Aanbouwhoogte hobby 490KMF '21

NielsM
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 sep 2022 22:20

Aanbouwhoogte hobby 490KMF '21

Bericht door NielsM » zo 18 sep 2022 11:56

Goedendag,
Deze week onze eerste caravan gekocht, een Hobby 490 KMF de Luxe Edition uit 2021. We nemen hem pas in april 2023 mee. Daardoor heb ik enkele maten niet opgenomen, en de vraag is of iemand me hier wat verder op weg kan helpen.

Bij de aanschaf zit een montage van de Thule Omnistor 6300. Ik ben aan het kijken voor zijwanden-sunblockers en wil graag koopjes in het vizier houden. Maar nu lees ik dat er verschillende types zijn met verschillende hoogtes. De totale hoogte van de caravan is volgens het internet 2.635, maar ik kan niet terugvinden welke hoogte hier is aangehouden (afvoer ergens of de rand van de caravan?). En op de website van Thule worden zijwanden juist aangeduid met type en dan 'caravan'. Bij deze horen maten 2.350 tot 2.540. Een maat groter is dan 2.450 - 2.640, maar krijgt niet de specifieke aanduiding 'caravan'. Ik vrees dat dit meer voor campers is.
Het best ben ik geholpen met iemand die zijn/haar aanbouwhoogte van de pees bijvoorbeeld weet, van een vergelijkbare Hobby. Daar zit dan straks vlakbij de onderzijde van de Thule Omnistor.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”