Dometic R10 koelkast alarm deur open

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
homeonwheels
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Dometic R10 koelkast alarm deur open

Bericht door homeonwheels » do 20 okt 2022 20:49

Mijn splinternieuwe koelkast gaf bij het eerste gebruik een alarm af voor ‘deur open’. (Het blauwe driehoekje en een irritant piepje). Deur was gewoon gesloten. Op een Engels forum las ik dat dit komt door een magnetisch contact dat niet werkt omdat de deur iets te laag zit. Door de deur iets omhoog te duwen zou het alarm uit gaan. En dat bleek inderdaad het geval. Maar wel raar en onhandig; er zit iets speling in de ophanging van de deur doordat alles van plastic is en licht vervormt.
Ik heb het nu (vooralsnog) opgelost door een klein stukje plastic (2stukjes dikte van een oude bankpas) aan de scharnierkant onder de deur te lijmen. Deur in open stand iets omhoog drukken dan past het er net tussen. Klein beetje siliconen spray om de wrijving van het draaimoment van de deur te verminderen. Geen problemen meer. Maar wel een waardeloze constructie voor een nieuw apparaat.
Ervaringen?
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dometic R10 koelkast alarm deur open

Bericht door Chris » do 20 okt 2022 21:49

Terug naar de dealer.
Moet een nylon ring onder.
En smeren met ssiliconen spray is niet echt goed, veel beter en veel schoner is PTFE spray.
Een teflon smeermiddel wat geen vuil aanhangt.
10x ideaal voor de peesgoot als de voortent of luifel wat onwillig is....tent wordt niet smerig ook nog eens.
Siliconen is eigenlijk geen smeermiddel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

homeonwheels
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Re: Dometic R10 koelkast alarm deur open

Bericht door homeonwheels » do 20 okt 2022 23:02

Chris schreef:
do 20 okt 2022 21:49
Terug naar de dealer.
Moet een nylon ring onder.
En smeren met ssiliconen spray is niet echt goed, veel beter en veel schoner is PTFE spray.
Een teflon smeermiddel wat geen vuil aanhangt.
10x ideaal voor de peesgoot als de voortent of luifel wat onwillig is....tent wordt niet smerig ook nog eens.
Siliconen is eigenlijk geen smeermiddel.
Ik ga zeker terug naar de dealer. Voor nu is t even opgelost. Werd gek van die piepjes.
Goed te weten dat teflon beter werkt. Dank voor de tip.
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”