Fiberglas frame in wintervoortent?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Henkie206
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 nov 2022 14:56

Fiberglas frame in wintervoortent?

Bericht door Henkie206 » di 29 nov 2022 11:07

Zoals het onderwerp al beschrijft: is het mogelijk om een wintertent te voorzien van een fiberglas frame? Aangezien ik niet ooit van plan ben om te gaan winterkamperen in een gebied met extreme sneeuwval, het onnodig is een enorme voortent aan te schaffen daar ik het niet nodig heb en ik toch solo kampeer, afgezien van mijn hond. Die overigens ook niet echt hulp kan bieden bij opzetten. Vandaar mijn vraag, want dat is nergens duidelijk. Groet Henkie206
Alles wat thuisblijft, is meegenomen

Volvodriver

Re: Fiberglas frame in wintervoortent?

Bericht door Volvodriver » di 29 nov 2022 11:17

[re.gif]
Alles kan. Maar voor een wintertent zal geen passend glasfiber frame te krijgen zijn. Daarnaast is het materiaal van een echte wintertent heel zwaar. En het is dan ook niet aan te bevelen dit met een glasfiber frame te ondersteunen.

Beter kan je een standaard deeltent kopen met all season doek.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fiberglas frame in wintervoortent?

Bericht door PD » di 29 nov 2022 11:46

In jouw geval lijkt me een gewone deeltent een logischere keuze, bijv. een Dorema Mistral All Season. Deze is verkrijgbaar in de breedtes 3,0 en 3,6 mtr. Deze zet je echt heel eenvouidg en snel in je eentje op en biedt voldoende ruimte. Ook het gewicht valt reuze mee.
Zie foto, wij hebben de versie in 3,0 mtr breed voor weekends in het voor- en naseizoen wanneer de cassetteluifel onvoldoende comfort biedt.

Naast deze deeltent hebben wij tevens een echte wintertent, een Isabella Universal Dawn in 3,6 mtr breed, deze weegt incl. winterset ca. 60 kg dus niet echt geschikt om mee rond te trekken knipoog.gif Een wintertent heeft juist knikvormige buizen in het dak en horizontale in de voorwand, dus precies andersom als bij een reguliere voortent. Glasfiber/Carbon stokken zul je hier dan ook niet voor vinden.
Bijlagen
Z-IMG_0030-3txt.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”