Wertheim-Bettingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Wertheim-Bettingen

Bericht door moyzo » za 17 sep 2022 21:15

Zowel op heen als terugreis op camping Wertheim-Bettingen gestaan, makkelijk aangekoppeld op groot veld waar je mits je voor 21 savonds geregistreerd bent kunt vertrekken zo vroeg als je wil.
Wij vinden het op zich best grappig om iedereen te zien komen en gaan. Komen er al jaren.
En je maakt er vaak een praatje met medekampeerders over wat de reisdoelen zijn of waar ze vandaan komen.
Maar: er zijn wel heel veel regeltjes waar ik wel op wil attenderen.
1 mondkapje ( zelfs nu nog sept 22) verplicht in receptie
2 cash betalen en je plaatsnummer dus onthouden anders kun je terug
3 geen airconditioning ( is verboden)
4 auto laden is ten strengste verboden ; boete 100 euro
5 broodjes kopen? Zakje mee nemen anders krijg je ze in je handen zo mee

Al met al hoop regels waar je je aan moet houden
Maar het is en blijft makkelijk om daar tff er staan daarom blijft het zo druk en ik denk dat het ondanks alles we er toch weer wel eens zullen staan.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door PD » za 17 sep 2022 21:18

Afgelopen zomervakantie ook gestaan op de terugreis vanuit Slovenië, prima doorreiscamping en ook geschikt voor +14 mtr thumbup.gif
Bijlagen
IMG_7964.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Paul » za 17 sep 2022 21:19

Wij rijden meestal iets door naar camping main spessart.
Hier kan je op een apart terrein ook aangekoppeld staan maar wij gaan altijd gewoon op de camping staan.
Wij vinden die camping met wat fijner staan als Wertheim bettingen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Henri Berends » za 17 sep 2022 21:35

Afgelopen juni wilden we ook in Wertheim overnachten. Echter beide campings zaten geheel vol. Uitgeweken naar de Azur camping in Wertheim.
Toen Erwin Hymer nog in Wertheim haar vestiging had, hebben we een aantal keren de caravan op de camperplaats neergezet.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door moyzo » za 17 sep 2022 21:46

Ja op zich prima en we komen er dan ook terug maar even waarschuwen voor degene die denken daar een auto te laden of de airco te kunnen gebruiken dat mag niet.
Van die mondkapjes is ook gek ; je wordt echt naar buiten geblaft als je er geen op hebt ( arme dame voor me. Pfff)
Verder ideaal als er plaats is. ( wij stonden btw in juni ook voor volle camping helaas)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Ab » za 17 sep 2022 22:07

Paul schreef:
za 17 sep 2022 21:19
Wij rijden meestal iets door naar camping main spessart.
Hier kan je op een apart terrein ook aangekoppeld staan maar wij gaan altijd gewoon op de camping staan.
Wij vinden die camping met wat fijner staan als Wertheim bettingen.
Afgelopen zomer hebben we beide campings gebruikt op de heenweg.
(2 x gedeeltelijk dezelfde route gereden)
Bij Main Spessart is 's maandags het restaurant gesloten.
Dat wist ik eigenlijk wel, maar was het effe vergeten.. mrgreen.gif
Het restaurant in Bettingen vinden we erg matig.
Bij Main Spessart komen we vaker, omdat je daar ook in de winter terecht kan.
We blijven altijd buiten de poort. Met de caravan altijd aangekoppeld.
Dat scheelde ook weer pootjes uitdraaien.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Chris » za 17 sep 2022 22:17

Paul schreef:
za 17 sep 2022 21:19
Wij rijden meestal iets door naar camping main spessart.
Hier kan je op een apart terrein ook aangekoppeld staan maar wij gaan altijd gewoon op de camping staan.
Wij vinden die camping met wat fijner staan als Wertheim bettingen.
Daar hebben wij in de jaren nu ook al een keer of 6 gestaan.
Ook altijd op de camping zelf.

Aanrader... de salade met putenreifen in het restaurantje bij de poort... heerlijk..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Kipvriend » zo 18 sep 2022 08:07

Blijft een leuke plek deze camping.
Wij zijn er een aantal keren geweest.
Als het lukt staan we er meestal een paar dagen. Leuk om te kijken naar de komende en vertrekkende.

Over het restaurant kan ik kort zijn. De maaltijden zijn eenvoudig en niet al te kostbaar.
En het scheelt weer een boel afwas awhoea.gif knipoog.gif
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Hans1954 » zo 18 sep 2022 08:22

Dat in juni de campings in Wertheim helemaal vol zijn, heeft te maken met de pinkstervakantie in Beieren. 14 dagen na pinkster alles vol. Ook in Kroatië dan.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

workel

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door workel » zo 18 sep 2022 11:30

[re.gif]
Wij ook al een paar keer overnacht maar 2 jaar geleden besloten om deze camping niet meer te bezoeken en wel om de volgende redenen:

- niet gebruikten van de airco, is niet te doen hoogzomer, geen schaduwplekken, no go voor ons
- douchen met muntjes, verhoog dan de overnachting prijs
- hoogzomers is het verschrikkelijk druk, je staat hutje mutje op elkaar.

Voor ons de reden om naar camping main spessart door te rijden en daar te overnachten, op de camping en niet aangekoppeld, in mijn ogen beter alternatief en voldoende ruimte.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Wally » zo 18 sep 2022 15:00

Heb daar tot 2020 verschillende jaren overnacht.
Het is een camping maar daar is dan ook alles mee gezegd
Enigste waarschuwing die ik mee kreeg: niet bij het water gaan staan.
Eten was op de camping 3 keer niets. Deden we meestal net van de snelweg af bij een autohof.

Frans

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Jan van Vijven » zo 18 sep 2022 16:44

Ik vond het altijd een leuke overnachting camping, gezellig joviaal eten met gelijkgestemde mensen. Waarom niet aan het water??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

workel

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door workel » zo 18 sep 2022 17:11

[re.gif]

Prima gegeten op Main Spessart dat is in mijn ogen gelijk aan Wertheim-Bettingen.

Tis een zeker een camping maar qua oubolligheid is Spessart en Wertheim redelijk gelijk aan elkaar, blijven hangen in jaren 80/90.

Maar de doorslag om daar te overnachten is het airco gebruik, betere plekken en rustiger, wij reizen niet in het weekend dus qua drukte kan ik dat niet beoordelen.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Wally » zo 18 sep 2022 19:12

Jan van Vijven schreef:
zo 18 sep 2022 16:44
Ik vond het altijd een leuke overnachting camping, gezellig joviaal eten met gelijkgestemde mensen. Waarom niet aan het water??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was schijnbaar voor de vaste gasten.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Wertheim-Bettingen

Bericht door Daphne » zo 18 sep 2022 20:28

workel schreef:[re.gif]
Wij ook al een paar keer overnacht maar 2 jaar geleden besloten om deze camping niet meer te bezoeken…..
Exact hetzelfde hier. Al meerdere keren als overnachtingsplek gebruikt, net als Main Spessart park. 2 jaar geleden, op dezelfde dag als Workel die, zonder dat wij het wisten, een paar caravans verderop stond, besloten om deze camping niet meer te nemen. Die dag was het 38 graden en het eerste wat werd gezegd is dat we geen airco mochten gebruiken. Die nacht hebben we dat wel gedaan maar voelde niet fijn.

Gisteren was de bedoeling op Main Spessart park te overnachten maar daar kwamen we al zo vroeg, dat we zijn doorgereden naar camping Romantische Straße.

Moyzo had ons al geïnformeerd over de mondkapjesplicht. We hebben er helemaal niet aan gedacht om die mee te nemen. We hebben nog wel een paar in de caravan liggen maar echt nergens wordt hierom gevraagd. Heel vreemd dat deze camping het wel verplicht. Verder is het een prima camping op doorreis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door RichTrip » ma 19 sep 2022 08:49

Hebben er dit jaar op de terugweg gestaan vanuit Kroatie. Alle punten zoals door Workel genoemd kloppen gewoon. Hebben er ook gegeten. Ik vond het niet bijzonder, ook veel last van wespen en de bediening liep een beetje in de soep.
Op de heenweg stonden we iets verderop (vanuit NL gezien) bij Katzenkopf. Veel beter, ook het restaurant vonden we veel lekkerder. Maar.....deze camping is met 4 personen ook zo'n 20 euro per nacht duurder dan Wertheim.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door janoniem » ma 19 sep 2022 11:15

Mijn herinneringen zijn niet positief.
Overnachten zij aan zij op een stuk grasland is niet ons ding. En het ergste was het bord eten dat ik in mijn nek kreeg toen op een trap naar beneden (keuken was blijkbaar één hoog) een haastige ober mij wilde passeren en zijn blad niet onder controle kreeg.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door henry12 » ma 19 sep 2022 12:24

Wij hebben hier ook diverse malen overnacht als we naar kroatie gingen .
Het zou mij niks vebazen als deze camping op de vingers is getikt ivm corona regels .
Toen ik vorig jaar ging inchecken bij de receptie en daar stond met de papieren van inentingen zei de man bij de receptie F..k corona euro’s verdienen .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door moyzo » ma 19 sep 2022 13:50

[re.gif] tenzij de receptie medewerkers allemaal tot de risicogroep behoren kan ik me niet indenken waarom ze nog steeds als enige een mondkapjesPLICHT hanteren.
We zijn in Wertheim zelf geweest en in Wertheim Village: nergens een mondkapjesPLICHT of verzoek.

Een heleboel gasten hebben toch standaard geen mondkapjes meer in auto of caravan liggen. ( wij gelukkig wel) mede omdat ikzelf in juni al naar buiten werd gebonjourd omdat ik geen mondkapje op had.

Het veld hebben ze overigens in vakken met nummers opgedeeld dus lukraak ergens gaan staan is er niet meer bij.

Het enige voordeel vind ik hier dat je snel vanaf de hoofdweg er bent tankstation in de buurt, overigens is het tankstation in Bettingen ( deel naast camping goedkoper dan degene die je voorbij rijdt- schol behoorlijk)

Maar vooral dat je zo vroeg kunt vertrekken als je wil en wij zijn op de heenreis graag heel vroeg op pad om de meeste drukte in de baustellen al voorste zijn. Meestal zijn we dan redelijk op tijd bij Regensburg waarna het meestal rustiger is op de weg zonder al dat verkeer wat van en naar de noord zuid verbindingen gebruik maakt.
Evt aankoppelen zou ook geen ramp zijn maar ik heb geen idee waar we ook om 6 uur kunnen vertrekken in de buurt.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Ab » ma 19 sep 2022 20:41

Bij de ( bijna) buurman.. knipoog.gif
Main Spessart Park.
Alleen net voor de slagboom rechtsaf gaan naar de overnachtingsplaatsen buiten de poort.
Stroom en water aanwezig. Toiletgebouw en restaurant net binnen de slagboom. Korter bij dan bij velen op de camping.
Wij staan daar nooit op de camping. Om snel weer on the road te zijn is het daar buiten veel makkelijker.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

wijabuit
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 okt 2014 09:39

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door wijabuit » vr 23 feb 2024 16:52

Is deze camping met een slagboom,waar je een uitrijmuntje voor moet gebruiken?
We hebben er ooit gestaan op een groot veld en zagen ook veel caravans mooi naarst elkaar met lange verlengsnoeren.weet niet zeker of het deze camping was

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wertheim-Bettingen

Bericht door Wim Verso » vr 23 feb 2024 23:57

[re.gif]

Nee hoor, bij de receptie word het kentekennummer van je auto geregistreerd en kan je in en uitrijden.
Wij zijn daar ook al vele keren geweest, je kan er lekker eten en er vaart ook nog wel eens wat voorbij.
, zoals een riviercruiseschip thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”