Gravel en steentjes tussen de banden

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Gravel en steentjes tussen de banden

Bericht door Leo33 » di 13 sep 2022 11:57

Wij stonden laatst op een camping in Kroatië en daar heb je campings met plaatsen met van die witte steentjes of gravel. Bij vertrek van de camping zaten er steentjes in het profiel van de banden. Deze kwamen tussen de aandruk rollen van de mover en de mover deed lelijk en ben gestopt met moveren en heb de caravan dit keer maar handmatig aan de auto gezet. Onderweg heb ik de mover getest en er was gelukkig niets aan de hand. Wat is wijsheid, moet een mover dit aan kunnen of is het verstandig om in dit geval de mover maar even niet te gebruiken?
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Gravel en steentjes tussen de banden

Bericht door Chris » di 13 sep 2022 12:05

Geen enkel probleem lijkt mij.
Nog nooit gestopt voor zoiets.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Gravel en steentjes tussen de banden

Bericht door princewv » di 13 sep 2022 13:25

Je kunt je vast indenken wat dit doet of kan doen door de hoge druk waarmee de rollen op de band gedrukt worden.
Afhankelijk van grootte en vorm kan dit je banden en/of moverrollen wel degelijk beschadigen.

Ik controleer iedere keer even of er grotere steentjes tussen het profiel zitten alvorens ik de rollen erop zet.
Als je over grind moet rijden heeft dit weinig zin.

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelend knarsend geluid maakt wat je hebt gehoord.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Gravel en steentjes tussen de banden

Bericht door moyzo » di 13 sep 2022 13:32

Onze gehele plaats en de weg er naar toe bestaat uit deze witte steentjes op de camping waar we vaak komen, nog nooit problemen gehad.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Gravel en steentjes tussen de banden

Bericht door WillyL » wo 14 sep 2022 11:11

Op mijn oprit liggen ook kleine steentjes. Soms maakt het wat lawaai maar ik heb de indruk dat de steentjes wegspringen voor ze echt tussen de band/rol doorgeduwd worden.
Het gaat al jaren goed. Hout vasthouden scratch.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Movers”