 13 jan 2023 22:01

all,
iedereen bedankt voor de reacties.
we rijden over Udine..

mvg Mark

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » zo 15 jan 2023 20:26

Ik zit vandaag ook een beetje een route uit te stippelen zo niet uit te smeren over Europa richting Vrsar...
Waar ik eerst stellig Munchen in de ban gedaan had denk ik er nu toch over om via Munchen te gaan.
We rijden A niet op aterdag en B niet in het hoogseizoen maar ervoor...dus Munchen wel.
Route:
A61 en dan richting Frankfurt - Wurzburg - Neurenberg - Munchen - Salzburg - Villach - Udine - Vrsar.

Wat denken de experts van deze route??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: route naar vsar

Bericht door Hans1954 » zo 15 jan 2023 20:58

Chris schreef:
do 12 jan 2023 17:46

Beide bekende, maar via de A61 zal dat Main Spessart park zijn.... lekker restaurantje op de camping.
Helaas is deze camping heel duur geworden. 2 personen € 32 per nacht. Echt te duur.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » zo 15 jan 2023 21:27

Ik liet de dames thuis kiezen.
Main Spessart park of de Katzenkopf.
Scheelt 50-60 km geloof ik.
Er is unaniem voor de Kattekop gekozen.
Maar Hans, die is ook niet goedkoop hoor..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route naar vsar

Bericht door Ab » ma 16 jan 2023 11:54

Chris schreef:
zo 15 jan 2023 20:26
Ik zit vandaag ook een beetje een route uit te stippelen zo niet uit te smeren over Europa richting Vrsar...
Waar ik eerst stellig Munchen in de ban gedaan had denk ik er nu toch over om via Munchen te gaan.
We rijden A niet op aterdag en B niet in het hoogseizoen maar ervoor...dus Munchen wel.
Route:
A61 en dan richting Frankfurt - Wurzburg - Neurenberg - Munchen - Salzburg - Villach - Udine - Vrsar.

Wat denken de experts van deze route??
Niks mis mee Chris.
Ik zelf pak altijd de A3-A9
Maar dat komt omdat ik practiscb aan de A12 woon in Nederland.
Met 5 minuten zit ik daar op.
Met een half uurtje ben ik bij Beek de grens over.
Venlo en A61 kan ook..maar duurt langer voor mij.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: route naar vsar

Bericht door Chrisje113 » ma 16 jan 2023 12:35

Chris schreef:
do 12 jan 2023 17:46
A... je ligt al voor voor ik begonnen ben.
Venlo..
A61... en dan..
Tip route en campings onderweg..
Onze 1e dag stopt op camping Katzenkopf in DL of camping Main Spessart park in Triefenstein.
Beide bekende, maar via de A61 zal dat Main Spessart park zijn.... lekker restaurantje op de camping.
De vervolgroute gaat nooit meer over Munchen maar over Regensburg en Passau naar Salzburg, en we overnachten dan op camping Maltatal in Oostenrijk.
Verder naar Villach en dan niet meer via de Karenwankentunnel maar linksaf richting Udine en Trieste naar Istrie.

Vorig jaar ongeveer 400 km file rond Munchen gehad... nooit meer Munchen dus.
Regensburg en Passau na Neurenberg kiezen..... veel beter, iets om maar veel rustiger.

ik doe het dus in 3 dagen.... uit Hillegom is dan mijn 1e stop ong. 550-600 km.... mooi zat.
Kies als het niet hoeft niet voor de Karenwankentunnel onder Villach richting slovenie.
Want, je hebt niet alleen een hoge filekans bij de Karenwanken, maar je komt ook in Slovenie op een stuk waar het geld voor de snelweg op was.
Na Lubljana is het echt minder goed, daarom is vanaf Villach naar Udine en Trieste een stuk prettiger rijden.
Hebben wij vorig jaar op de terugweg gedaan en gaan we nu zeker weer doen..
En... bij Trieste is het "Zeezicht" meer dan geweldig...al een reden apart om zo te rijden.

Helaas.... je moet maar een klein stukje door Slovenie op deze manier maar je moet wel een vignet hebben.
Kan je elektronisch regelen bij: https://evinjeta.dars.si/en

Voor Oostenrijk kan je ook elektronisch regelen bij: https://www.asfinag.at/
We komen al ruim 10 jaar in Kroatië en hebben in al die jaren 1 keer ervoor stil gestaan. Dit kwam door een bijzonder transport en dat heeft alles bij elkaar een half uurtje geduurd.
Ik hoor ook wel eens van die gruwel verhalen die je omschrijft maar ik heb deze persoonlijk nog nooit meegemaakt, misschien dat het komt omdat we altijd op de woensdag vertrekken en op donderdag in Kroatië aankomen?
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route naar vsar

Bericht door Ab » ma 16 jan 2023 14:23

Ja. Ik rij al naar Kroatie vanaf dat het nog niet eens bestond.
Het was toen nog Joegoslavie, en semi-communistisch.
Wel eens door bepaalde omstandigheden gedwongen, op Vrijdag of zaterdag gaan rijden.
Dat doe ik dus nooit meer. Gewoon 4 of 5 uur langere rijtijd.
Dat ging alleen maar goed in de jaren 90..niemand ging er nog heen door de toenmalige oorlog. Wij wel, in Istrië was zo goed als niks aan de hand. Het was wel heel erg rustig..we hadden practisch de hele camping voor ons alleen. knipoog.gif
Een jaar of 5-6 na de oorlog werd het vooral in Istrië weer langzaamaan erg druk..
Te druk naar ons zin, nadien gingen we verderop, naar Dalmatië.
Dat is inmiddels ook al weer erg druk.
Heel veel van dat vakantieverkeer gaat grotendeels over slechts een paar routes door Duitsland. Samen met veel Oostenrijk en Slovenie gangers.
Vrijdag en zaterdag, zondag en maandag zijn wisseldagen in de appartementen, hotels enz. Hardstikke druk.
De beste dag om te gaan rijden is in mijn ervaring dinsdagmorgen.
Mijn recordrijtijd was, met een boot achter de auto, 17uur over 1530 km vanaf Dalmatie. Vrij hard gereden, en nog wat vertraging op de terugweg bij Düsseldorf.
Normaal is ca 20 uur rijtijd, als je rustig aan doet. Da's best vlot over deze afstand met caravan. 2 dagen van 10 uur, of 3 dagen, en de laatste dag rond de middag of nog veel eerder, aankomen.
( onze voorkeur)
Een paar uur meer is echter ook niks bijzonders.
In het weekend rijdend deed ik er eens 24 uur over...
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Houtje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 nov 2021 11:25

Re: route naar vsar

Bericht door Houtje » wo 18 jan 2023 20:37

Hoi Chris,

helaas is het niet mogelijk om bij camping Katzenkopf te reserveren voor 1 nacht..

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » wo 18 jan 2023 21:50

Dat hoeft ook niet.
Alle keren dat ik daar geweest ben is er zat plek.
Hun Passanten campingdeel is heel groot.
Zelfs komen er s'avonds nog mensen aanzetten... en plek.

Wij starten best vroeg in NL en dan ben ik begin van de middag bij de kattenkop.
Heerlijk een beetje uitdrijven van de rit.
Afgelopen jaar nog effe een wandelingetje gemaakt naar het dorpje en een heerlijk koel pilsje naar binnen gewerkt op een terrasje daar.

Reserveren op de Katzenkopf is echt niet nodig voor 1 nacht....kom wat op tijd en er is plek zat.
Dat is juist hun sterke kant.
Sanitair is geweldig...
En als je goed kijkt zie je ond Knaussie daar ergens tussen staan.
.
20220715_143821.jpg
20220715_143854(0).jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: route naar vsar

Bericht door cessna182 » wo 18 jan 2023 22:34

Toevallig....Valkanela staat ook dit jaar weer op onze agenda. Plaatsje is al gereserveerd. (tip: ga minimum voor een Pitch Deluxe plaats) . Derde maal voor ons dat we naar die camping gaan.
Al 2x via de Karawankentunnel gereden in vakantiemodus en meermaals beroepshalve: ik ben er gewoon klaar mee met dat onding. Ook tijdens de retour ben je smiddgas gewoon de klos vanaf de grens A-D tot aan Munchen. Dus nu eens een andere route uitgestippeld. Die gaat deze zomer via Innsbruck (regio aldaar overnachting) Brennerpas en dan Verona, Trieste -> Vrasr . Is een 100 km extra maar dat heb ik er wel voor over. Je zou in Noord Italië een stukje kunnen afsnijden, maar dat gaan we niet doen met de (stevige) caravan achter de auto. Ik maal liever de kilometers via de autosnelweg. Volgens Googlemaps zou je een hoop kilometers winnen, maar qua tijd slechts enkele minuten....met enkel een personenwagen. Daarom dat we via Verona rijden. Ik zal na de reis laten weten hoe het verlopen is.
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: route naar vsar

Bericht door cessna182 » wo 18 jan 2023 22:48

zo dus
route,.pdf
(490.91 KiB) 87 keer gedownload
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Houtje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 nov 2021 11:25

Re: route naar vsar

Bericht door Houtje » do 19 jan 2023 13:21

Hoi,

de eerste overnachting pakken we dan op camping Katzenkopf.. haha..
daarna rijden we door richting villach en overnachten op camping maltatal .
op deze camping in oostenrijk blijven 4 nachten ofzo, en dan rijden we via Udine en Triest naar de camping valkanela.

ik hoop dat dit allemaal goed te doen is met onze cararavan van 250 cm breen en 750 lang met daarvoor een volkswagen transporter bus.
vorig jaar naar italie gereden en dat was allemaal prima.
ik weet nog uit het verleden dat bij koper een flinke klim was dus dit wil ik vermijden.

wat vinden jullie ervan ??

Mark

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » do 19 jan 2023 13:26

Ik heb zojuist de bevestiging van camping Maltatal ontvangen.
Wij willen maar 1 nacht blijven, maar gezien vorig jaar het gelazer om een plekkie te vinden wilde mijn vrouw perse deze reserveren....de Katzenkopf hoefde niet, ziet zij ook..
Reserveren was geen probleem, hoefde niets aan te betalen, alleen het verzoek om te bellen als het toch niet door ging.

Grappig detail.
Volgende zaterdag ga ik naar de Caravana, daar is camping Maltatal ook aanwezig als standhouder...
Eens even opzoeken dus.

Ik denk dat je door de Karenwanken te vermijden een risico op vertraging uitsluit.
Het is gewoon de "beruchtste" w.b. file's van alle tunnels in Oostenrijk.
Udine is voor Istrie een prima oplossing.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: route naar vsar

Bericht door Rodo » do 19 jan 2023 13:57

De karawankentunnel eenmaal doorheen gegaan (uit eigen vrije wil) zo’n 7jaar geleden.
Wij kwamen terug uit Dalmatie en 2 nachtjes op bezoek geweest bij vrienden in istrie. De ochtendspits vermijden, dus rond 11.00 daar zijn. Laatste 5 km file. Tijdsduur tot aan de tunnel dik 3 kwartier op een normale donderdag.
Nu is Istrie ons te druk, zuidelijk in Dalmatie ligt onze voorkeur als we die kant op gaan, dus de Karawankemtunnel zien we nooit meer. blij.gif
Spending a fortune to live like a wanderer

Houtje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 nov 2021 11:25

Re: route naar vsar

Bericht door Houtje » vr 20 jan 2023 14:47

Hoi,

leuk alle antwoorden en ideeen.
super fijn dankjewel.

zoals eerder aangegeven rijden we met een transporter en een grote cararvan van 750 lang en 250 cm breed.
is dat goed te doen via Triest en koper. want ik kan me herinneren dat er bij koper een best steil stuk is.
of is dit misschien veranderder, want ik ben jarengeleden eens naar kroatie gereden..

ik hoor het graag of dit te doen is of alternatieven.
ps. ik rijd graag op snelwegen en simpel naar mijn plek van bestemming..

groetjes Mark

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » vr 20 jan 2023 15:58

Afgelopen jaar kwamen wij van Reijka.
Dus Koper - Trieste weet ik niet.
Ik heb er dus de ANWB kaart maar eens even bijgepakt.
Daar zie ik idd een stukje weg waar 10% bijstaat, maar ik zie ook dat daarnaast vlijtig gebouwd wordt aan een nieuwe weg.
Eens even kijken of ik dat kan fotograferen..
.
20230120_155853.jpg
.
Die klim lijkt in de H5 te zitten....de route via Piran.
En ik heb net mijn Tomtom route gekeken, die gaat over de E751....De H6.


Ik ga ze beide eens even "onderzoeken"..maar die boosdoener lijkt de H5 zo te zien.
Wellicht dat er meerdere leden info hierover hebben.

Ook worden op deze kaart de Paarse drukke stukken aangegeven, dat is die 11 op de foto.
Dat is over, er is geen grensbewaking meer tussen Slovenie en Kroatie miv 01-01-2023
Laatst gewijzigd door Chris op vr 20 jan 2023 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

route naar vsar

Bericht door Gemineye » vr 20 jan 2023 16:07

Nou hou me even te goed hoor, maar dit hebben we afgelopen zomer op de terugweg gereden. Nou deins ik absoluut niet terug van een bergje meer of minder, maar ik kan me niet herinneren dat op dat stuk stevige klimmen zaten… wel een paar stukken die voor geen meter opschieten..

Ten zuiden van koper heb je vlak voor de grens nog wel een relatief stijl stukje maar daar zou ik me geen zorgen over maken. Meestal rij je daar niet zo hard want staat daar vaak vast. (Let op je koppelingsplaten)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: route naar vsar

Bericht door Chris » vr 20 jan 2023 16:31

[re.gif]
Nu niet meer, de grens is weg.....

Maar..
Kijk en lees eens hier... search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... %5B%5D=100
Wel bergen, bergen info van mede forummers die daar gereden hebben.. knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: route naar vsar

Bericht door Gemineye » vr 20 jan 2023 16:50

[re.gif]

Ah ja dat is ook zo, die grens is inmiddels komen te vervallen. Nou dan zal dat steile stuk vlak vóór die grens ook wel niet zo druk meer zijn. Ik zie geen problemen op dat stuk hoor; iedereen die daar naar Istrië rijdt met enorme combinaties rijdt over die weg.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Routes”