Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Plaats reactie
mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door mark m » za 29 okt 2022 20:50

Aangezien de herfst een erg mooie periode is, zitten we er aan te denken om er nog een weekend lekker opuit te trekken. Zeker met de afgelopen mooie weekenden kriebelt het enorm!
Voor de (jonge) kids zoeken we dan een camping met het nodige 'indoor' vermaak en met binnenzwembad.

In ons geval zullen we maximaal drie dagen oppad gaan, langer lukt niet met allerlei andere verplichtingen.

Toch een paar vragen:
- we denken eraan om de torino luifel op te zetten en een Tenttapijt neer te leggen. Grote kans dat we dit niet helemaal droog kunnen inpakken. Hoe doen jullie dit normaal gesproken? We hebben in de garage onvoldoende ruimte om dit uit te hangen

- we zullen (vooral) in de avonden veelal binnen leven. Maar de schoenen en jassen hebben we normaal onder de luifel staan/hangen. Is dit te doen? Of wordt het zeiknat door condens?

- is het überhaupt te doen met een luifel, of is een deeltent de veel betere optie? Ondanks dat we niet een hele kleine caravan hebben, is de binnenruimte met 4 personen vrij beperkt. Met name (natte) schoenen, jassen, tassen, enz zijn een 'sta in de weg'. Als het droog is kan het wel in de kasten opgeborgen worden, maar dan moet het eerst drogen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Stigter » za 29 okt 2022 21:16

Rabbit Hill is een hele leuke camping met jonge kinderen. Prima binnenbad, binnenspelen en animatie.

Spullen binnen houden ivm vocht inderdaad kan natuurlijk ook in de auto.

Wij hebben in de caravan een douchecabine achter het toilet dat is ideaal voor de "natte" kleding en drogen zwemkleding etc.

Ander idee, Privé sanitair boeken is in de herfst en winter heel prettig omdat je daarin verwarming hebt om de natte spullen te drogen.

Mijn advies gewoon gaan en eerst proberen zonder iets op te zetten.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door PD » za 29 okt 2022 21:28

Vroeger met onze kinderen kampeerden we altijd in de mei- en herfstvakantie en hebben toen altijd altijd de volledige voortent opgezet maar dat was altijd voor een week. Ingeval van een weekend zou ik een (lichtgewicht) deeltentje aanschaffen, via MP al goed verkrijgbaar voor € 100,- of zelfs minder.

Een droge instap en je stoelen kunnen laten staan, is echt heel prettig hoor.

Vorig jaar oktober heb ik een polyester Obelink deeltentje via MP gekocht voor het Fendt weekend. Prima tentje maar kwalitatief onvoldoende wanneer je het voor langere tijd onbeheerd wilt laten staan. Daarom dit jaar hetzelfde tentje maar dan van Dorema in All Season doek gekocht via MP voor € 300,- en dat is stormvaster. Voor slechts 1 weekend zonder dat je langdurig afwezig bent, is de goedkopere polyester variant van ca. € 100,- echter prima.
Bijlagen
05577A13-5C3C-48BA-9767-FFF8352E1107.png
Laatst gewijzigd door PD op za 29 okt 2022 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door dieseltijger » za 29 okt 2022 21:43

Voortent nemen, met een kachel. Uiterst gerieflijk - en je kan lekker bewegen. Wat we soms doen in het natte seizoen is opvouwen als het droog is - maar zekerheidshalve laten we 'm thuis gewoon een etmaal drogen. Hoost het, dan pak je 'm gewoon nat in - en we smijten het gewoon in de achterbak. Plaats genoeg. Drogen: Gewoon in de woonkamer. Geen zin om dat ding naar zolder te takelen. Ziet er niet uit - we zien de lol er wel van in.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Paul » za 29 okt 2022 21:57

Ik sluit me aan bij Stigter, Rabbit Hill, privé sanitair erbij, geweldig met de kids.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door mark m » za 29 okt 2022 22:16

Bedankt voor de tips tot dusverre! thumbup.gif

Privé sanitair staat op het wensenlijstje. Daar hadden we het samen ook al over. Dat is toch een stukje gemak en handig voor het uithangen van natte (bad) kleding.

@diesel: de tent opzetten is mij veel te veel werk voor een paar dagen weg, ook met het risico dat je nat moet inpakken. Ik de meivakantie gaan we vaak een week en zetten we de tent gewoon op. Thuis de tent drogen in de tuin gaat dan gewoon een stuk makkelijker. In het najaar blijft alles gewoon langer vochtig.
Dus snel en simpel is het vereiste.

Ondertussen zit ik al op MP te speuren naar een simpele deeltent. Dat lijkt me wel makkelijk, precies om de redenen die PD schetst.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door dieseltijger » za 29 okt 2022 23:56

Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor. Je bent met opbouwen toch zo'n dik uur bezig.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door moyzo » zo 30 okt 2022 06:39

[re.gif] TS vraagt camping voor winter , zag dat rabbit hill dit weekend dicht gaat. Iemand tips voor andere leuke wintercampings?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Paul » zo 30 okt 2022 07:12

Dat wist ik niet, dat is dan sinds kort.
Voorheen waren ze het hele jaar open namelijk.
We hebben er regelmatig in februari in een huisje gezeten en toen was de camping gewoon open.
Volgens mij ben ik Stigter daar in februari zelfs eens tegengekomen toen hij op de camping stond met prive sanitair.

Verder geen tips helaas, wij kamperen eigenlijk van april tot november dus verder geen ervaring met wintercampings.
Wij overwegen dit jaar ook in de winter een keer te gaan om te kijken of dat bevalt.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door mark m » zo 30 okt 2022 07:37

moyzo schreef:
zo 30 okt 2022 06:39
[re.gif] TS vraagt camping voor winter , zag dat rabbit hill dit weekend dicht gaat. Iemand tips voor andere leuke wintercampings?
We zitten nu te denken aan Marveld rekreatie in Groenlo.
De camping komen we wel uit. Het ging mij met name om de praktische tips. thumbup.gif

Het zal ook een redelijke last minute boeking zijn waarmee we enigszins goed weer afwachten
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Erwin1987 » zo 30 okt 2022 08:05

Wij gaan soms ook in herfst of voorjaar, ik heb zo’n nylon flut deeltent van obelink die ik alleen daarvoor gebruik zodat schoenen droog staan en je droog naar binnen kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Daphne » zo 30 okt 2022 08:31

moyzo schreef:[re.gif] TS vraagt camping voor winter , zag dat rabbit hill dit weekend dicht gaat. Iemand tips voor andere leuke wintercampings?
Camping Lierderholt is denk ik ook wel voor julie geschikt. Kun je heerlijk op de Veluwe fietsen. Hebben wij begin maart nog gedaan vanaf die camping.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Hobby Linka » zo 30 okt 2022 09:13

[re.gif]

Camping Lierderholt moet bekend zijn voor moyzo. Ze hebben daar in 2014 gestaan tijdens het derde CFW. Wij hebben er ook al een paar keer gestaan in februari en maart door de jaren heen. Mooie camping en mooi sanitair wat zeker van belang is is de koude periode. Zins dit jaar zijn er ook een aantal plekken met privé sanitair.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door moyzo » zo 30 okt 2022 09:25

[re.gif] inderdaad herkenbaar ja, gaat op het lijstje. Al zoeken we liever iets in een straal van max 75 km van Eindhoven. Momenteel weer verrast door de mooie omgeving van huidige camping in Overasselt maar gaat ook dicht komende week.
Er zijn nog heel veel mooie fietsroutes op het verlanglijstje hier in de buurt dus behalve het winter veld op de forum camping 😉 in Groesbeek willen we in deze omgeving ook nog graag fijne wintercamping adresjes, luxe en speeltuinen etc. niet nodig een ruime plaats waar de bomen de laagstaande zon niet hinderen en net sanitair is wel een must.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Daphne » zo 30 okt 2022 09:50

@Moyzo
Ik zie ook veel reclame voorbij komen van SVR camping de Brembroeken in de buurt van Boxmeer. Is het hele jaar open. Ken het zelf niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door moyzo » zo 30 okt 2022 19:42

[re.gif] Dank je is genoteerd haphop.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Stigter » zo 30 okt 2022 20:19

Paul schreef: Volgens mij ben ik Stigter daar in februari zelfs eens tegengekomen toen hij op de camping stond met prive sanitair.
Klopt jij plaatste toen foto's van een aantal caravans die rondom in het water stonden. Mrgreen.gif
moyzo schreef:[re.gif] TS vraagt camping voor winter , zag dat rabbit hill dit weekend dicht gaat. Iemand tips voor andere leuke wintercampings?
Hier kan je gewoon een kampeerplaats boeken voor de kerstvakantie. https://www.landalcamping.nl/campings/r ... MiOiIzIn0=

TS heeft inmiddels een andere voorkeur maar wellicht nog interessant voor een ander forum.


Groet Arnold

Mlandzaat
Berichten: 164
Lid geworden op: za 20 nov 2021 22:20

Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Mlandzaat » zo 30 okt 2022 20:52

Je zou De Paalberg in Ermelo kunnen overwegen.
Ruime camping met zwembad en dergelijke.

[edit] laat maar, te ver van Eindhoven zie ik…

Toevallig gaan wij er komend weekend naartoe om onze caravan daar voor een najaars-winter arrangements neer te zetten tot eind maart.

Mkuppp
Berichten: 5
Lid geworden op: za 30 apr 2016 12:52

Re: Ervaring gezocht voor kamperen in de herfst of winter

Bericht door Mkuppp » zo 30 okt 2022 22:24

Jaren met de kinderen gekampeerd in de herfst en vroege voorjaar. Voor de kinderen altijd laarzen mee. Op de vloer van de caravan een douche lopertje. Te koop bij een bekende winkel met een A. voor een prikje. Het vuil zakt er door en je hebt toch warme voeten. Een douchestang die je in de toiletruimte tussen de wanden klemt ophangen waar je wat extra’s spullen kunt drogen. Warme en vooral kleding die vuil mag worden.
Onze kinderen zijn nu volwassen maar kijken terug op geweldige vakanties.
Vooral genieten.
Suzuki Grand Vitara 2.4 en Dethleffs 430 Summer Edition

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”