Domme dingen in en aan caravans

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Chris » za 17 sep 2022 22:14

dehoekies schreef:
za 17 sep 2022 19:00
Sytske01 schreef:
wo 31 aug 2022 18:33
De alom aanwezige kledingkast. Zo jammer van de loze ruimte. Ik zou veel liever een kast met planken hebben.
Veel vrouwen hangen liever kleren op zodat ze kreukvrij blijven, trouwens planken zijn er zo ingemaakt
Een keer geopperd om er plankjes in te maken...
Of ik iets verkeerds gegeten had was de wedervraag.
Natuurlijk niet... daar moeten de kleren hangen.
en idd... hangt altijd bomvol.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Jan van Vijven » zo 18 sep 2022 10:13

Tuurlijk, ik hang mijn t-shirts ook op, ik ga niet strijken en kan niet mooi opvouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door freekvo » zo 18 sep 2022 10:43

Mijn T-shirts niet maar wel een overhemd (voor het geval dat.....), een vest pp (hoef je niet op te vouwen) en 1 of 2 jassen pp.
Verder hangen er 2 schoenenorganizers in:


Knipsel.JPG

Ideal voor schoenen maar ook voor opgerolde zwemhanddoeken etc.
Nu is onze hangkast helemaal achterin ook best wel breed en hebben we verder meer dan genoeg opbergruimte voor ons 2-en.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1266
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door cortrans » zo 18 sep 2022 11:06

doubleyou schreef:
dieseltijger schreef:
za 17 sep 2022 06:46
Ik zag de kunststof platen tegen jouw service luik: die lijken bedoeld om de warme luchtstroom in stand te houden ook al zit de ruimte erachter volledig vol met spulletjes?

Dat is dan weer slim.
Goed gezien :). Dat zorgt ervoor dat de warmte bij mijn bed achter het schot omhoog gaat. En dus kan circuleren. Achter de aflegplank en de bovenkasten zit dan weer ruimte zodat
de warmte helemaal naar boven kan. Boven de bovenkast zit dan weer ruimte aan de voorkant waar de warme lucht verder kan circuleren. Dat is in de hele caravan het geval. Zelfs boven de legkast en hangkast zijn ventilatieroosters gemaakt. De warmte kan dus uitstekend circuleren, mede vanwege de 2 extra ventilatieroosters in de bodem die je met een hendel kan reguleren.

Er zitten veel slimme dingen in een Kabe :).

Die lade onderin de keuken met 2 uitneembare vuilnisbakken en ruimte om de rol vuilniszakken op te bergen is zo’n slimmigheid. Ideaal!
Mag ook wel voor dat geld….
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Cheke » zo 18 sep 2022 13:14

freekvo schreef:
zo 18 sep 2022 10:43
Mijn T-shirts niet maar wel een overhemd (voor het geval dat.....), een vest pp (hoef je niet op te vouwen) en 1 of 2 jassen pp.
Verder hangen er 2 schoenenorganizers in:



Knipsel.JPG


Ideal voor schoenen maar ook voor opgerolde zwemhanddoeken etc.
Nu is onze hangkast helemaal achterin ook best wel breed en hebben we verder meer dan genoeg opbergruimte voor ons 2-en.

Onze grote kast is echt wel een grote hangkast.. en ook een organiser inhangen zoals op jouw foto.. hierin bij ons geen schoenen bovenste vakken zijn van mij onderste van mijn man sokkenvak, zakdoeken, ondergoed, bh's, broekjes, nachtgoed.. en idd sommige dingen opgerold er in.. de oven die megaat kan onderweg naast de organiser.. verder hangt er kleding in combinaties direct klaar.. en altijd veel te veel..
Schoenen gaan in een open bamboekastje.. eigenlijk een stapelbaar bordenrek voor in de keuken en dit past juist naast de thettford casette toilet. We hebben 2 van die schapjes er zou er nog 1 bovenop kunnen..
Jassen hangen in de voortent aan zo'n heel kort haken dingetje dat je in de rail boven het raam kunt haken.. vooral als ze natgeregend zijn wil ik dat niet binnen in de caravan.. onderweg hangen er jassen achter de autostoelen in onze Berlingo bestelauto..
Wat ik jammer vind is dat er geen goede grotere haken in de toiletruimte hangen voor bv de toilettassen..
en openschappen onder de bovenkasten is ook een misser die we missen in tegenwoordige tijd voor boek laptop oplaad gsm
We missen ook direct licht bij binnenkomst.. verlichting ging in de tijd van onze fabricage denk nog niet zo draadloos...
Als leeslampen gebruiken wij de "K en M" muzieklampjes die klem je ergens op ( bladmuziek pepiter) en die werken ook zonder direct stroom voor een tijdje .. Het is niet altijd dom echter toch een gemis .. dat wel op te lossen is.. tegenwoordig zullen er meer 'snufjes' zijn aan de nieuwe caravans

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Knaussudwind420qd » do 17 nov 2022 22:42

viewtopic.php?p=924177&hilit=hordeur#p924278 Mooi gemaakt Chris die klep beveiliging is beter dan gogo4camper heeft laten zien in zijn video dit is veel solider en dat spreekt mij aan Ik heb het nog niet omdat ik de oplossing in de video niet top vond
Ik gal mijn vriend vragen om dit ook voor mij te maken van rvs goede tip
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Hans1954 » do 17 nov 2022 22:52

Jan van Vijven schreef:
zo 18 sep 2022 10:13
Tuurlijk, ik hang mijn t-shirts ook op, ik ga niet strijken en kan niet mooi opvouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=ue7-z6c57J8
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Morgoth » vr 18 nov 2022 15:36

een kind kan de was doen

Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Jan van Vijven » vr 18 nov 2022 16:11

Mijn kind doet zijn eigen was en ik doe de mijne en hang het dus weg, totaal geen belang om het nu ineens op te vouwen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door eurotrotter » za 19 nov 2022 14:32

OM kort te gaan kun je stellen dat er aan een caravan geen "domme dingen" zitten ,de ene vind het een goed ontwerp en kan daar wat mee ,en de andere vind t 3 x niks.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Conradi » za 19 nov 2022 23:15

Jawel hoor :wink:

Adria Adora/Alpina hebben een mooie uitgebouwde achterzijde waarin de achterlichten geïntegreerd zijn.

Echter, als het regent valt het water precies daarop, wat als klankkast werkt. Na een regenbui hoor je nog een uur DRUP, DRUP. Nou denk ik dat ze tijdens de ontwikkeling van alles doen, behalve er echt in camperen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Ron » zo 20 nov 2022 12:28

[re.gif]
Een dun touwtje door de regengoot leggen die het water richting de grond afvoeren.
Kleine moeite heel veel plezier. thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » zo 20 nov 2022 13:01

[re.gif]

Dat is een oplossing, maar wél weer wat extra's om te doen wanneer je moet opbouwen.

Helaas zit die plastic bak aan de achterkant op bijna alle caravans. Inclusief het druppen.
Ik denk dat een stukje loodbitumen aan de binnenkant ook veel op zal lossen. Dat dempt het geluid en hoeft maar een klein stukje te zijn. Ik denk dat 5 x 5 cm al heel wat is. Alleen.. om het er achter te krijgen is lastiger. maar in de fabriek simpel te doen. na een schade natuurlijk ook.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » zo 20 nov 2022 13:03

eurotrotter schreef:
za 19 nov 2022 14:32
OM kort te gaan kun je stellen dat er aan een caravan geen "domme dingen" zitten ,de ene vind het een goed ontwerp en kan daar wat mee ,en de andere vind t 3 x niks.
Tja... het blijft een compromis. Maar met stopcontacten die afbreken wanneer je het bed optilt zal toch niemand blij zijn.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door SBerend » zo 20 nov 2022 14:25

Klepje bedoel je? Dan heb je er dus een stekker inzitten. Die moet je dan wel uit halen en dan gaat het wel. Het is in alles krap gebouwd, maar men wil tegenwoordig ook zoveel zaken in de caravan hebben op maar een paar m2
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » zo 20 nov 2022 16:11

[re.gif]
Wanneer dat stopcontact 10 cm hoger had gezeten was er niks aan de hand. Dom ding dus.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Rodo » zo 20 nov 2022 19:03

WanFie schreef:
zo 20 nov 2022 16:11
[re.gif]
Wanneer dat stopcontact 10 cm hoger had gezeten was er niks aan de hand. Dom ding dus.
Nee, het stopcontact is geen dom ding, maar de plaatsing ervan is dom😜
Zoals vaker met plaatsing van items
Spending a fortune to live like a wanderer

blanckat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 19 feb 2018 16:37

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door blanckat » ma 30 jan 2023 17:35

ik lees heel wat frustratie in dit onderwerp.
nochtans, als je een caravan gaat kopen, en je neemt de tijd om je voorkeur in detail te bekijken, weet je wat je wel en niet praktisch/leuk vindt.
Toen wij onze Adria 512UP nu al 5 jaar geleden kochten wisten vrij goed wat moest gewijzigd/toegevoegd worden.
Geen plaats om flessen op te bergen? Rekje voor 4 flessen toegevoegd.
2 lades onder de keuken, met daaronder een ruimte met valdeur waar je niet in kan? Gewoon een derde lade ingezet, extra zwaar voor potten en pannen.
Lastig om in de ruimte onder de zitbank vooraan te komen? Luik geplaatst en opgelost!
Een grote ruimte onder het bed waar alles kan gaan schuiven? Wandje geplaatst.

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een "dom" item? Zoek een alternatief.
Adria 512UP met Honda CRV ervoor

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » ma 30 jan 2023 18:10

[re.gif]
Maar toch jammer, dat een fabrikant daar niet gelijk aan denkt.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Rodo » ma 30 jan 2023 18:54

[re.gif]

Daar kan een caravanfabrikant niet aan denken!!
Wat jij er extra in wil…….anderen, en ik, waarschijnlijk niet!
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door WanFie » ma 30 jan 2023 19:28

Ik hoef er niks extra's in, maar wát er in zit, werkt en optimaal bruikbaar is.

Nu worden vaak "oplossingen" verzonnen waar van ik denk... "wie heeft dit nu weer verzonnen".
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Lucas » do 2 feb 2023 14:24

blanckat schreef:
ma 30 jan 2023 17:35
Een "dom" item? Zoek een alternatief.
U bent vast gezellig op feestjes knipoog.gif

Maar insteek van dit topic was vrij luchtig: gewoon opvallende onhandigheden aan je slörhut benoemen. Dat van alles kan worden opgelost spreekt voor zich! Als een fabrikant / importeur slim is leest hij trouw mee in dit topic en doet hij er zijn voordeel mee. Scheelt researchkosten mrgreen.gif

On topic: de "bedbak" (heet vast anders) van onze Eriba Hymer heeft een rare opstaande, dunne rand aan de kopzijde. Voor ons niet zo'n probleem, maar een klein kind in het bed of in ons geval een baby die zich zonder aankondiging naar beneden stort en die rand wordt plotseling echt een risico.
Iets anders, valt mij niet alleen in de huidige caravan op. De deur kun je vaak van binnen op slot doen door de deurhendel omhoog te zetten. Reuze handig, maar staat ie al half in die positie (per ongeluk, bijvoorbeeld tegenaan gestoten) en valt de deur met een klap dicht (kan altijd gebeuren) is ie op slot. Gebeurde ons gelukkig thuis op de oprit met de sleutel in mijn zak, maar die ligt geregeld in de caravan... Zou toch beter zijn als je om de deur af te sluiten een vergrendeling moet wegdrukken o.i.d.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door redriver » vr 3 feb 2023 10:57

Sytske01 schreef:
wo 31 aug 2022 18:33
De alom aanwezige kledingkast. Zo jammer van de loze ruimte. Ik zou veel liever een kast met planken hebben.
Vonden wij ook niet zinvol. Daarom deze in de hangkast gehangen waardoor je eigenlijk een legkast krijgt:

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/hangende ... ers-10459/
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Mlandzaat
Berichten: 164
Lid geworden op: za 20 nov 2021 22:20

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Mlandzaat » vr 3 feb 2023 22:23

Dat hebben wij wat radicaler opgelost.
Wat planken gezaagd met de originele als mal.
Wat balkjes en een paar schroeven en de hangkast was een legkast.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Domme dingen in en aan caravans

Bericht door Chris » vr 3 feb 2023 22:49

En bij ons hangt de hangkast altijd bomvol.... dus waar die voor bedoeld is.
Zo zie je maar..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”