Welke Goldcamp voortent is dit?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » do 13 okt 2022 10:05

Beste forummers,

Voor onze Delta 3500EK zijn wij op zoek naar een voortent of luifel met voorwand in maat 4.

Nieuw is de spoeling zeer dun waarbij in de betaalbare categorie alleen de Hypercamp Las Palmas en Goldcamp Palermo overblijft.

De Las Palmas hebben we geprobeerd maar staat mede vanwege de aërodynamische vorm van de caravan en het zware PVC doek als een zak met hangers. (Als iemand andere ervaringen heeft, dan hoor ik dat ook graag!)

Nu kwam ik op Marktplaats de luifel met voorwand tegen die volgens de verkopen een jaar of 3 oud zou zijn. Dat biesje onder de ramen met verticale strepen doet mij echter anders vermoeden. Navraag gedaan bij Obelink (omdat Goldcamp niet meer bestaat als bedrijf, alle nummers en email geprobeerd) en Obelink geeft als reactie dat het een Orlando van voor 2015 moet zijn. Echter was de Orlando die ik terug kan vinden een 350cm diepe voortent.

De oudste Goldcamp folder die ik kon vinden was van 2013 waar de Allicante als vergelijkbaar model in staat maar al in modernere kleuren en zonder de verticale gestreepte bies onder de ramen.

Wie o wie kan mij helpen met daarbij de vraag:
Als de tent goed is toch doen of gaan voor een Goldcamp Pamplona en hopen dat de voorwand weer leverbaar wordt?

Alvast bedankt!
Richard
Bijlagen
Screenshot_20221010-102802_Marktplaats.jpg
Screenshot_20221010-102854_Marktplaats.jpg
Screenshot_20221010-102907_Marktplaats.jpg
Laatst gewijzigd door Ron op do 13 okt 2022 13:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp luifel is dit?

Bericht door Richard1307 » do 13 okt 2022 10:06

Nog een paar foto's:
Bijlagen
Screenshot_20221010-102845_Marktplaats.jpg
Screenshot_20221010-102839_Marktplaats.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36092
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke Goldcamp luifel is dit?

Bericht door Chris » do 13 okt 2022 12:24

Verander nog even de kop..
Dit is een voortent.....geen luifel..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke Goldcamp luifel is dit?

Bericht door Daphne » do 13 okt 2022 12:34

Echt wel een luifel. Dit is een panoramaluifel met een voorwand.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12816
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Welke Goldcamp luifel is dit?

Bericht door Trina » do 13 okt 2022 13:43

De tent ziet er op de foto keurig uit. Weinig gebruikt zo te zien.
Als hij in het echt ook zo goed is zou ik me niet druk maken om het bouwjaar en soort.
Mits de prijs voor jou acceptabel is natuurlijk.

Edit: Heb de tent op MP gevonden.
Mooie prijs.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Ron » do 13 okt 2022 13:46

En de stokken goed afspannen staat hem ook een stuk beter.
Eventueel met een Hercules spanner
https://www.kampeerwereld.nl/isabella-h ... 6MQAvD_BwE
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door WanFie » do 13 okt 2022 19:12

Wij hadden bijna zo'n zelfde Goldcamp aan onze Wilk 8 jaar geleden. Prima en degelijke tent, maar wel zwaar.

Nu hebben we de opvolger maar dan zonder de voorwand. Die is ook prima, op de spanners na, die zijn van dropveters gemaakt. Tijdens de eerste vakantie waren er al 5 stuk, terwijl ik met andere tenten nooit problemen had. Ik heb van Obelink een complete nieuwe set spanners gekregen.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » do 13 okt 2022 20:28

Ondertussen kan ik zelf een update geven dankzij Obelink.

Ik had de vraag namelijk afgelopen zondag al uitgezet naar Obelink en kreeg vanmorgen een klein uur na opening van het topic een reactie van Obelink met aanvullende informatie.

Wat blijkt? Dit is een Orlando welke tot 2002 geproduceerd is. De naam Orlando is daarna hergebruikt voor een 350cm diepe voortent dus daar niet mee verwarren.

Alles overwegende heb ik een bod naar waarde uitgebracht voor een tent van die leeftijd. De verkoper blijft echter bij hoog en laag volhouden dat de tent pas 3 jaar oud is. Lijkt mij dus duidelijk dat dat 'm niet gaat worden.

The Hunt goes on...
Bijlagen
Screenshot_20221013-110712_Outlook.jpg
image.png
Laatst gewijzigd door Richard1307 op do 13 okt 2022 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » do 13 okt 2022 20:32

Overigens wel ontzettend goede service van Obelink. Petje af daarvoor en dat mag gezegd worden!

Ik kom uit het zuiden dus hier is alles 'de Wit' zeg maar en dan voelt 'Winterswijk' toch als een soort van vreemd gaan met die rare oosterlingen. Bevalt tot zo ver erg goed.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Ron » do 13 okt 2022 21:08

Ik kom ook altijd bij De Wit.
Gewoon omdat het De Wit het dichtstbij zit.
Maar beide zijn prima zaken voor alle kampeer spullen.
En eigenlijk zijn bijna alle winkels voor kampeer spullen zeer behulpzaam.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36092
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Chris » vr 14 okt 2022 11:48

Ik heb die advertentie op MP eens even opgezocht.
En eens goed gekeken, heel goed..
Deze tent lijkt idd niet heel veel of heel vaak opgezet te zijn.
Aan de slikranden zit geen spatje, de traprubbers lijken als nieuw en waar je de stiksels en witte biesjes kan zien lijken die netjes schoon en niet vervuild.
Aan die stiksels en biesjes zie je vaak snel of de tent ouder en veel gebruikt is.

Wie weet is de tent wel lang op voorraad geweest bij een winkel en idd niet vaak gebruikt.
De prijs voor een nette tent als deze lijkt mij niet heel slecht....uitgewoond lijkt hij zeker niet.

Voor iedereen die effe mee wil kijken: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... l-goldcamp
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

sailor wim
Berichten: 2675
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door sailor wim » vr 14 okt 2022 12:17

[re.gif]
Van de kleinste printplaat tot het wit van een stiknaad.
Je heb ook overal kijk op Chris.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36092
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Chris » vr 14 okt 2022 12:46

Tja Wim.
Als je ruim 37 jaar op elk minuscuul detail hebt moeten letten ivm vliegveiligheid... went dat bij alles.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » wo 26 okt 2022 10:15

Kleine update:

Uiteindelijk via WW Trading een Dorema Panorama luifel gekocht met aluminium frame, voorwand, gordijnen enzovoort voor een zeer schappelijke prijs (die ongeveer de helft is van de normale prijs). Dit met behoud van volledige garantie enzovoort.

Dorema heeft maat 4 uit het assortiment gehaald en de overtollige voorraad verkocht aan een aantal opkopers waaronder WW Trading dus vandaar.

Dit was voor ons uiteindelijk toch de betere en mooiere deal waar we ook weer jaren mee vooruit zouden moeten kunnen.

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » di 8 aug 2023 13:06

Om maar weer een update te geven:

De Doréma Panorama luifel is ondertussen al weer exit. We waren 'm binnen een paar dagen voor zo ongeveer wat we er voor betaald hebben kwijt op Marktplaats.

Reden hiervoor zijn 2 weken Zuid-Limburg met veel regen en wind. Dan merk je vanzelf dat een losse, niet gekoppelde voorwand alles behalve wind- en waterdicht is en ook zeer gevoelig is voor wind.

Daarnaast last van inzakkende poten (bekende Doréma Quick Lock-verhaal) en een ramp om op te zetten in vergelijking met een normale voortent.

Dus ben ik gaan zoeken en rondbellen en het enigste wat nog leverbaar is (op de PVC Las Palmas van Obelink na), is de Olympic 270XL van Doréma.
In november komt er een kleine serie in maat 4 en er dus maar gelijk één via De Wit in bestelling gezet.
Met aluminium frame want dat is goed bevallen maar de Doréma Quick Locks worden wel gelijk vervangen voor Piper Powergrips.

De grap is dat de tent fabrikanten maat 4 niet meer willen produceren maar dat er meer dan voldoende vraag is naar voortenten in maat 4. Zo veel dat het zeer zeker rendabel is.

Voor ons geldt:
Volgende caravan een paar maten groter kopen want minder ellende om een voortent te kopen.

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Welke Goldcamp voortent is dit?

Bericht door Richard1307 » di 8 aug 2023 13:12

Richard1307 schreef:
wo 26 okt 2022 10:15
Kleine update:

Uiteindelijk via WW Trading een Dorema Panorama luifel gekocht met aluminium frame, voorwand, gordijnen enzovoort voor een zeer schappelijke prijs (die ongeveer de helft is van de normale prijs). Dit met behoud van volledige garantie enzovoort.

Dorema heeft maat 4 uit het assortiment gehaald en de overtollige voorraad verkocht aan een aantal opkopers waaronder WW Trading dus vandaar.

Dit was voor ons uiteindelijk toch de betere en mooiere deal waar we ook weer jaren mee vooruit zouden moeten kunnen.
De deal met betrekking tot de luifel waar het topic voor gestart is, is uiteindelijk ook niet doorgegaan omdat ik destijds met corona op bed lag en de verkoper niet betrouwbaar was.

De afspraak was namelijk dat we kwamen kijken als ik beter was. Echter heeft hij zich niet aan deze afspraak gehouden en de luifel gewoon verkocht zonder enige melding of wat dan ook.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”