Truma Ultraheat

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Truma Ultraheat

Bericht door doubleyou » di 18 okt 2022 23:38

Ab schreef:
vr 14 okt 2022 23:55
Mijn Alde verwarming kan ook op stroom.
We gebruiken het echter maar zelden.
Stomweg omdat de stroompaal het heel vaak niet aankan.
Ik gebruik mijn Alde heel vaak op stroom. Als het heel fris is ‘s morgens dan zet ik ‘m even op gas. Dan is het zo warm. Maar daarna gaat ie gewoon op 230v om het warm te houden. Ook op 1 Kw gaat dat vaak prima, op een camping met 10A gaat ie op 2 Kw. Ook de vloerverwarming redt dat. Op een camping met 6A doe ik ‘m even uit bij het maken van een kopje Nespresso. En de koelkast staat ook gewoon op 230v.

Ik heb overigens nog nooit op een camping gestaan waar ik per Kw moest afrekenen……
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Truma Ultraheat

Bericht door dieseltijger » wo 19 okt 2022 00:13

O jee. Hoe gewetenloos.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Jan van Vijven » za 22 okt 2022 05:16

Chris schreef:
Arthurj schreef:
zo 16 okt 2022 22:05
[re.gif]

Niet bij tante Ali hoor maar gewoon bij het caravancentrum, heb al een mail gestuurd of het kan, geen express aan mijn deur knipoog.gif
Ha....
En nou eerlijk...
Waar denk je dat die bij het caravan centrum vandaan komen ??? Juist...!!!


Mooi voorbeeld.
Bij een grote witte kampeer grootgrutter in het zuiden van ons landje zag ik een opbouw LED dimmer..
Die beige die we hier en-masse voorbij zien komen.
Bijna € 25,-
Die zelfde, om niet te zeggen exact dezelfde LED dimmer kost bij tante Ali net 2 euro.
Ik heb ze beide open gezien..geen verschillen..
Zelfs de foto had die kampeer grootgrutter van tante Ali gebruikt..
Lekker verdien model....
Ik gun ze echt een goed leven bij die witte.... maar zelf ben ik handig genoeg (om af en toe) zelf bij tante Ali te bestellen.
Net 2 van die dimmers binnen, en LED lampjes ... voor mijn buitenlamp.
Tuurlijk maar 1 dimmer nodig... maar ik heb meer reserve zooi op voorraad..
Gaat die weer….

Er moet veel verkocht worden eer de werknemers, het pand, de energie, enz. betaald kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Chris » za 22 okt 2022 13:28

Schrijf ik ook Jan.... ik gun ze echt een goed leven bij die Witte...
Maar ik kan zelf ook wel eens een goed leven willen....en let wel eens op de kleintjes.
Niks mis mee.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Hobby Linka » za 22 okt 2022 14:27

[re.gif]

En daar gaat het dus fout. Iedereen wil goed leven (en dat gun ik ook iedereen) en daardoor kopen vele bij Ali. Hierdoor gaan vele zaken kapot. Nog niet zo lang geleden kon ik hier in mijn woonplaats een elektronica zaak binnen lopen voor een paar weerstandjes o.i.d. Op mijn werk kon ik even tussen de middag naar Radio Centrum lopen. Ze hadden alles. En nu? Zou niet weten waar er in mijn omgeving dit soort zaken zijn. Nog even en dan zijn alle zaken weg. En wat doet meneer Ali dan?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Hans1954 » za 22 okt 2022 16:02

[re.gif] Het Goede Doel zong er al over in "Alles draait om de eenvoud". Als je overvraagt, dan gaat men het goedkoper zoeken. Beprijzen vraagt dus tactisch inzicht.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Truma Ultraheat

Bericht door WanFie » za 22 okt 2022 17:05

Chris schreef:
za 22 okt 2022 13:28
Schrijf ik ook Jan.... ik gun ze echt een goed leven bij die Witte...
Maar ik kan zelf ook wel eens een goed leven willen....en let wel eens op de kleintjes.
Niks mis mee.
Helemaal mee eens, Wij kochten vorig jaar bij Action een ledlampensnoer met 10 "lampen" op 230V. Uit mijn geheugen ca. € 7,50. Maar in ieder geval voor minder dan € 10,-. Dit jaar lagen exact dezelfde setjes bij De Wit voor € 29,-.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Ad » ma 31 okt 2022 10:17

doubleyou schreef:
di 18 okt 2022 23:38
Ik heb overigens nog nooit op een camping gestaan waar ik per Kw moest afrekenen……
In Duitsland betaal je op steeds meer campings per kwh. Ook in Nederland al diverse malen meegemaakt. Ik denk dat campings steeds meer hierop overgaan, een goede zaak. Het enige nadeel is dat je alleen op de dag dat je vertrekt kunt afrekenen. Zag vorige week nog op een camping een dikke straalkachel in een voortent aanstaan, terwijl er niemand aanwezig was, "want het zit toch bij de prijs in". Dit zou men niet doen als er per Kwh afgerekend moet worden.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Ab » do 3 nov 2022 12:14

Dat hoor ik vaker.
" Ik betaal toch voor de stroom, dus ik gebruik het ook"
Dat kan echt niet meer uit als je elektrisch gaat verwarmen.
Bij de huidige energie prijzen kost dat de campinghouder 1,6 tot 2 euro per uur, als er een 2000 watt kachel aan staat, nog afgezien van de rest zoals koelkast, boiler enz.
Dat kan oplopen tot 48 euro per dag!
Zelfs de helft of een kwart daarvan is te veel.
Als de energieprijzen zo blijven, zal elke camping noodgedwongen overgaan op betalen per Kwh.
Het zal me niet verbazen als de Kwh prijs op campings op € 1,20 of meer vastgesteld gaat worden.
Jaren geleden was het op de wintersport camping waar we veel kwamen al ongeveer een euro per Kwh.
Toch betaalden we nooit meer dan ca € 4.50 per dag.
Gewoon wat bewust met de stroom omgaan.

Ik heb eens bij de balie in Oostenrijk wat vertaalwerk gedaan voor een Engelsman.
Die had het niet goed begrepen..
De man moest voor 10 dagen iets van 480 euro aan stroom afrekenen...
Was not amused.. [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Arthurj » vr 13 jan 2023 00:00

Vooralsnog afgezegd die ultraheat, maar misschien doe ik het toch.... of niet... We zullen zien mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Truma Ultraheat

Bericht door dieseltijger » vr 13 jan 2023 07:02

Er vloeit geen bloed uit. Haast is onnodig. Aan de andere kant: hybride verwarming is niet verkeerd. Ik doe het straks in het groot: full electric warmtepomp en een nieuwe 20 KW gasketel ernaast. Voor 1500,- extra zit je goed bij een onvoorspelbare markt en overheid.

Nu is het bijvoorbeeld huilie-huilie voor de warmtepomp eigenaren en ev rijders zonder panelen. Het triomfantelijke gepoch "kijk eens hoe slim ik ben" is verstomd. (raar hé).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Truma Ultraheat

Bericht door WillyL » vr 13 jan 2023 17:18

[re.gif] Zeker met dat Capaciteitstarief hier in België. Ergens in een maand ÉÉN KEER ÉÉN KWARTIER gemiddeld een hoog verbruik en je wordt 'beloond' met een extra hoge afrekening op je volle maandverbruik.
Zit je een ganse maand nergens boven 2,5 Kwh dan wordt je 'bestraft' door een minimum aanrekening voor 2,5..
Beloond en bestraft zijn hier natuurlijk sarcastisch bedoeld.

Ze willen vermijden dat je piekverbruik vermijdt, begrijpelijk, maar de manier waarop, daar heb ik toch echt mijn bedenkinge´ bij. En de berekeningswijze heb ik in de media nog nooit goed uitgelegd gekregen. Waarschijnlijk te ingewikkeld voor janenalleman.

Mijn VB programmaatje helpt wel om die ENE PIEK te detecteren. Nadien houdt niets me tegen om tijdens die maand niet net onder die hoogste piek te blijven (opletten dat de wasmachiene niet opwarmt tijdens inductiekoken en ook letten dat niet meerdere bekkens van dat vuur op hoog vermogen staan of ook geen strijkijzer gebruiken tijdens afwas door de afwasmachiene..).

Wat kan het leven simpel zijn... zucht.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Ron » vr 13 jan 2023 18:00

[re.gif]
Gewoon een ouderwetse draaischijf meter.
Dan heb je daar geen last van . mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Chris » vr 13 jan 2023 19:10

Willy...

Slimme meter dom maken, overbruggen dat ding..... nooit een rekening meer... thumbup.gif awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Arthurj » vr 13 jan 2023 22:50

Nog steeds, wel niet, niet wel, wel niet..... Tien jaar geleden wilde ik heel graag zo'n ultraheat, nooit van gekomen.... de caravan verdween.... Dus ja, nu een afweging, verstand versus emotie....
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Truma Ultraheat

Bericht door WillyL » vr 13 jan 2023 22:51

[re.gif] [re.gif] Dan ga ik wel volledig in de illegaliteit en dat wil ik nu ook weer niet...
Mijn Rasberry Pi-tje houdt alles goed bij en dus kan ik verbruik volgen op grafiekjes (eigen websiteje).
Ah, jullie geven me een idee... (Wahtsapp) berichtje sturen wanneer ik bijna over de kwartierdrempel kom en dan de hoofdschakelaar afzetten.
Maar we wijken af van TS zijn vraag. Mijn fout [aschrik.gif]
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Truma Ultraheat

Bericht door Arthurj » za 14 jan 2023 17:17

Nou, de maat cassetteluifel [zijn we ook mee bezig] kan maar 3,50 meter i.p.v. 4,00 meter.... [rechte stuk dak is 3,60 meter]. Scheelt een slok op een borrel dus de besparing maar bijgelegd op die.... oftewel, die ultraheat toch maar besteld.... Laif is goet.... mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”