Rondkijken voor een mover

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 142
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door bertgolf116 » ma 2 jan 2023 16:45

haphop.gif Hallo,allereerst iedereen de beste wensen voor 2023 en vooral veel kampeer plezier blij.gif
Wij hebben een Enduro 505FL met autosteady poten en op wat aanvang problemen na werkt het systeem zeer goed.
De caravan bij aankomst op de camping tot een meter voor de gewenste plaats zetten ,op afstandsbediening kijken en waar hij dit aangeeft een wielkeg plaatsen, neuswiel iets naar beneden draaien en op knop FL drukken. De caravan stopt automatisch als hij in de breedte waterpas staat en zet zich daarna volledig waterpas met de autosteady poten. tijdsduur ongeveer 2 minuten. Mooi systeem maar wacht nog op update omdat de tandwielen soms wat lawaai maken wat overigens geen kwaad kan volgens de importeur (Tradekar) .Al met al ben ik er heel erg tevreden mee! Het prijsverschil met Truma was mij te groot. [happynewyear.com]
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door stefertje » ma 2 jan 2023 16:48

Thanks voor je ervaring!

Ik toevallig vandaag de Enduro EM505FL via Tradekar binnen gekregen.
Wat ik mij nog af vroeg, op sommige filmpjes zie ik dat de kech voor het wiel wordt gelegd ipv erachter.
Als je de FL knop indrukt, gaat de caravan dan naar voren of naar achteren?
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door stefertje » zo 15 jan 2023 21:28

Productief weekendje geweest, bijna volledig de mover onder de caravan gemonteerd afgelopen weekend.
Ik ga de grote stroomschakelaar die meegeleverd wordt voor in de caravan wand niet gebruiken maar ga hier een relais voor gebruiken met een simpel schakelaar bij de deur. Toch wel even 3 keer meten voordat ik de boor in de vloer zette... je zal het maar hebben zeg, dat je midden in je caravan uit komt... scratch.gif
Bijlagen
IMG_7570.jpg
IMG_7569.jpg
D6900DB3-140B-4EA4-B9BE-311AE6770510.JPG
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door Chris » zo 15 jan 2023 21:34

[re.gif]
Of, wat ik eens hoorde... dwars door de vloerverwarmings folie ...
Die is dan echt naar de vaantjes.

Denk je er om dat de motorkabels wel even lang blijven...
Paar cm verschil is geen drama maar 50 cm of 1 meter verschil levert een scheef rijdende mover op..

Je mag overschotkabel gerust oprollen.
Het is DC, gelijkspanning, oprollen mag met AC, wisselspanning niet....

Kortom...
Lekker bezig man !! thumbup.gif thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door stefertje » zo 15 jan 2023 21:43

Oef.. dat is een lelijke misser… gelukkig hebben we dat hier niet..

Precies met de reden om de kabels even lang te laten heb ik ze onder de caravan eerste in het midden samen laten komen dan L en R en dan gezamenlijk in 1 buis weer terug naar links het gat in.. ik ga de kabel op maat knippen met enige ruimte..
In de handleiding staat met dikgedrukte koeien letter dat je nooit de kabels mag oprollen.. vond het een beetje overdreven maar het hoeft ook niet… ik knip de boel op maat..hij gaat voorlopig niet weg en mocht ie toch weg gaan gaat ie met mover en al!

Misschien voor de mensen die nog zitten twijfelen: er zijn fabrikanten waar je dus geen verlengde garantie hebt als je zelf monteerd. In mijn geval zowel bij accu als mover 5 jaar.
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Rondkijken voor een mover

Bericht door Rodo » ma 16 jan 2023 11:26

Goede keus, die Enduro.
Die van mij ook zelf eronder geplakt. Overschot kabels inderdaad op dezelfde lengte afgeknipt. Na 1 jaar moest ik wel ff de rollen iets bijstellen. Hangt er nu 4,5 jaar onder tot volle tevredenheid, nog geen mankementen aan gehad.
Spending a fortune to live like a wanderer

Plaats reactie

Terug naar “Movers”