Domme dingen in en aan caravans

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 17:26

Ik begrijp werkelijk niet hoe sommige caravanontwerpers hun keuzen maken. In elke caravan die we tot nu toe hadden zaten van die dommigheden. Hier de kans om ze te spuien. Misschien lezen de caravanbouwers ze ook en behoeden wij ze zo voor meer dommigheden. Kennelijk kamperen ze zelf nooit met een caravan. Zeker niet met de door hun ontworpen exemplaren.

Ik zal beginnen.

Een buitenlamp boven de deur. Wat een ramp. Alle insecten van de camping verzamelen zich onder de lamp en gaan snel naar binnen wanneer de deur open gaat. Bovendien zetten wij nooit een tafel voor de deur, dus aan het licht heb je ook nog eens weinig.

Nou jullie.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door RikB » wo 31 aug 2022 17:42

[re.gif]
Als je een voortent hebt, valt dat probleem met insecten wel mee, en heb je wel even snel licht in de tent.
Die lamp zou ook in het midden kunnen zitten, maar werkt nu ook wel als 'instaphulp'. Is er niets dommers te vinden?

Een boiler in de caravan [aschrik.gif] mrgreen.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 17:58

Tja. Een instaphulp wanneer je de lamp eerst binnen moet aanmaken.

Maar ok, bij onze LMC zit een stopcontact boven de kachel, die op zijn beurt weer onder de kleerkast zit. Er is geen aflegruimte in de buurt. Wat moet ik met dat stopcontact?
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door SBerend » wo 31 aug 2022 18:12

Vroeger zat die in de toiletruimte maar vanwege de veiligheid o a ivm douchen mag dat dus niet meer. Je gsm en /of scheerapparaat opladen zou daar dus wel weer kunnen. Haarfohnen en evt een laptop opladen ook indien die op bed ligt. Zo gek is het dus niet bedacht.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Unplugged » wo 31 aug 2022 18:13

RikB schreef:
wo 31 aug 2022 17:42
Een boiler in de caravan [aschrik.gif] mrgreen.gif
Wat is daar mis mee?

Voor mij is het gasstel en het aanrecht in de caravan overbodig. Ik ga nooit koken in de caravan. Maar iemand anders wel.
Maar daarom vind ik een gasstel nog niet dom bedacht...

Ik kan me daarnaast ook ergeren aan hang- en sluitwerk. Na een Knaus Südwind heb ik nu een Knaus Sport. Ik weet nu waar er op kwaliteit is ingeleverd. Maar is dat dom? Nee, dat is goedkoop.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Sytske01 » wo 31 aug 2022 18:33

De alom aanwezige kledingkast. Zo jammer van de loze ruimte. Ik zou veel liever een kast met planken hebben.

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Arthurj » wo 31 aug 2022 18:48

Ik weet niet of ze er nog zijn, een douche in de toiletruimte/wastafel. Ooit gehad in onze Hobby, voordat je haar nat is ben je door je warm water heen. En als je alles achteraf droog hebt gemaakt kun je weer opnieuw gaan douchen en...... Nooit gebruikt dus en dat douchegordijn op zolder gegooid.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door karelV » wo 31 aug 2022 19:03

WanFie schreef:
wo 31 aug 2022 17:58

Maar ok, bij onze LMC zit een stopcontact boven de kachel, die op zijn beurt weer onder de kleerkast zit. Er is geen aflegruimte in de buurt. Wat moet ik met dat stopcontact?
Wij hebben verschillende Hoby caravans gehad waar 2x2 stopcontacten boven het aanrecht zaten onder de bovenkasten, en met name boven de kookplaat......ik heb dat nooit kunnen begrijpen dat je daar een stopcontact plaatst met eventuele stoom van kookwaar....
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Davendre » wo 31 aug 2022 19:18

De draaiknoppen om het boilertje te legen. Wat zitten die dingen op een kl*#@te plek zeg.

Ooit een keer hier gezien om de boiler op een snellere manier te legen. Dat moet ik nog een keer opzoeken en uitvoeren.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Chris » wo 31 aug 2022 19:20

Als je de klep van een serviceluik uit je vingers laat glippen is er een grote kans dat het scharnier breekt.
Goed idee gepikt van een ander forumlid...
Kan je onderweg zelfs als quick table gebruiken... en kan ook helemaal open.. effe losklikken.
Helaas is zo'n gebroken scharnier geen garantie heb ik gehoord... eigen schuld...
.
20220720_134757_resized.jpg
20220720_134752_resized.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Ron » wo 31 aug 2022 19:31

Afscheiding door gordijn of schuifdeur tussen bed en rest vd caravan .
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door stronk » wo 31 aug 2022 19:46

Oh ik heb er zo veel:
Waarom plaatsen ze alles aan de deurkant: wc reservoir, wc spoelwater, CEE stekker, koelkast, keuken.....
Ik heb bewust gezocht naar alles aan de buitenkant en dat is gelukt. Alleen de kk zit nu aan de deurkant echter de inlaat zit onder de caravan en de uitlaat zit op het dak. Werkt perfect. Geen roosters aan de deurkant.
Caravans zijn aerodynamisch zodat ze minder benzine slurpen als we van A naar B gaan. En dan ben je op bestemming en zit je opgecropt tegen een half ronde wand aan te leunen.
Waarom zitten er zo weinig stopcontacten in een caravan.
De dakluiken......ze staan op 1 stand gemonteerd. Waarom niet een dakluik die je 360 graden kan draaien.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 20:25

Of de 4 hoekkastjes in onze caravan. Deze zijn ca 60x60 cm maar zijn alleen bereikbaar via een opening in de tussenwand van het naastgelegen kastje.
[re.gif]
Wij hadden dat in een borige caravan achterin. Voor de vorm was de achterkant schuin gemaakt, maar de treinzitbank tegen die zchterwand was daarmee nauwelijk bruikbaar.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 20:31

SBerend schreef:
wo 31 aug 2022 18:12
Vroeger zat die in de toiletruimte maar vanwege de veiligheid o a ivm douchen mag dat dus niet meer. Je gsm en /of scheerapparaat opladen zou daar dus wel weer kunnen. Haarfohnen en evt een laptop opladen ook indien die op bed ligt. Zo gek is het dus niet bedacht.
En dan die GSM of scheerapparaat op de kachel leggen? De snoer aan de föhn van mijn vrouw is veel te kort om in de de spiegel wat te zien.
Omdat we in de toiletruimte helemaal niet kunnen douchen heb ik een stopcontact voor de tandenborstellader gemaakt
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door eurotrotter » wo 31 aug 2022 20:39

[re.gif]

Je zou je tanden ook met een gewone handborstel kunnen poetsen ,hoef je geen stopcontact te maken ook .mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door PD » wo 31 aug 2022 20:40

RikB schreef:
wo 31 aug 2022 17:42
Een boiler in de caravan [aschrik.gif] mrgreen.gif
Staat bij ons op de camping 24/7 aan, we kunnen niet zonder.
Sytske01 schreef:
wo 31 aug 2022 18:33
De alom aanwezige kledingkast. Zo jammer van de loze ruimte. Ik zou veel liever een kast met planken hebben.
Die kun je toch herindelen in deels hang en deels leg zoals dat bij andere merken standaard het geval is.
Davendre schreef:
wo 31 aug 2022 19:18
De draaiknoppen om het boilertje te legen. Wat zitten die dingen op een kl*#@te plek zeg.
Die aftapkraantjes had ik bij de Hobby’s verlegd en vervangen door kogelkraantjes (kwartslag); in de huidige Fendt zitten handige tuimelafsluitertjes op goed bereikbare plekken..
ronk schreef:
wo 31 aug 2022 19:31
Afscheiding door gordijn of schuifdeur tussen bed en rest vd caravan .
In een van de vorige caravans al eens verwijderd, nu afgelopen weekend overdag de schuifdeuren gebruikt voor een slapend kleinkind in het queensbed.


In de huidige Brillant heb ik nog geen onlogische zaken kunnen ontdekken, wel een paar extra wcd’s aangebracht in de hoeken van de rondzit.
Laatst gewijzigd door PD op wo 31 aug 2022 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 20:45

Ik heb er nog een. De hordeur.
Op zich niks mis mee, maar waarom zit er dan een afvalbak aan de deur? Wanneer die n keer dicht waait, ligt de hor er uit.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door PD » wo 31 aug 2022 20:53

[re.gif]
De hordeur is fantastisch; de plaatsing van de afvalbak aan de deur is inderdaad niet logisch.... vraagt om wat nadenken knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door dieseltijger » wo 31 aug 2022 20:56

De eigenaar in ons geval
De te kleine - naderhand aangebrachte - afvalbak aan de deur die er telkens afvalt
Rangeerhandgrepen die bij stevig sjorwerk - garant staan voor lekkages
De enkele as (slingeren)
De rubberen torsievering die op 80% belast wordt op permanente basis, en op vakantie tot 95% (dus doorzakt)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Petare » wo 31 aug 2022 20:59

Zijn nog al wat zaken te verzinnen denk ik..

Precies ook die CEE stekker aan de tentzijde.
Affabriek hoge kogeldruk maar dan ook nog is opslag ruimte voorin.
Die lamp boven de deur.
Het altijd onhandige krukje wat je mee moet zeulen.
Gebrek aan stopcontacten, binnen en buiten.
Slap voelende/ogende afschijding bij het bed.
Koelkast niet op 12V kunnen laten werken, maar dan geen Monocontrol+CS affabriek laten meeleveren (stop het extra bedrag gewoon in de nieuwprijs, dan zien we het niet, nabestellen voelt toch weer kl*te).
LED verlichting in fel witte kleuren binnen en buiten, niks warms.
Treinzitten ombouwen naar bedden, waarbij de kussens je matras worden, maar diezelfde kussens welving hebben, dat kan niet lekker slapen denk ik.
Hangkasten?! WHY? Zomerjurkjes, broeken etc kun je prima vouwen, overhemden ook maar die laat ik graag thuis tijdens de vakanties.. Jassen kunnen prima hangen aan de deur. Op plankjes kun je nog meer kwijt ook.
Assen die doorzakken omdat ze altijd te zwaar zijn...

En zo nog wel meer dingen, maar kan ik nu niet verzinnen..
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 21:00

Of zo'n halve hordeur. Hor naar boven onderdeur open. En de sluiting van de onderdeur zit natuurlijk aan de binnenkant. Super onhandig.
Voordeel is wel, dat de vuilnisbak niet door de hor gaat.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » wo 31 aug 2022 21:03

En wat te denken van die oude Bürstners. 100 kg laadvermogen....

Zo'n hangkast vinden wij dan weer wel.prima. Dat is een prima plaats voor vesten, jassen bloezen enz.
Laatst gewijzigd door WanFie op wo 31 aug 2022 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Gerrie » wo 31 aug 2022 21:05

Een rondrit. Als je daar s’avonds lekker in wilt zitten met de benen languit op de bank. Dan liever een hoekzit. Rond lijkt mooier maar is in mijn beleving minder praktisch.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door yarrah » wo 31 aug 2022 21:10

Een reservewiel in de banken…. stom.gif .
De prullenbak die aan de deur hangt.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Philmar » wo 31 aug 2022 21:18

Wij vinden onze Eriba Troll 👍. Geen foutje of domme dingen te bespeuren.

Philmar

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”