Achteruitrijcamera Garmin BC40

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Henk Prenger
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 24 jul 2022 10:05

Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Henk Prenger » za 19 nov 2022 23:13

Omdat ik zelf mijn twijfels heb over de werking van deze camera, heb ik een aantal vakhandelaren gevraagd of de Garmin BC40 zonder haperingen een lengte van 12 meter (caravan en auto) kan overbruggen. Zie het antwoord van “Sales Waypoint” :

“ Beste Henk,
De maximale afstand die Garmin opgeeft is inderdaad 13 meter.
12 meter loopt dus al richting het maximum, plus het feite dat het signaal 'door' de achterkant- voorkant caravan én achterkant van de auto heen moet.
Ik durf je dus niet te garanderen dat het altijd zonder haperingen zal gaan werken helaas.
Groeten Jeroen”

Ben blij met een eerlijk antwoord en schaf de camera niet aan. Iemand van jullie nog een (ander) advies?
Mazda CX5 2.5, Sterckeman Graphite 480cp

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Chris » za 19 nov 2022 23:31

Ja hoor....
Ik heb tot volle tevredenheid de Auto-Vox W7 wireless camera in gebruik.
De camera zit binnen achter het raam, en met een 6 meter verlengkabel hebt ik de Wifi versterker in de disselbak aangesloten.
De ontvangst in de auto, de monitor op het dashboard is uitstekend.
Alleen als ik werkelijk onder een zendmast sta is er wat storing.
De grap is dus die Wifi zenden in de disselbak... da's vlak bij de monitor/ontvanger.

Een paar foto's..
.
IMG-20220710-WA0002.jpeg
IMG-20220710-WA0004.jpeg
IMG-20220710-WA0008.jpeg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door doubleyou » zo 20 nov 2022 00:15

Ik gebruik deze camera:

https://www.spy-europe.nl/epages/616577 ... XKgcXf3JWU

De camera werkt met WiFi via een app op mijn oude iPhone. Je hoeft dus geen apart scherm te kopen/monteren. Ik heb deze iPhone links in een houder aan de deurstijl, net boven het dashboard hangen. Dat is een ideale plaats omdat ie dan vlakbij je buitenspiegel, en dus goed in het zicht zit.

Mijn combinatie is 13 meter lang en ik heb bijna nooit storingen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Pee
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 20:10
Locatie: Oost-Brabant, BE

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Pee » zo 20 nov 2022 10:16

Hallo,
Aangezien dat ik een Garmin Camper heb ook de BC40 camera aangeschaft. Deze werkt niet altijd. Meestal wel als de snelheid van de combi laag is. Maar op de autosnelweg tegen 90 km/h maakt de camera niet altijd een verbinding. Als je verbinding hebt valt het beeld of camera wel automatisch uit na 10 tal seconden als het toestel merkt dat je voorruit aan het rijden bent.
Wel handig dat de camera op batterijen werkt. Camera opklikken op de plaathouder. Meer niet. De GPS zoekt dan automatisch bij het inschakelen van de GPS de camera. Om het verbindingsprobleem op te lossen moet je niet bij Garmin zijn. Die zeggen gewoon “camera omdraaien” of “een andere locatie zoeken”.
Om het op te lossen misschien een soort repeater bij plaatsen in de caravan vooraan. Moet het nog eens uitzoeken.
Groetjes
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic met Eriba Nova 585GL

Gebruikersavatar
Opa-Ei
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 27 dec 2021 12:50
Locatie: Grens NH./ZH.

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Opa-Ei » zo 20 nov 2022 10:41

Waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat.
Ik gebruik dit al meer dan 50 jaar, en ik heb er nog niet 1 X problemen mee gehad.

download.png
download.png (1.84 KiB) 1963 keer bekeken
De HOBBY 460 De Luxe wordt getrokken door een "SPORTIEVE"(AGE) Koreaan.

Nemeg
Berichten: 110
Lid geworden op: za 15 aug 2020 20:27

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Nemeg » zo 20 nov 2022 11:30

Geven de camera beelden een vertraging ?
Ik bedoel dat ze een beetje later te zien zijn als als de werkelijkheid.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door doubleyou » zo 20 nov 2022 11:53

Af en toe hapert ie even een seconde. In de praktijk levert dat nooit problemen op.

Ik heb de camera laten monteren omdat ik alleen reis. Bij achteruitrijden heb ik geen ‘Oma-ei’ beschikbaar ;).

Ik was het niet van plan maar ik heb ‘m onderweg eigenlijk ook altijd aanstaan. Het is toch wel makkelijk.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Henk Prenger
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 24 jul 2022 10:05

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Henk Prenger » zo 20 nov 2022 13:40

Pee schreef:
zo 20 nov 2022 10:16
Hallo,
Aangezien dat ik een Garmin Camper heb ook de BC40 camera aangeschaft. Deze werkt niet altijd. Meestal wel als de snelheid van de combi laag is. Maar op de autosnelweg tegen 90 km/h maakt de camera niet altijd een verbinding. Als je verbinding hebt valt het beeld of camera wel automatisch uit na 10 tal seconden als het toestel merkt dat je voorruit aan het rijden bent.
Wel handig dat de camera op batterijen werkt. Camera opklikken op de plaathouder. Meer niet. De GPS zoekt dan automatisch bij het inschakelen van de GPS de camera. Om het verbindingsprobleem op te lossen moet je niet bij Garmin zijn. Die zeggen gewoon “camera omdraaien” of “een andere locatie zoeken”.
Om het op te lossen misschien een soort repeater bij plaatsen in de caravan vooraan. Moet het nog eens uitzoeken.
Groetjes
Dank voor feedback en ben benieuwd naar jouw eventuele repeater resultaten.
grtx, Henk
Mazda CX5 2.5, Sterckeman Graphite 480cp

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Chris » zo 20 nov 2022 16:08

Opa-Ei schreef:
zo 20 nov 2022 10:41
Waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat.
Ik gebruik dit al meer dan 50 jaar, en ik heb er nog niet 1 X problemen mee gehad.
download.png

Helaas ik wel....
Ze stond erachter op te letten, wat ik ook gevraagd had..
Maar keek niet naar boven naar die dikke tak... die ik toen voelde.
Jaren geleden ondertussen, de dakschade ( deuk) is goed gerepareerd...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henk Prenger
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 24 jul 2022 10:05

Re: Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Henk Prenger » zo 24 dec 2023 10:49

Pee schreef:
zo 20 nov 2022 10:16
Hallo,
Aangezien dat ik een Garmin Camper heb ook de BC40 camera aangeschaft. Deze werkt niet altijd. Meestal wel als de snelheid van de combi laag is. Maar op de autosnelweg tegen 90 km/h maakt de camera niet altijd een verbinding. Als je verbinding hebt valt het beeld of camera wel automatisch uit na 10 tal seconden als het toestel merkt dat je voorruit aan het rijden bent.
Wel handig dat de camera op batterijen werkt. Camera opklikken op de plaathouder. Meer niet. De GPS zoekt dan automatisch bij het inschakelen van de GPS de camera. Om het verbindingsprobleem op te lossen moet je niet bij Garmin zijn. Die zeggen gewoon “camera omdraaien” of “een andere locatie zoeken”.
Om het op te lossen misschien een soort repeater bij plaatsen in de caravan vooraan. Moet het nog eens uitzoeken.
Groetjes
Hallo Pee,
Ik vroeg me af of jij inmiddels dit verder hebt onderzocht. Zou mooi zijn als het werkt. Een repeater zijn de kosten niet en bijvoorbeeld met een USB aansluiting voor in de caravan te plaatsen. Dank voor de informatie, Henk
Mazda CX5 2.5, Sterckeman Graphite 480cp

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Achteruitrijcamera Garmin BC40

Bericht door Xecto » ma 25 dec 2023 17:21

Zie ook dit recente draadjes met ervaringen met camera’s:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”