Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Rowan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 9 okt 2022 20:19

Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Rowan » ma 10 okt 2022 12:21

Hi!

Mijn man en ik zijn nieuw in de caravanwereld. We hebben een weinsberg cara one gezinscaravan aangeschaft en willen vanaf volgend voorjaar het kamperen met de caravan gaan ontdekken.

Nu zijn we ons aan het oriënteren op een voortent/luifel maar we zien door de bomen het bos niet meer.

We reizen met 1 peuter en 2 honden en 2 volwassenen. We zullen vooral weekendjes weg gaan, dus 2 a 3 nachtjes. Verder zullen we af en toe een weekje weggaan. Mijn man en ik zijn in de afgelopen 12 jaar nooit langer dan 10 dagen ergens geweest dus ik verwacht ook niet dat we dat met de caravan ineens langer gaan.

Ik zie onszelf niet telkens een hele voortent op en afbouwen, dus zijn we aan het kijken naar een luifel. Nu zien we dat je met de meeste luifels toch vaak een heel frame moet opbouwen. Nu is ons oog gevallen op de Unico Torino, maar ergens ben ik bang dat ik met een peuter toch spijt ga krijgen dat ik geen voorwand meer kan inritsen. Een Unico Verona of Fortex Aronde worden net iets te duur en ik vraag me af of je die net zo snel opzet als een Torino. We zijn geen perfectionisten, dus hij hoeft niet mega strak te staan. mrgreen.gif

Budget voor een omloop van 969/maat 13 max. 1500 euro.

Zien we nog iets over het hoofd of is de Torino gewoon een goede optie voor ons? Of moeten we dieper in de buidel tasten en beter voor een Verona of Aronde gaan?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Chris » ma 10 okt 2022 12:24

Wij hebben een torino met 2 zijwanden.
Veel meer ruimte als een zak of cassette luifel.
Erg tevreden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

sailor wim
Berichten: 2676
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door sailor wim » ma 10 okt 2022 12:36

[re.gif]
Ik ben ook tevreden met de Torino met een zijwand.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

TFJ

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door TFJ » ma 10 okt 2022 12:44

Rowan schreef:
ma 10 okt 2022 12:21
Budget voor een omloop van 969/maat 13 max. 1500 euro.
Bij Unico niet van de maattabellen uitgaan die ze op de website hebben staan, maar vraag ze om advies welke maat als je moet hebben.
Voor de Torino adviseren ze veelal een maatje kleiner.

En hier ook een tevreden Torino gebruiker mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door PD » ma 10 okt 2022 12:46

Met een jong gezin verwacht ik toch dat je een afsluitbaar geheel wilt hebben; dit kan een reguliere voortent zijn waar je evt tijdelijk de voor- en zijwanden uit kunt ritsen of inderdaad een Unico Verona met voorwand of Fortex Aronde.

De Verona kun je zonder zij- en voorwand plaatsen en afhankelijk van de situatie alsnog verder aanvullen met zijwanden en voorwand. In de praktijk met een kleintje erbij verwacht ik dat je al snel de complete set zult opzetten. Een Verona incl. voorwand overschrijdt wel (fors) je genoemde budget.

Wij hebben 1x een Verona en 2x een Torino gehad; de laatste voor weekendjes maar wij kamperen dan ook zonder (kleine) kinderen. Ik verwacht dat je in jullie situatie spijt van een Torino gaat krijgen.

Onze dochter, ook met een jong gezin (2,5 jr en 10 mnd) heeft om die reden afgelopen maand voor een complete voortent gekozen, een Dorema in de maat 14 voor nog geen € 1.500,- aan een Hobby 540 KMFe met stapelbedden. Hier hebben ze overigens ook nog een losse luifel bij die zowel aan de voortent als de caravan geplaatst kan worden (luifel op de foto niet opgebouwd):
Bijlagen
IMG_0453.JPEG
Laatst gewijzigd door PD op ma 10 okt 2022 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

TFJ

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door TFJ » ma 10 okt 2022 12:55

[re.gif]
Maar gaat jou dochter ook veelal weekendjes weg voor 2 of 3 nachtjes zoals de TS aangeeft en gaat die ieder weekend dan die complete voortent opbouwen?
Ik zou denken dat je juist spijt gaat krijgen bij keuze voor een complete voortent en een complete Verona gaat ruim over budget van TS.
Dan is de Torino de betere keuze mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door PD » ma 10 okt 2022 12:56

[re.gif]
Om die reden hebben ze tevens een losse luifel erbij, die kost slechts € 350,- en kan naar behoefte gebruikt worden. Best of two worlds thumbup.gif
Ik vind uit ervaring de Torino te beperkt voor een jong gezin, maar dat is "slechts" mijn mening knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Rowan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 9 okt 2022 20:19

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Rowan » ma 10 okt 2022 13:46

Wauw wat een hoop reacties al zo snel! Dankjulliewel.

Ik ben dus ergens bang dat ik spijt ga krijgen van een luifel die ik niet kan afsluiten, want als ik een beetje rondkijk heeft (bijna) iedereen met een jong gezin een afsluitbare voortent.

Maargoed, we hebben wel een fijne caravan met een fijn zitje dus bij slecht weer kunnen we ook in de caravan zitten.

Een losse luifel en een losse voortent lopen qua kosten ook al aardig op en dan ga ik wellicht toch liever doorsparen voor een Verona. Alleen, zet je een Verona ook voor 2 tot 3 dagen gemakkelijk op of is een Torino dan een betere optie?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door PD » ma 10 okt 2022 13:53

[re.gif]
Het principe van de Verona en Torino is gelijk: één boogstok en een paar (max. 3) dakliggers. Alleen het afspannen van de Verona vraagt net iets meer werk, in de praktijk minder dan 10 minuutjes extra. Wanneer je de zijwanden niet plaatst, maakt het zelfs nauwelijks uit qua tijd (of je moet een wereldrecord willen klokken) knipoog.gif
Bijlagen
Unico Verona.JPG
Verona met zijwanden
Unico Torino.JPG
Torino
Laatst gewijzigd door PD op ma 10 okt 2022 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door deusjevo » ma 10 okt 2022 13:59

[re.gif] [re.gif]

Ach, wellicht een kleine troost, wij hebben het nooit gemist een geheel afsluitbare voortent.
Eigenlijk altijd panoramaluifel met evt zijwanden gehad.
Dochter, hond (en vriendin) zijn nog nooit stiekem weggelopen mrgreen.gif
Ligt ook een beetje aan je instelling en de periode van het jaar dat je wilt kamperen.

Lees niet of je ook een voorseizoensplaats wilt.

Iedereen heeft wat “kamperen” betreft een andere voorstelling en verwachting.
Persoonlijk zou ik in jullie geval en budget kiezen voor een Totino denk ik.
Bevalt hij niet dan ben je hem zo weer kwijt via Marktplaats oid.

Succes!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Corvanwaesberge
Berichten: 163
Lid geworden op: do 15 mar 2018 00:20

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Corvanwaesberge » ma 10 okt 2022 14:45

Helemaal met PD eens. Ik heb zowel een Verona Als een Torino maar met een junior in het gezin zou ik toch voor de extra beschutting van de Verona kiezen. Het verschil in opzettijd zit alleen in een paar extra haringen en is niet noemenswaardig. Bovendien staat een Verona eerder mooi strak dan een Torino omdat hij afspanpunten aan de zijkant heeft. Blijft het financiële aspect. Misschien kun je (met een hoop geluk) iets op Marktplaats vinden?
Subaru Forester met Solifer Artic 520

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12821
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Trina » ma 10 okt 2022 14:46

Er zijn ook 2 honden lees ik.
Waar slapen die dan?
Wij hebben honden gehad en daarvoor altijd een volledige voortent gebruikt.

Rowan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 9 okt 2022 20:19

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Rowan » ma 10 okt 2022 15:28

Dank wederom voor de reacties! :) Dit helpt enorm.

We waren er eigenlijk al uit wat we wilde hebben (een Freestyle Madrid) maar die is niet meer leverbaar helaas. Dus toen begon de zoektocht opnieuw.

De honden slapen in de caravan. Het zijn 2 boerenfox/beagle formaat hondjes. We willen het onderste stapelbed wegklappen/demonteren en daar een bench neerzetten. Onze dochter slaapt dan boven (met uiteraard een uitvalbeveiliging of in een Deryan tentje).

Is het ook niet gewoon dat wat je niet hebt, je ook niet kunt missen? Als we gewoon 'gewend' zijn aan alleen een Torino dan is het ook gewoon wat het is. We hebben voordat we onze dochter kregen gekampeerd met een decatlon tentje met een partytent erbij dus wat dat betreft is voor ons die caravan met een luifel al een gigantische luxe.

Blij om te lezen dat we niks over het hoofd zien. Er bestaat dus geen magische luifel die je ook als voortent kan gebruiken die je snel alleen kunt opzetten voor ons budget.. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Chris » ma 10 okt 2022 15:52

Psies... DE magische oplossing is er niet.
Wij hebben ook eerst een gewone voortent gehad, en daar was ik snel zat van met opzetten.
Een berg werk.. met luifel en uitbouw er nog eens aan.
Alles weg en de Torino gekocht, maar met 2 zijwanden, want dan kan je toch meer afsluiten in de vorm van een Verona.
En, je kan ze ook weglaten, net als de Verona.
Alleen je kan een Torino ook zonder zijkanten kopen en de Verona niet.

Het issue is nu... is je caravan voldoende ruim om ook met slecht weer de familie comfortabel een plekje te geven of niet.
Ik moet eerlijk wel zeggen dat wij volgend jaar wat langer ergens willen gaan staan, en dus is er een 2e hands Milaan gekomen die ik in de Unico FB pagina vond.
Op de FB pagina wordt ook best veel te koop aangeboden, het kijken waard....https://www.facebook.com/groups/1049455031884618/
MAARRRRR.....
Bel BAX op en vraag welke maat er voor jullie caravan nodig is, vaak is dat een maat kleiner dan je verwacht uit de prijslijst.
Zo dacht ik een 12.1 of misschien een 13 nodig te hebben voor mijn hutje, maar BAX wist zeker dat ik een 12 moest hebben...
We hebben nu beide een 12..
Beter vragen dus.

Wat ons trouwens werkelijk uitstekend bevalt bij de Torino is een Reda Jubilee windscherm.
Daarmee kan je de "voorkant" toch optisch wat afsluiten tegen directe inkijk.
Je sluit er geen tent mee af, loopt zo in en uit, maar toch dat privacy gevoel.
Hier een foto waar we ivm de ruimte geen zijkanten aan de Torino hadden maar wel de Reda.
En dat windscherm heeft dezelfde mooie boogvorm als de Torino..... fraai samen.
.
IMG_20220722_143628519.jpg
Laatst gewijzigd door Chris op ma 10 okt 2022 16:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Gemineye » ma 10 okt 2022 16:06

Voor "vooral weekendjes" en "af en toe een weekje" zou ik persoonlijk geen hele voortent op willen zetten, maar goed misschien ben ik lui aangelegd daarvoor; het kán natuurlijk wel. Voor een week zou ik er wel over na willen denken, voor een weekend denk ik er niet eens over na, dan wordt het sowieso een luifeltje. Liefst nog een luifel die de grond niet raakt, anders heb je alsnog het schoonmaakwerk. Ik lees nog niet helemaal of je vooral een mooi weer kampeerder bent.. Als je vooral een mooi weer kampeerder bent, dan zou ik het persoonlijk ook voor een week bij een luifel houden denk ik. In voor en naseizoen is dat echter wel snel fris, zéker na kinderbedtijd.

Er zijn wel voortenten die bieden wat je wilt. Ik heb een tijdje geleden op marktplaats een Fortex Aronde gescoord en die kun je eigenlijk heel geschikt als luifel maar ook als voortent gebruiken. Qua opzettijd maakt dat eigenlijk niet eens vreselijk veel uit.

Een (Voor)tent is best heel persoonlijk; ik ben best wel vaak van het "less is more" principe, voor wat betreft een luifel/tent. Ik vind een etuiluifel/cassetteluifel een prima ding voor een weekendje bijvoorbeeld, waar andere die dingen vervolgens verafschuwen. Ik zie vervolgens ook vaak mensen voor een paar dagen een hele voortent opbouwen en weer afbreken, waarvan ik dan altijd weer denk "wat een gedoe". Het is bovendien erg afhankelijk van je gezinssamenstelling en ook de grootte/inrichting van de caravan. Bij een kleine caravan ontkom je misschien bijna niet aan een tent, waar je bij een grote caravan (of zonder kinderen) eerder voor een simpel luifeltje zult kiezen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

TFJ

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door TFJ » ma 10 okt 2022 16:21

Rowan schreef:
ma 10 okt 2022 13:46
Ik ben dus ergens bang dat ik spijt ga krijgen van een luifel die ik niet kan afsluiten, want als ik een beetje rondkijk heeft (bijna) iedereen met een jong gezin een afsluitbare voortent.
Maar gaan die een weekendje weg of staan die 2 of 3 weken op dezelfde plaats? knipoog.gif
(En vaak hebben die ook de hele voortent vol staan met allerlei spullen).

Als je twijfelt over afsluiten is de Verona wellicht de beste (basis) keuze omdat je die kunt uitbreiden.
Prijsverschil tussen een Verona en een Torino + 2 zijwanden is een goede €400.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Daphne » ma 10 okt 2022 16:45

Rowan schreef:
ma 10 okt 2022 15:28

Is het ook niet gewoon dat wat je niet hebt, je ook niet kunt missen? Als we gewoon 'gewend' zijn aan alleen een Torino dan is het ook gewoon wat het is.
thumbup.gif Soms lijkt het dat je iets echt nodig hebt omdat het hier heel vaak op het forum staat. Maar meestal kun je dat missen mrgreen.gif

Serieus:
Waar ga je naar toe als je langer vakantie hebt? Zijn dat mooi weer bestemmingen? Dan heb je zeker aan een luifel voldoende.
Kan de peuter 's avonds slapen terwijl jullie ook in de caravan zitten? Zo nee, dan is het weersafhankelijk of je 's avonds nog lekker buiten onder de luifel kunt zitten. Wellicht is een deeltent nog een optie. Via Marktplaats worden die ook aangeboden. Voordeel is dat deze grotendeels one size fits all zijn, tenzij de caravan een afwijkende hoogte heeft vanwege een hefdak.
Rowan schreef:
ma 10 okt 2022 12:21
Mijn man en ik zijn in de afgelopen 12 jaar nooit langer dan 10 dagen ergens geweest dus ik verwacht ook niet dat we dat met de caravan ineens langer gaan.
Ik denk dat dat heel erg tegen gaat vallen knipoog.gif De mogelijkheden met een caravan zijn veel groter en gemakkelijker dan met tent of huuraccomodaties.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7980
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Ron » ma 10 okt 2022 17:16

Wij hebben een Verona met extra voorwanden en extra luifel.
Die gebruiken we als we 2 weken of langer op een plek staan.
De voorwanden alleen als er slecht weer verwacht wordt.
De Verona staat ook binnen een half uur, voor een weekend is dat net te veel werk.

Verder hebben we een zakluifel voor de kortere periodes.
Gewoon via marktplaats gekocht.

Neem voor de weekenden een zakluifel.
En spaar wat langer door voor een voortent van welk merk dan ook als je ooit ergens langer zou willen staan.
De tijd zal het uitwijzen waar de behoefte aan is.
En een zakluifel is niet zo heel duur , maar wel heerlijk praktisch.

En die 10 dagen zullen heel snel 3 weken of langer worden . mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gerrie
Berichten: 1392
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Gerrie » ma 10 okt 2022 17:31

Zou een dorema mistral xl niet een optie kunnen zijn. Weinig stangen en snel op te zetten. Hier zijn er meerdere die een gewone mistral hebben maar gezien jullie gezinssamenstelling is een xl misschien een optie. Veel succes bij jullie keuze.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2521
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door SBerend » ma 10 okt 2022 17:32

Wat PD al aangaf de Dorema of evt de Walker kan ook. Die gebruiken o.a. fiberglasstokken die ook door Isabella gebruikt worden. Makkelijk op te zetten doordat de liggers in het midden en de hoeken van bajonetvattingen zijn voorzien. Binnen no-time opgezet en geen gestuntel waar hoort waar. Dorema heeft zelf de mogelijkheid om daar een luifel aan de koppelen en vaak kan er ook nog zijtenten aangekoppeld worden. Zelf gebruiken wij de Isabella Shadow voor. Die worden vaak op internet voor een zacht prijsje aangeboden. Je blijft dan mooi rond de € 1500,00
Persoonlijk zou ik voor een volledige voortent te gaan. Alles inritsen hoeft niet altijd. Vaak hebben wij de zijstukken er wel in al is dat alleen al vanwege de regen. Wel voor zorgen voor stormlijnen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

TFJ

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door TFJ » ma 10 okt 2022 18:15

ronk schreef:
ma 10 okt 2022 17:16
De Verona staat ook binnen een half uur, voor een weekend is dat net te veel werk.
Dat is inclusief de zijwanden neem ik aan?
Die tijd ben je ook zeker kwijt met een Torino met zijwanden.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door mark m » ma 10 okt 2022 19:10

Zoals al gezegd hangt het er erg vanaf hoe je gaat kamperen. Ben je een mooiweer kampeerder of ga je in weer en wind, voor- en naseizoen?

Onze Kids gaan al vanaf 'baby af aan' mee en dat gaat prima, ook met luifel. Hou in je achterhoofd dat die kleine peuter ook in een rap tempo groeit en het volgende kampeerseizoen alweer een half jaar ouder is.

De weekendjes weg boeken wij altijd last-minute en eigenlijk veelal met mooi weer en dan gaan we met de Torino (zonder zijwanden) Vooral in het voor- en najaar is het snel te koud om onder de luifel te zitten. Meestal komen wij nadat de Kids s'avonds op bed liggen niet meer buiten maar kijken we in de caravan een filmpje. Bij ons gaat dat prima, maar andere Kids worden en wakker van.
Als we langer weg gaan, bijvoorbeeld een weekje, dan nemen we de Genua (voortent) mee. Gewoon, omdat die extra leefruimte wel lekker is, zeker bij wat minder weer.

Ik zou in jullie situatie voor de Verona gaan, dat is het beste van twee werelden. Eventueel hoef je niet in 1x alles aan te schaffen, maar kan je het eerst eens zonder voorwand proberen. Als je de voorwand mist, is ie snel genoeg aangeschaft. Ook op Marktplaats komt er veel voorbij!
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door cessna182 » ma 10 okt 2022 19:15

Beste,

waarom geen opblaasbare deeltent van Kampa Dometic: Tent in de peesgeleider schuiven, compressor de tent laten opblazen, stuk of 10 haringen in de grond en de tent staat al als een huis. Zijwanden en voorwanden zitten er in. Uitritsbaar indien gewenst.
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7980
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Ron » ma 10 okt 2022 19:33

TFJ schreef:
ma 10 okt 2022 18:15
Dat is inclusief de zijwanden neem ik aan?
Die tijd ben je ook zeker kwijt met een Torino met zijwanden.
Dat is inclusief zijwanden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Rowan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 9 okt 2022 20:19

Re: Help! Welke luifel of voortent zoeken wij?

Bericht door Rowan » ma 10 okt 2022 20:10

Dank voor degene die nog met andere suggesties komen zoals de Dorema Mistral en Kampa Dometic. Dat zijn inderdaad voortenten die op zich aan de praktische eisen voldoen maarja... het oog wil ook wat. Daarnaast zie ik mezelf niet echt in zo'n tent zitten maar dan toch al snel veel ervoor. En dan wil je denk ik toch wel wat beschutting en ga je weer rommelen met een parasol of ander soort luifel...

Geen idee of we echt mooi weer kampeerders gaan worden. We willen in de weekenden vooral lekker in Nederland blijven en dan last-minute iets opzoeken dus dat zal dan zijn met lekker weer. We zijn geen zon-aanbidders en houden niet van hitte dus de zomervakanties zullen eerder richting Scandinavië, UK, Oostenrijk of Duitsland gaan. Dus een beetje windbestendig is wel fijn.

We gaan (denk ik) in elk geval niet een heel seizoen op 1 plek staan.

Ik neig vooralsnog nu het meeste naar de Torino met zijwanden.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”