Nighthawk M5

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Nighthawk M5

Bericht door Hans1954 » do 15 dec 2022 15:47

In de KCK van deze maand werd de Nighthawk M5 besproken. Het ding kan veel maar kost ook een beetje. Is hij dat waard? Nou nee.
Als router is hij niet beter of slechter dan de M1 en die is uitstekend. Het verschil zit het hem in de 5G (en toekomstig 6G) die de M5 kan ontvangen. Maakt dat het prijsverschil aanvaardbaar? Ook nee. Ik heb nu ruim 2 jaar een telefoon die 5G kan ontvangen. Kan, maar het is me nog nooit gelukt omdat er simpelweg geen 5G voorhanden is. Wel 4g+. In het buitenland is het nog veel minder. In Duitsland kan je het meemaken dat je hoogstens 3G krijgt. Een router moet natuurlijk goed zijn. Maar zonder goede antenne werkt hij ook niet optimaal. Sommige setjes hebben een flitsende antenne voor op het dak, maar een armetierige router en dan wordt het ook niets. De Nighthawk kan voorzien worden van 2 uitermate goedkope Bingfu antennes die de set tot een mooi pakket maken. Maar de M1 is daarvoor goed genoeg en je houdt honderden euro's in je zak.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Nighthawk M5

Bericht door LeReve » ma 2 jan 2023 22:33

Ik gebruik de M5 al een tijdje (zakelijk). Werkt goed in Nederland ivm de dekking. Zoals jezelf aangeeft, het is afhankelijk van de dekking. In het buitenland werkt het vaak minder, maar prima. In de toekomst zal die dekking (naar verwachting) verbeteren.
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”