Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 506
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door redriver » vr 30 sep 2022 16:07

Ik heb al geinformeerd bij leveranciers van voortenten en bij Hobby maar niemand kan een duidelijk antwoord geven. Ik wil weten welk merk/type voortent en luifel ik heb. Dit omdat de frametekening bijna niet te lezen is en ik graag een duidelijke / nieuwe tekening wil. Heb 2 foto's van de labels welke in de voortent en luifel genaaid zitten. Tent en luifel horen bij een Hobby 540 UL (2005). Iemand een ideee ?


Afbeelding

Afbeelding
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 961
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door Rodo » vr 30 sep 2022 16:46

Een manier is om de dealer te vinden die de caravan nieuw geleverd heeft aan de eerste gebruiker.
Als, en alleen als, die dealer ook de tent en luifel heeft geleverd, moet het simpel zijn om te achterhalen hoe en wat. Heeft de eerste gebruiker de tent en luifel niet bij die dealer gekocht, dan moet de dealer bemiddelen.
Mocht de eerste gebruiker bekend zijn bij deze dealer, mag hij niet zomaar persoonsgegevens doorgeven. Pas na goedkeuring kan er dan uitgewisseld worden. Het eerste contact zal dus via die dealer moeten. Zo ook bij een 2e of zelfs 3e gebruiker.
Succes
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 506
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door redriver » za 1 okt 2022 19:49

Gisteren/ vandaag bij beide dealers geïnformeerd waar caravan ooit geweest is (voor zover ik na kon gaan). Beide gaven aan niet te kunnen zeggen welk merk/type het is. Een gaf aan dat het mogelijk een DWT tent / luifel is. Ik heb dus nog de vraag bij DWT Duitsland weggelegd. Ook staat de vraag nog open bij Hobby Duitsland. Afwachten maar weer ...
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door nonblond » za 1 okt 2022 23:53

Is er misschien een foto van de tent of luifel als deze is opgezet? Als je die zelf niet hebt kan de dealer die misschien via de vorige eigenaar voor je regelen.DWT is zeker een mogelijkheid gezien de duitse labels.Maar heb je het ijzerwerk of waar het frame ook van is gemaakt al eens bekeken? Misschien wijst het zich vanzelf.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door hoboken » zo 2 okt 2022 08:17

Geen 5 minuten zoeken heeft mij geleerd dat dit een Goldkamp tent is.
Dus een tent van Obelink.
Volgens mij zat hier een tamelijk standaart frame bij, en dat is toch niet zo moeilijk op te zetten.
https://www.obelink.be/attributemetrics ... 30424.pdf/

Groeten Jan
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Volvodriver

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door Volvodriver » zo 2 okt 2022 14:55

[re.gif]
Goldcamp is geen Obelinkmerk. Maar een overal verkrijgbaar voortent merk. Je bent in de war met Hypercamp.

Idd is de Sunplus Topline een luifel uit het Goldcamp assortiment.
De voortent kan ik niet plaatsen.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 506
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door redriver » di 4 okt 2022 15:11

Ik heb zelf ook nogmaals even gekeken en inderdaad blijkt het een "obelink" voortent en luifel te zijn. buisdikte wijkt iets af bij de voortent maar de opbouw is exact hetzelfde. Bedankt allemaal voor het meedenken.

https://www.obelink.nl/obelink-luifelfr ... 11-20.html

https://www.obelink.nl/obelink-voortent ... 11-20.html
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Volvodriver

Re: Welk merk / type voortent / luifel heb ik ?

Bericht door Volvodriver » wo 5 okt 2022 08:18

[re.gif]
Het is geen Obelink tent. Goldcamp is overal verkrjgbaar en niet van Obelink. Hypercamp is van Obelink.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”