Slot service Luik..

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Slot service Luik..

Bericht door Cheke » vr 16 sep 2022 12:43

Onze caravan nog niet zo lang in bezit.. We moesten naar de keuring..Belgen.. en onderweg bleek het Serviceluik open te zijn het klepperde.... Je denkt niet goed dicht gedaan ..in het vervolg beter checken... Nu op verlof naar zee.. 3 uur gereden alles ok... Terug van Groede naar huis in Antwerpen dus al best wat km gereden.. bleek het weer open gevallen te zijn.. dus even terug dichtgedaan.. Mijn man dacht je hebt niet goed gecheckt.. ik wist ik heb 3 keer alles gecheckt... Het was echt allemaal goed gesloten. Dakluiken ramen deur service luik disselklep poten goed ingedraaid neuswiel opgetrokken en goed vast ..aangekoppeld kabeltje rond trekhaak.. lichten gecontroleerd alko terug naar beneden... Thuisgekomen slotje nagekeken bleek het idd los te komen zit niet goed vast.. en daardoor dus ... Er zit geen greep aan de buitenkant ook om goed te voelen of het vast zit.

Ab
Moderator
Berichten: 26705
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Slot service Luik..

Bericht door Ab » za 17 sep 2022 00:25

Er zijn veel soorten en merken caravans..
Welk merk en type ?
Maar het probleem is opgelost begrijp ik ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Slot service Luik..

Bericht door Cheke » za 17 sep 2022 09:05

Het merk is Home car 382 Rally GTI kopkeuken model van 1989. En mijn man heeft het vastgezet het slot extra rubber tussen gezet ook en revetring... Heb intussen gelezen om een bandje te zetten zodat het eigenlijk niet kan openvallen..dat wil ik ook nog wel ..mijn man kan dat ook wel zelf.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2406
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Slot service Luik..

Bericht door Paul Vingerhoets » za 17 sep 2022 10:17

Het bandje is geen vervanging van een goed slotje
Als die klep horizontaal open valt wordt je caravan ineens 30 cm breder en die klep is er zeker af als je er iets mee raakt of erger als je er een fietser een tik mee geeft (als de klep rechts zit )
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Slot service Luik..

Bericht door Cheke » za 17 sep 2022 11:51

ah ja natuurlijk. ik zou die ook niet op halfopen zetten.. maar zo vast trekken met een spanner. we hebben voor de scootmobiel in de auto ook een ring aan de bodem en een kort bandje om de scoot vanonder vast te zetten aan de ring zodat die niet omhoog zou kunnen wippen.. Dit is alleen aan de achterkant.. zo'n zelfde situatie zou ik willen voorzien zo kun je het op afstand zetten dat je nog net met je handen er tussen kunt om te openen.. Het is vind ik best verontrustend als je tussen het drukste deel van Antwerpen op druk moment ineens overal hoort claxoneren en niet weet over wie het gaat.. en je op 5 banen zit en ergens tussen moet invoegen.. Desalniettemin! ben ik zeer blij dat ze dat deden . en een witte camion moeite dee om rechts naast te komen rijden.. mijn man dat ook zag en zei vertraag eens ik denk dat deze chauffeur iets wil zeggen .. dus hij blijven kijken en idd deed de chauffeur teken van opzij en flappend met de hand.. Ik kan dat enkel zien als de combinatie in een bocht gaat waardoor de zijkant voldoende in de spiegel komt.. Gelukkig dat hetgeen er in lag goed stabiel tegen elkaar zat vastgedrukt.. de hele voortent.. Ik was al aan het bedenkekn dat ik er eigenlijk een anti uitvalnet voor moest maken en het slot is in orde zegt mijn man . maar zo'n bandje zoals ik hier op het forum zag passeren moet er toch wel aan. Of van binnenuit te openen spanband die van de kist klep uit vast te zetten is.. Dit soort dingen wil je niet hebben tijdens het rijden.. Ik toch echt niet.. gelukkig kan ik goed ontspannen rijden en bepalen we aan de hand van de drukte via Maps wanneer we rijden .. Maar er was een accident waardoor we toch nog in wat drukte zaten in Antwerpen vanaf voor de Kennedy tunnel tot op de afslag Luik Eindhoven Hasselt.. De schrik werkt later wel altijd door bij mij..

iemand
Berichten: 5242
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Slot service Luik..

Bericht door iemand » za 17 sep 2022 12:10

Als de spiegels goed staan had je het toch kunnen zien scratch.gif

Maar wat is nu je vraag whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Slot service Luik..

Bericht door Cheke » za 17 sep 2022 13:12

Er was geen vraag.. er was gewoon een reactie.. Maar als jij zegt dat ik het serviceluik wel kan zien door mijn spiegels beter te zetten.. ga ik dat in ieder geval herbekijken en ze proberen te zetten zodat ik ze wel kan zien... Weer bijgeleerd op dit forum.. het slot juist bekeken en zit beter vast en er is een rubber lip om echt even aan te trekken ter controle .. dat zat er niet aan..

iemand
Berichten: 5242
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Slot service Luik..

Bericht door iemand » za 17 sep 2022 13:52

Goede set spiegels met het juiste zicht naast de caravan, maar ook de zijkant en net je wielen.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Wally
Berichten: 1274
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Slot service Luik..

Bericht door Wally » za 17 sep 2022 16:52

Om optimaal van je spiegels gebruik te maken, dan zie je net niet de zijkant van de auto in geval val zonder caravan
of auto met caravan de zijkant van de caravan.

Frans

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”