Bereikbaarheid aftapkranen boiler

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8018
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Bereikbaarheid aftapkranen boiler

Bericht door VIP » do 8 sep 2022 07:08

[re.gif]

thumbup.gif
Porsche + Tabbert

workel

Re: Bereikbaarheid aftapkranen boiler

Bericht door workel » do 8 sep 2022 10:05

Paul schreef:
zo 4 sep 2022 14:11
Ik heb ook wel eens gekeken naar die magneetklepjes maar het lastige is dat je altijd spanning nodig hebt om ze te bedienen.
Neem je een normally open en de spanning valt weg als bijvoorbeeld even wandelen bent dan loopt je boiler leeg, komt de spanning weer terug, boiler stuk.
Neem een je een normally closed dan heb je altijd spanning nodig om ze open te zetten.
Dat moet of de caravan aan de paal hangen, of je moet ze aan de accu hangen of de caravan moet aan de auto hangen.
Normally closed is dan het meest handig en veilig maar voor die paar keer dat je die dingen per jaar open en dicht zet vind ik het de moeite niet waard.
Ben niet heel technisch als het om dergelijke (caravan) zaken gaat maar kan wel logisch na denken, dus: sluit ik deze mangneetspoeltjes aan op de 12 volt van systeem van de caravan met een schakelaar er tussen dan werkt dit tocht? Mits de caravan aan de stroom staat. Heb ik de boiler toch leeg als ik hem de stalling in zet.
Snap dat dit niet werkt tov handbediende model, maar laat nooit de boiler leeglopen voor de stalling maar maak de caravan winterklaar thuis op de oprit en dan de stalling.

Of zie ik iets over het hoofd.

Knausvirus
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 8 jan 2014 16:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Bereikbaarheid aftapkranen boiler

Bericht door Knausvirus » do 8 sep 2022 10:24

Volgens mij zie je niets over het hoofd en is je redenering logisch.
Volvo V60 B3 Inscription my 2022, Fendt Bianco Selection 465 TG my 2022

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”