Hoe plan je een rondreis?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
eurotrotter
Berichten: 6218
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door eurotrotter » do 10 nov 2022 11:43

Rodo schreef:
wo 9 nov 2022 21:39

Op de heen of terugreis een paar dagen in de buurt van Marranelo verblijven, hoor en zie je de Lamborghini’s, Ferrari’s en Zonta’s met grote regelmaat. Wel leuk voor een keer.


Langs het circuit loop een weg ,de SP 3,daar heb je een parking waar je zicht hebt op het circuit.
Het spectaculairste is dat wanneer er een noodweer losbarst ,dan rukt men bij Ferrari uit om banden en de auto's te testen.
De Italianen pleuren dan hun auto,s gewoon midden op de straat ,stappen uit en proberen zicht te krijgen op het circuit.
Het hele verkeer staat dan stil tot de sessie afgelopen is.
De politie doet er niks aan want die staan zelf ook te kijken. mrgreen.gif

https://www.google.nl/maps/search/maran ... 621835,17z
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door PMT » do 10 nov 2022 11:44

Over Pompeï gesproken, we bezochten bijna alles met de auto, maar dat is een beetje lastig in Pompeï. Toch heeft mijn vrouw daar grotendeels met haar rollator over de "oude straten" gelopen.
5516472_orig.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Wie-niets » do 10 nov 2022 12:31

@ Chris, je behoeft niet alles in 8 tot 10 weken in de lente/zomer te doen.

Als pensionado kun ook nog een periode van 8 of meer weken in b.v. de periode 20- 08 tot eind oktober op pad gaan erbij gaan denken.. knipoog.gif
Wij deden niet anders.

En niet alles plannen was ons motto. Soms reden we maar 2 uur . mrgreen.gif
En onze kortste route een kilometer of 5. We hadden daar op de fiets een veel mooiere Camping en ligging ontdekt.
Tsja , de fase van niets moet is toch even wennen.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door yarrah » do 10 nov 2022 14:17

Kan alleen zeggen hoe plan ik een rondreis 😀 wij hebben alleen maar rondreizen gemaakt in canada, amerika, engeland en europa. We zoeken de gebieden waar je goed kunt wandelen en op loop afstand van de camping kunt eten en drinken. Deze eisen gaan vaak de mist in trouwens. Dat maakt niet zoveel uit. In die gebieden zoek ik naar een camping en van daaruit gaan we de boel verkennen. Na twee of drie nachten gaan we naar het volgende gebied. Maarr we houden altijd maximaal 150 kilometer aan naar de volgende plek. De wegen in engeland zijn errug slecht. Dat vreet energie. Ook houd ik rekening met waar de supermarkten zijn. In vier weken gaan we hooguit 6x naar de winkel. We komen al heel veel in engeland en komen vaak weer op dezelfde campings terecht, waarom? Omdat er nog veel te zien en te doen is😀😀. Het weer kan heel vaak tegenvallen flexibel zijn is wel een must. Dit jaar wilde ik heel graag naar de cambrian mountains in wales. Is niet gelukt dit jaar. Dan maar volgend jaar weer proberen😀. Kunnen we ook New quay opnieuw aandoen. Daar vind je de beste fish and chip shop en de beste icecreamshop 😋😋 (reteduur, maar dan heb je ook wat). Ohja de campings reserveren we vaak een dag van te voren.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Chris » do 10 nov 2022 14:26

Wie-niets schreef:
do 10 nov 2022 12:31
@ Chris, je behoeft niet alles in 8 tot 10 weken in de lente/zomer te doen.

Als pensionado kun ook nog een periode van 8 of meer weken in b.v. de periode 20- 08 tot eind oktober op pad gaan erbij gaan denken.. knipoog.gif
Wij deden niet anders.

En niet alles plannen was ons motto. Soms reden we maar 2 uur . mrgreen.gif
En onze kortste route een kilometer of 5. We hadden daar op de fiets een veel mooiere Camping en ligging ontdekt.
Tsja , de fase van niets moet is toch even wennen.
Klopt... niets moet moet ik nog effe leren....
Maar...
Wij willen dan juist NIET meer in de hoogzomer.
Ik ben een lentekind... en ik hou enorm van de lente met alle geuren en kleuren...( en het lijf vind die tijd ook lekker... ( reuma)
Dus Mei... als start ofzo..

Mijn vrouw is juist afgelopen (hoog) zomer geschrokken toen wij 1x op de bonnefooi een camping gingen zoeken in Z Duitsland.
Na de hele dag file rond Munchen was ik het bar zat en in de buurt van de Chiemsee dacht ik wel een plekkie te vinden... rampen...niks...hele rij campings afgereden voor 1 nacht plek..
Echt balen... krappe rotstraatjes om met de combi te rijden... uiteindelijk 20 km verderop bij een boer een plekkie gevonden..
Bekaf toen..
Dat zit mijn vrouw zo dwars dat ze het liefst niet op de bonnefooi gaat maar alles geplanned wil hebben.
Ik moet haar nog steeds overtuigen dat Mei of Juli wel iets anders is....
Komt goed....denk ik.. kus.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2518
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door SBerend » do 10 nov 2022 14:39

Voor en naseizoen, is het minder druk. Maar een dag vooraf een mailtje sturen kan ook.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Chris » do 10 nov 2022 14:46

Klopt...
Maar vooral die minder lange rukken rijden op een dag spreekt mij aan.

Nu vertrokken we altijd super vroeg om al in de 1e helft van de middag op een overnachtingscamping aan te komen.
Dan had je een plekkie, kon je nog effe "uitdrijven" van de rit, pilsje, restaurantje opzoeken..
Dat supervroeg gaat er nu af want 700 km of meer op een dag hoeft niet meer dan.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2518
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door SBerend » do 10 nov 2022 15:28

Vanwege de vele baustelle met bijbehorende files en plotselinge verhoging in Duitsland van de brandstofprijzen eind September op de terugweg vanaf Bazel via Mulhouse langs naar het noorden gereden. Heerlijk rijden en geen files. De gehele route vanaf Valle Gaia naar huis geen files gehad voorgaande jaren via Duitsland altijd Onderweg zelfs goedkoop diesel tanken ook nog in het uiterst noordelijke puntje van Luxemburg. Volgend jaar September doen wij dat weer.
en wij hebben dan ook 3 overnachtingen. Voor ons hoeft de vele Km-tjes per dag ook niet meer.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 961
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Rodo » do 10 nov 2022 15:43

-Mijn vrouw is juist afgelopen (hoog) zomer geschrokken toen wij 1x op de bonnefooi een camping gingen zoeken in Z Duitsland.
Na de hele dag file rond Munchen was ik het bar zat en in de buurt van de Chiemsee dacht ik wel een plekkie te vinden... rampen...niks...hele rij campings afgereden voor 1 nacht plek..
Echt balen... krappe rotstraatjes om met de combi te rijden... uiteindelijk 20 km verderop bij een boer een plekkie gevonden..
Bekaf toen..-

Tja, als je met Jan en alleman in de file hebt gehangen voor lange tijd, zijn er meerdere die in de buurt een plekje zoeken. Kans is dan groot dat er enkele campings ineens vol zitten. Gebeurd in het hoogseizoen ook wel dat campings alleen voor minimaal 7 overnachtingen plaats hebben. De tussenstoppers hebben dan pech ook al mist de camping inkomsten. Zal in de huidige tijd wel anders zijn met de hoge kosten. Iedere nacht is er een.
Gelukkig in voor- en naseizoen (bijna) geen last van. Wen er maar aan!
Spending a fortune to live like a wanderer

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Wie-niets » do 10 nov 2022 15:58

Bij ons was het maximum meestal 400/ 450 km in voorjaar en najaar. Reden ook nog eens samen dan kom je uitgerust aan en is er altijd wel een plekje op de camping. Vertrektijden waren ergens tussen 9 of 10 uur.

En soms bleven we 2- 5 dagen
, en naar het zin, 1 week of meer.
In de begin fase zei mijn echtgenote nog wel eens: we hebben nog heel wat dagen te gaan of er komt nog een morgen..... knipoog.gif

Trouwens mijn echtgenote zei in de begin fase niet langer dan 6 weken per keer. Eerste jaar werd het 1 x 10 en 1x 9 weken en waren het hoogseizoen alleen maar thuis.. blij.gif

Pluk de dag is het devies en niet vandaag, dan maar morgen.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Bob Diesel » do 10 nov 2022 16:06

Alleen de richting plannen en verder de plannen per dag aanpasssen
Sta je lekker en na je zin ,staan blijven ,kan rustig een aantal dagen langer
Is de omgevingen en het weer mooi, rijd eens een andere camping op, en bekijk die
Misschien ook leuk ,weinig km en toch anders
Ben ooit al eens 3 km verkast scratch.gif ,
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

caravan2022
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 nov 2022 10:27

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door caravan2022 » vr 11 nov 2022 19:48

welke camping spanje lengte 9meter

Ab
Moderator
Berichten: 26699
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe plan je een rondreis?

Bericht door Ab » vr 11 nov 2022 21:03

Elke camping. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”