Monteren rail aan caravanwand voor Uwis bed

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
bolio
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 sep 2022 07:47

Monteren rail aan caravanwand voor Uwis bed

Bericht door bolio » wo 14 sep 2022 09:24

Hallo!

Na jaren tentkamperen, hebben wij onze eerste caravan gekocht: een Burstner Premio Life 430 TS haphop.gif, levering eind oktober. Het was een hele zoektocht door het beperkte trekgewicht van onze Peugeot 5008. Dit is een 4 persoons caravan met een dwarsbed voor en een dinette achter die tot 2 persoons bed omgebouwd kan worden. We hebben 3 kinderen (9, 7 en 2) en hoewel de oudste 2 in een eigen tentje zullen slapen, willen we op doorreis (of met slecht weer) de mogelijkheid hebben om met zijn 5en in de caravan te slapen.

Ik zou hier graag een Uwis caravanbed voor kopen om boven de dinette te monteren. De oudste kan dan in het Uwis bed, terwijl de middelste en jongste op de dinette er onder slapen. Het Uwis bed steunt af op de vloer via het trapje en op een L-profiel wat aan de wand (boven de tafelrail) geschroefd wordt met 5 korte schroeven (3,5x20). Ik begreep dat caravan wanden typisch van dun triplex zijn op een houten regelwerk met daaromheen isolatie. Hoe kan ik er achter komen waar het houten regelwerk zit in de wand, of is de wand zelf sterk genoeg voor montage van het profiel?

Andere ideeen of ervaringen met het Uwis bedje zijn ook welkom!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Monteren rail aan caravanwand voor Uwis bed

Bericht door VIP » wo 14 sep 2022 09:40

Even aan de dealer vragen waar de latten zitten.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”