camping midden limburg?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

camping midden limburg?

Bericht door Gemineye » do 6 okt 2022 16:04

IVM werk moet ik de komende maanden behoorlijk vaak in de buurt van Roermond zijn, maar ik woon in het noorden des lands. Werkgever suggereert om een hotel te nemen waar nodig, maar ik ben nooit zo'n fan van hotels. ik speel een beetje met de gedachte om de caravan daar gewoon neer te zetten voor een paar dagen/weken (een beetje afhankelijk van hoe we dit gaan doen) en dan gewoon vanuit daar naar project te gaan.

Kent iemand een geschikte camping daar in de buurt (Half uurtje rijden maximaal zou perfect zijn) die ook open is in herfst/winter? Liefst een eenvoudige camping, rustig gelegen. Bij voorkeur zelfs direct aan bosgebied gelegen ofzo dan kan ik een mountainbike meenemen. Uiteraard wel met stroomaansluiting, en liefst een camping met niet al teveel stacaravans. Gezien afstand is een camping net over de grens in Duitsland misschien ook best een optie.

Suggesties? Het is een gebied waar ik eigenlijk nog nooit geweest ben met caravan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: camping midden limburg?

Bericht door RDDR » do 6 okt 2022 16:57

Deze: https://www.oolderhuuske.nl/camping voldoet grotendeels aan je wensen. Alleen niet direct aan bos, maar direct aan het water. Heb je met een mountainbike niets aan, maar wel een mooi uitzicht.
Ben zelf nooit op de camping geweest, maar wel vrij goed bekend in de omgeving. Ligt op een heel mooi stukje en minder dan een kwartiertje van Roermond af.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: camping midden limburg?

Bericht door Gemineye » do 6 okt 2022 17:27

Oh dank voor de tip! Die had ik inderdaad wel gezien en qua afstand de handigste optie denk ik. Op het eerste oog leek de camping mij alleen nogal “leeg” ofzo, vandaar dat ik zocht naar camping wat meer richting een bos. Maar ik begrijp dat de camping wel heel goed bekend staat, dus dat is dan wellicht nog wel een goede optie.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36276
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: camping midden limburg?

Bericht door Chris » do 6 okt 2022 19:32

De Leistert in Roggel is je denk ik te groot...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: camping midden limburg?

Bericht door Rodo » do 6 okt 2022 20:10

Camping de Meinweg.
15 min fietsen naar Roermond.op de grens met BRD en midden in een natuurgebied.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: camping midden limburg?

Bericht door Gemineye » do 6 okt 2022 20:39

Oh die meinweg had ik ook al op mijn lijstje gezet! Die ziet er ook wel lekker uit.

Bedankt voor verschillende tips. Volgende week ga ik weer richting Limburg, ik denk dat ik dan aansluitend aan de dag even een paar campings langs ga. Dan weet ik direct waar ik heen ga als het actueel wordt. Dat duurt nog wel even denk ik hoor. Januari/februari op zijn vroegst.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: camping midden limburg?

Bericht door Lucas » vr 7 okt 2022 16:40

Huttopia De Meinweg voldoet wel. Het is op het terrein van de oude, beroemde, en de laatste jaren vooral beruchte camping Elfenmeer, maar bijna alles wat aan die tijd herinnert is uitgewist (en dat is maar goed ook). Huttopiaketen is internationaal wel bekend en heeft een reputatie hoog te houden.

Geen enkele stacaravan (wel gebieden met hutjes, pipowagens etc. maar aardig sfeervol gedaan). Camping is wel nog in opbouw, daar hadden wij overigens geen last van. Wij hebben er in de zomer 14 dagen gestaan, toen was er een foodtruck en er werd brood bezorgd op bestelling bij de receptie 's ochtends, of dat buiten de zomer ook zo is weet ik niet. Maar Herkenbosch met alle faciliteiten ligt op 10minuutjes fietsen, Roermond is 10 minuutjes met de auto en je zit middenin een van de mooiste natuurgebieden van Nederland (De Meinweg dus) waar je zeker met de mountainbike je lol op kunt. Sanitair was ook goed. Er is een deel van de camping tussen de dennen waar je je zo in Zuid Frankrijk waant, maar ook op de andere stukken sta je mooi.

Het Elfenmeer is trouwens opgesplitst; een deel ervan ligt achter een soort Berlijnse Muur (een aarden wal, maar omdat sommige paden daarmee ruwweg zijn afgesloten doet het daaraan denken) en dat heet "vakantiepark Boschbeek" (wel grappig, want de Boschbeek stroomt juist door het Huttopia-deel). Dat is van Oostappen en doet wel wat troosteloos aan, maar misschien als uitvalsbasis voor werkaangelegenheden ook afdoende. Succes.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: camping midden limburg?

Bericht door Gemineye » vr 7 okt 2022 17:03

[re.gif]

Dank voor de info!

mbt stacaravans; verhuur caravans heb ik meestal niet zo'n probleem mee, ik krijg zelf vooral altijd een beetje kippenvel van privé stacaravans met allemaal bloembakken er omheen, golfplaatjes er omheen en alles erop en eraan. Wel herkenbaar denk ik. Dat is overigens totaal ongefundeerd hoor; ik heb er niet eens slechte ervaringen mee ofzo. Ik voel me er gewoon niet thuis, dus als ik het ergens zie dan zoek ik verder.

Ik ga volgende week eerst bij die Huttopia kijken; ik vind dat de grootste kanshebber
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: camping midden limburg?

Bericht door Lucas » zo 9 okt 2022 00:51

[re.gif]
Ben benieuwd wat je ervan vindt.

En dat van die stacaravans deel ik wel, al is het bloemperkjesdeel op Nederlandse campings meestal apart van het kampeerdeel. In het buitenland staat het nogal eens wat meer door elkaar en daar word ik ook niet vrolijk van.

Anvehe
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 17:29

Re: camping midden limburg?

Bericht door Anvehe » zo 9 okt 2022 09:35

Landgoedcamping de Lemmenhof in Ell.
Kleine verzorgde camping met perfect sanitair.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”