Alko mammut opzetmotor doet t niet

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Alexxjr
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 15:38
Locatie: Bij Antwerpen, Belgie

Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Alexxjr » ma 17 okt 2022 11:26

Hello allen,
ik heb een probleem met de alko mammut, tamelijk vervelend aangezien ik alleen op pad ben. Heb gezocht met de zoekfunctie, maar niks gevonden dat mij kan helpen. Tot deze week werkte alles perfect. Nooit problemen gekend. Deze week weigerde de rechter opzetmotor dienst. De rol draaide wel.
Alles nagekeken wat een leek kan, bedrading, zekeringen, batterij af- en weer aangekoppeld. Niets hielp. Dealer gebeld, laatste tip, 'vriendelijke tik' met rubber hamer. Eureka, mover deed het weer. Vijftal keer rollen op- en afgezet, en geleiders lichtjes gesmeerd met wd40. Alles leek ok.
Volgende camping echter... rechter opzetmotor mover weigert alle dienst. Zelfs 'vriendelijke tik' kan hem niet meer verleiden te bewegen.
Uiteraard gaat hij bij thuiskomst naar de dealer, en ik weet zeker dat het in orde gebracht wordt, maar ik zou het fijn vinden om het zelf op te lossen, of althans het probleem beter te begrijpen. Iemand ervaring met het probleem of technisch advies? met dank
mvg alex
Citroen Jumper 2.2, sprite cruzer 460

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Paul Vingerhoets » ma 17 okt 2022 16:11

Als met beleid toespreken werkt zou ik denken aan een verbinding die niet lekker is, dit kan ook in de opzetmotor zelf zijn of de koolborstels
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Alexxjr
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 15:38
Locatie: Bij Antwerpen, Belgie

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Alexxjr » ma 28 nov 2022 18:50

caravan is binnen geweest bij dealer, movermotor opgestuurd naar Alko en hersteld onder garantie. geen info over wat nu precies de oorzaak was. de 'herstelde' zijde draait nu wel langer dan de andere zijde om de rol op de band te zetten, er zal dus wel degelijk iets veranderd zijn... mvg alex
Citroen Jumper 2.2, sprite cruzer 460

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Paul » ma 28 nov 2022 18:53

Waarschijnlijk de afstand tot de band die anders is als bij de andere kant.
Dat is vaak de reden waarom die langer draait.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Alexxjr
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 15:38
Locatie: Bij Antwerpen, Belgie

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Alexxjr » di 29 nov 2022 18:47

nagekeken met een plankje, als het al scheelt is het max 1 millimeter... en hij draait echt wel beduidend langer. ik heb de indruk dat er in het binnenwerk iets veranderd is. maar mss ben ik wel fout, zoals ik zei, ik vroeg info bij de dealer, maar vanuit alko was geen info meegekomen wat er aan gedaan was. mvg alex
Citroen Jumper 2.2, sprite cruzer 460

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Chris » di 29 nov 2022 19:19

Wat mij positief opvalt is dat alles binnen 1,5 maand is geregeld.
Alko heeft wat goed te maken als het op servicetijden aankomt... dat blijkt hier wel. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door jackt » wo 30 nov 2022 10:41

nagekeken met een plankje, als het al scheelt is het max 1 millimeter... en hij draait echt wel beduidend langer.
Dit zie ik bij onze mammut ook gebeuren. Al 10jaar. Laatst nog bij dealer gevraagd er eens naar te kijken maar afstelling was goed zeiden ze... weenie.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Alexxjr
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 15:38
Locatie: Bij Antwerpen, Belgie

Re: Alko mammut opzetmotor doet t niet

Bericht door Alexxjr » wo 30 nov 2022 19:40

ok, dan zal het zo wel horen te zijn. in elk geval tevreden klant, zowel van mijn dealer te Oosterhout als van Alko! alles top geregeld, binnen relatief korte tijd, en onder garantie. ondertussen heeft hij al dienst moeten doen, weekje Butgenbach. Frisjes maar lekker rustig. mvg alex
Citroen Jumper 2.2, sprite cruzer 460

Plaats reactie

Terug naar “Movers”