Knaus

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Wanneer2022?

Knaus

Bericht door Wanneer2022? » ma 26 dec 2022 17:37

Hallo, n vraagje: wij hebben in april 22 n nieuwe Knaus besteld en hij is nog steeds niet geleverd!! Wie heeft ook dit probleem? Er wordt gezegd: oorzaak oorlog in Oekraine….????

jscholten59
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 23 mar 2020 14:08

Re: Knaus

Bericht door jscholten59 » ma 26 dec 2022 17:52

Navragen via je dealer?

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Passat Variant B8 Highline business R 1,4 TSI DSG, Knaus Sport 500 EU Silver selection 2020

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus

Bericht door Ron » ma 26 dec 2022 19:06

Ik neem aan dat je het 2023 model besteld hebt.
Die series zijn ze nu aan het bouwen.
De dealer kon bij ons in 2021 aangeven in welke week deze geproduceerd zou worden.
Toen klopte dat precies.
In 2022 hebben alle caravan fabrikanten problemen gehad met verschillende niet leverbare onderdelen.
En daardoor duurde het wat langer.
De dealer weet misschien al iets meer over jullie bestelling.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Knaus

Bericht door PD » ma 26 dec 2022 19:12

Geen idee hoe het bij Knaus is, maar levertijden van een jaar of langer zijn momenteel geen uitzondering bij verschillende caravanmerken.
Voor auto’s is het vaak nog veel langer…

De naweeën van Covid wegen harder door dan de oorlog in Oekraïne, maar ze versterken elkaar zeker.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus

Bericht door Chris » ma 26 dec 2022 22:03

Hallo Wanneer 2022

Ik hoorde ook van mijn dealer ( Knaus) dat het ook bij Knaus een probleem is met onderdelen.
Maar dat is niet alleen beperkt tot Knaus, vele merken hebben enorme problemen.
Wat al eerder gemeld werd, eerst Covid die een hoop vertraging veroorzaakte, nu ook idd de ellende in de Ukraine.
Daar worden/werden blijkbaar veel kabelbomen gemaakt. ( ook voor onder fabrikanten zoals Thetford en Dometic)
Ik zou ook mijn dealer om info vragen, hij kan veel zien in zijn computer systeem, want Knaus dealers hebben rechtstreeks toegang in het Knaus computer systeem.
Maar of hij een leverdatum daaruit kan toveren is maar de vraag.
Hij zat met mijn Knauslevering een paar jaar geleden zelfs exact op de juiste dag, en ook het transport naar NL klopte op 1 dag na.
M.a.w. als die gegevens bekend zijn is dat best goed.
Mja... niet bekend is nog niet bekend.... heel vervelend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Knaus

Bericht door Davendre » ma 26 dec 2022 22:14

Caravan weet ik niet, maar wacht inderdaad al meer dan een jaar op nieuwe auto. Voorzichtige schatting is nu mei 2023 boos.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

workel

Re: Knaus

Bericht door workel » di 27 dec 2022 11:54

Wij hebben in 2020 een Knaus gekocht en die is keurig optijd geleverd, febr 2021, dealer kan gewoon inloggen in het productie systeem van Knaus, na productie krijgt hij een mail met datum dat de caravan op transport gaat. Knaus is inmiddels verkocht

In 2021 een Fendt gekocht die in april 2022 is geproduceerd en 2 weken bij de fabriek geeft gestaan ivm ontbreken van een deur, mei 2022 netjes geleverd bij de dealer, dit wat ook de planning tijdens de koop. Fendt is inmiddels verkocht

Nu 2022 nieuwe Hobby gekocht die zou in mei 2023 geleverd worden dat word nu juni 2023 niet op dat er geen onderdelen zijn maar men de verkochte caravans op de beurs in dusseldorf nog moet inplannen.

Tevens een nieuwe Hymer camper gekocht daar zit een hele lange levertijd op en verschuift men nu de productie (was Q4 2023) van de camper word nu Q2 2024. Tevens allerlei prijsverhogingen voor het mercedes chassis en prijsstijging vanuit Hymer. Zeer benieuwd aangezien ik een vaste prijs ben overeengekomen.

Denk dat je ff bij de dealer langs moet gaan en dit onder het genot van een kopkoffie moet bespreken, dan zal er wel meer duidelijk worden.

Heb namelijk het idee dat nav de covid pandemie men de productie aardig op peil heeft, geen idee of dat bij de toeleveranciers ook zo is.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”