Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
TFJ

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door TFJ » do 8 sep 2022 20:41

Ik vermoed dat het origineel geperst zit, getuige de groeven die in de leiding zitten (ik had exact dezelfde groeven erin zitten).
Voordat je daar een knelkoppeling op draait moeten die er wel eerst even uit geschuurd worden, anders is dat een bron voor lekkage.

Verder is met knelkoppeling de veiligste oplossing (beter dan origineel), omdat als dit lekt, dan lekt het een beetje. Als het erop geperst zit (origineel) of met loctite gerepareerd en het komt los, heb je een gasslang die los ligt waar het gas vol en vrij uit stroomt......

Jelle-L
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 sep 2022 15:19

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door Jelle-L » za 10 sep 2022 09:11

Heel erg bedankt voor de vele reacties! Ik denk dat ik ga voor een knelkoppeling zodra we thuis zijn. Ik ben zelf aardig handig dus dat moet wel goed komen. Zou de boel goed testen met een sopje en dat aan het begin van elke vakantie(stop) herhalen. Snap dat velen dit een risico noemen die ze zelf niet zouden nemen, maar goed gerepareerd is minstens (al dan niet beter) dan een nieuwe kopen. Een producent gaat zelf vaak ook voor de makkelijkste/goedkoopste oplossing met dit gevaarlijke probleem tot gevolg. Dit wordt beaamd door de reacties waaruit blijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem met vergelijkbare Campinggaz stelletjes heeft gehad. Een knelkoppeling heb je zelf wat meer in de hand en is in de toekomst ook makkelijker te reparerene en te controleren.

Voor nu rijden we straks even naar de Decathlon voor een noodoplossing/goedkoop gasstelletje zodat ik thuis in alle rust een knelkoppeling kan monteren.

Jelle-L
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 sep 2022 15:19

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door Jelle-L » do 15 sep 2022 14:47

Nog even een update.

Ik heb contact gehad met Campingaz. Ik kan de defecte na mijn vakantie retour sturen zodat ze deze kunnen onderzoeken en krijg een nieuwe toegestuurd ondanks dat mijn garantie was verlopen! Ik hoef er voor nu dus niet zelf mee te gaan rommelen. haphop.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door Ab » do 15 sep 2022 15:37

thumbup.gif Beter kan het niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

TFJ

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door TFJ » do 15 sep 2022 15:47

Ik moet ook even mailen met Campinggaz geloof ik mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Aansluiting campinggaz 400SG los met steekvlam tot gevolg

Bericht door Ron » do 15 sep 2022 15:49

Dan kunnen ze mooi jouw oplossing gaan toepassen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”