Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11207
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door dieseltijger » za 3 sep 2022 13:02

Enige tijd geleden is het onderwerp "vuilwaterzak" kort benoemd. Mocht je liever geen ruimte opeisende tank, emmer of smarttank willen: je kan dan een vuilwaterzak gebruiken. Alleen: hier in Nederland zijn ze niet verkrijgbaar. Hier wel:

https://www.tabena.se/products/spillvat ... a-25-liter
w1200h1085.jpg
Voor in totaal rond de 35 Euro verzenden ze het ook naar je toe (ook naar Nederland).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door karelV » za 3 sep 2022 13:37

[re.gif]

Niet iedereen heeft een RAM, dus veel laadruimte net als wij dus de vuilwatertank hebben wij dan (voor het eerst) uit de dissel gehaald en standaard in de achterbak van de Dodge liggen (tussen de kratten HEINEKEN mrgreen.gif) dus voor ons hoeft zo'n vuilwaterzak niet maar ik kan me eigen wel voorstellen dat het voor andere caravanners wel weer handig is.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11207
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door dieseltijger » za 3 sep 2022 13:48

Hoe werkt dat? De tank moet toch lager dan de uitstroomopeningen liggen en... Hoe loos je het vuile water?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36215
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door Chris » za 3 sep 2022 15:05

scratch.gif scratch.gif

Ik vroeg daar toen naar... dus kijk ik gelijk naar jou link.

Nu is mijn zweeds niet heel goed dus loop ik gelijk vast.
Maar zie ook geen kans om een andere taal dan Zweeds of Deens te selecteren..

Hellep me eens effe diesel..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door DV_t » za 3 sep 2022 15:57

Had er al eens naar gezocht en niets gevonden dat naar nl wou verzenden. Net via deze bovenstaande link besteld voor 383 SEK inclusief verzendkosten.

Heel benieuwd of dit bevalt. Stukken handiger dan op de kop in de disselkast om dat riempje vast te sjorren van de tank

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door moyzo » za 3 sep 2022 16:12

Nu vraag ik me toch af : 25 kilo water hoe ga je dat lozen? Lijkt mij erg onhandig. Ben dan toch zo blij met de smarttank die ook geen gewicht en weinig plaats in neemt en gevuld kan worden met andere zaken tijdens de reis.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door WanFie » za 3 sep 2022 16:41

Niks handiger dan een emmer.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36215
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door Chris » za 3 sep 2022 16:44

Nog handiger maar zeker niet netter... niks... of een Hollandse emmer.
Zijn er zat hoor.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2539
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door SBerend » za 3 sep 2022 16:48

moyzo schreef:
za 3 sep 2022 16:12
Nu vraag ik me toch af : 25 kilo water hoe ga je dat lozen? Lijkt mij erg onhandig. Ben dan toch zo blij met de smarttank die ook geen gewicht en weinig plaats in neemt en gevuld kan worden met andere zaken tijdens de reis.
+1 wij ook. Je vergeet zowat dat er wat onder de afvoer staat En inderdaad onderweg vullen met andere spullen
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18349
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door deusjevo » za 3 sep 2022 17:04

Ik blijf zweren bij m’n emmer, 10 liter en dat is een dag of 2 a 3.
Leeg gooien, omspoelen en klaar om losse spullen in de disselkast in te vervoeren als we weer gaan

Persoonlijk vind ik zo’n vuilwater zak een drama en valt bij mij dus onder de afdeling “overbodige zooi”
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4331
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door WillyL » za 3 sep 2022 17:06

Hie lozen? Ik vermoed buis in de afvoer leggen en zak iets omhoog houden. Door de zwaartekracht zakt het water weg. Zak zuigt zich dicht omdat er geen lucht in moet. Wat bij een stevige plastiektank wel (klotsend) moet.
De uitstroomopening wel onder aan houden.
Geen rocket-science dus en niet ingewikkelder maken dan het is.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4331
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door WillyL » za 3 sep 2022 17:12

Ik gebruik ook wel een tank. Met twee vlotterschakelaars zodat ik weet dat die 'bijna vol' en 'vol' is ahv een ledje (blauw en rood) naast het aanrecht. Al prefereer ik een comfortplaats waar een slang naar de afloop kan (net als wateraansluiting).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11207
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door dieseltijger » za 3 sep 2022 23:11

@Chris, excuses voor mijn verlate reactie. Vanmiddag een feestje in Den Haag zuid , en we zijn net met de fiets terug in Zoetermeer.

Ik kan twee dingen doen: je stuurt mij een PB met jouw adres, mail en mobiele nr - en dan laat ik de handel bij je thuis bezorgen, of je kilikt op de link, rechter muisknop en selecteer "vertalen". Dan kan ik het zelfs begrijpen, hihihi.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

azu
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 21 apr 2014 23:38

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door azu » di 6 sep 2022 23:53

gezien de grote belangstelling voor deze vuilwaterzak heb ik deze van zolder gehaald en in de marktkraam/tekoop gezet.

We hebben deze ooit aangeschaft toen we naar Noorwegen gingen, maar nooit gebruikt, en dat gaat denk ik ook niet meer gebeuren.
Gewoon een emmer (zonder gat......) en die leeggooien als-ie bijna vol is bevalt ons prima

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3722
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vuilwaterzak in plaats van een emmer, of vaste tank

Bericht door Niels83 » wo 7 sep 2022 00:56

@ Chris voor sites in een andere taal kun je het beste chrome gebruiken. Daar zit Google Translate ingebakken. Op mijn mobiel, voor mij 90% van mijn surf gedrag, detecteert hij zelf de taal en na instellen vertaald hij automatisch. Soms wat kromme zinnen maar voldoende. Vervelend alleen zijn websites met een Engels slogan en dan een andere vreemde taal voor de rest. Daar kan die geen chocola van maken. Maar dan kan het handmatig.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”