Chrome cast zonder WiFi.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Hans1954 » wo 19 okt 2022 19:39

stronk schreef:
wo 19 okt 2022 17:23
[re.gif]
Schets de situatie eens? Wat ik gedaan heb is: andere router, wifi verbonden en de applicatie opgestart en die deed het prima. Nadat ik de tv opnieuw gestart had kwam de melding zoals in het plaatje te zien is. Denk soort cache geheugen.
In elk geval hebben ze echt de policy niet aangepast.
Ik denk eerlijk gezegd dat er iets anders speelt. T-Mobile Thuis is in feite een overname van Tele 2. Tele 2 had altijd al een app die alleen op de wifi van de huisrouter werkte. Ik heb daar vaak over geklaagd en de idioterie hiervan aan de kaak gesteld. Thuis gaat toch niemand op een app kijken wanneer er ook een TV voorhanden is. Waren ze stokdoof voor. T-Mobile gaat er wat soepeler mee om. Zoals gezegd blijft je IP-adres wanneer je in het buitenland bent, gewoon in Nederland. Dus kon ik altijd al geo-blocking omzeilen. Van sommige medewerkers van T-Mobile heb ik al gehoord dat ze met een aantal zaken bezig zijn. Onder andere om de Duo-Sim gelijktijdig te laten werken. Voordat ik in juni weg ging naar Kroatie, kon ik de T-Mobile TV app niet instaleren op een Android TV. Wel op de Chromecast met TV. Nadat ik thuiskwam kon die app ineens wel op TV en heb ik het eens getest met 4G. Dat ging toen. Dus misschien iets tijdens een korte test.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Paul » wo 19 okt 2022 22:03

Ik heb ook t-mobile thuis op glas.
De originele router heeft welgeteld 5 minuten aangestaan en toen is hij weer in de doos gegaan en heb ik mijn Unifi security gateway erop aangesloten.
Probleem is dat je vlan300 op je wan poort moet configureren, anders doet hij het niet.
Dat kan niet met iedere modem.
Denk dat dat de reden is dat de tv app het niet doet.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Paul » za 22 okt 2022 21:05

Vanavond even getest, sta momenteel in het Schwarzwald.
Zonder vpn doet de t-mobile app op de nvidia shield (is Android tv kastje) het niet.
Met vpn naar huis werkt het weer prima.
Dus met een Android tv kastje of tv moet je een vpn gebruiken is casten van je telefoon naar een Chromecast.
De app op je telefoon werkt wel gewoon.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door stronk » za 22 okt 2022 22:49

Inderdaad @Paul. Dat is inderdaad wat ik steeds beweer.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Hans1954 » zo 23 okt 2022 19:30

Paul schreef:
za 22 okt 2022 21:05
Vanavond even getest, sta momenteel in het Schwarzwald.
Zonder vpn doet de t-mobile app op de nvidia shield (is Android tv kastje) het niet.
Met vpn naar huis werkt het weer prima.
Dus met een Android tv kastje of tv moet je een vpn gebruiken is casten van je telefoon naar een Chromecast.
De app op je telefoon werkt wel gewoon.
Wat het nog met zekerheid wel doet, is de T-Mobile TV Anywhere app op de telefoon. Kan je ook casten, maar heb wel een tweede telefoon daarbij nodig.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 487
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door redriver » do 3 nov 2022 15:37

Ik heb deze week deze besteld bij ALI voor 15 euro

https://www.amazon.co.uk/AnyCast-Dongle ... B07CX8KBL8

Heeft de mogelijkheid om zonder wifinetwerk of 4g / 5G direct vanaf een telefoon / tablet / laptop media te casten naar je TV. Buiten dat zou deze ook chromecast mogelijkheden moeten hebben. Voor ons is het belangrijk om ook zonder netwerk media naar de TV te kunnen casten, daarom deze gekozen.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gerrit 1976
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 2 okt 2022 09:47

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Gerrit 1976 » zo 6 nov 2022 07:17

Gisteren aangekomen op camping en tv kunnen testen. De WiFi werkt enkel op gsm. Via tv ging het niet. Dus soort beveiliging. Staat ook wel op papier met code dat het niet geschikt is voor tv te kijken. Dus gebruiken we 1 gsm als hotspot en kunnen we tv kijken. Wel 10gb aan mobiele data op 1 avond. Ik heb 1tb in abonnement dus geen probleem. Maar voor mensen met een lichter abonnement is het geen oplossing volgens mij.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chrome cast zonder WiFi.

Bericht door Hans1954 » zo 6 nov 2022 09:07

[re.gif] Als je de juiste telefoon hebt, kan je wifi delen. Werkt alsnog alles.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”