Plankje tegen het schuiven tussen de banken

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Kippenhok
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2020 09:06

Plankje tegen het schuiven tussen de banken

Bericht door Kippenhok » za 27 aug 2022 07:29

Als je spullen tussen de banken zet, hebben jullie dan een plankje op het eind die de boel tegen kan houden bij eventuele verschuiving tijdens het rijden? Hoop dat iedereen het snapt mrgreen.gif en vroeg me af hoe jullie dit hebben. Eventueel met wat foto's om ideeën op te doen. Er is namelijk geen tot weinig ruimte tussen de koelkast en het kacheltje om er direct iets tussen te schuiven. Heb zelf een kip kompakt 420ek, maar van andere modellen is ook welkom.

JanP64
Berichten: 201
Lid geworden op: di 12 jan 2021 21:42
Locatie: ZW Drenthe

Re: Plankje tegen het schuiven tussen de banken

Bericht door JanP64 » za 27 aug 2022 15:16

Wij gebruiken geen plank o.i.d., maar laten de losse spullen lekker rondschuiven.
Ik heb wel de aansluitkabel gebundeld voor de rondzit liggen. Doordat die vrij zwaar is, en van rubber, schuift er niets langs.
Een keer een noodstop moeten maken en toen lag er wel wat verschoven.
We hebben best veel opbergruimte in kasten en onder de bedden, dus weinig losse dingen op de vloer. In ieder geval geen kwetsbare, zware of harde dingen.
Dethleffs C'Go 475 EL (2021) met Ventura Pacific 300 en Thule 9200

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Plankje tegen het schuiven tussen de banken

Bericht door Niels83 » za 27 aug 2022 18:05

Onder ons bed wat eigenlijk gewoon tussen de banken is passen precies 4 vouw kratten, daarin gaat speelgoed schoenen en de kinder kleding.
Dat ligt na een keer remmen uiteraard voor in de caravan. Ik heb een telescopische tent stok, daarvan heb ik de punt afgehaald. In mijn bank zit een soort inham. Daarin klem ik de buis. En vast. Dus geen zware plank.

Gebruikersavatar
erikalma
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 20 mei 2022 17:18
Locatie: België Antwerpen

Re: Plankje tegen het schuiven tussen de banken

Bericht door erikalma » za 27 aug 2022 18:48

IK heb een 10 cm hoge plank geplaatst over de breedte van het linkerbed in onze knaus op de caravanvloer zodat de moverkast en accu beschermd zijn tegen het verschuiven van de tafel en de stoelen die ik via het serviceluik in en uit de caravan kan nemen. Je kan maar nooit weten wanneer je rijd over een verkeersremmer of bij een plotse stop. Naast de accu en de plank past perfect een doos met 6 flessen wijn, altijd handig en perfect dicht bij de as. Naast het service luik in de caravan staat het batterijslot om de mover in en uit te schakelen. Onder het andere bed staan 3 kunstof bakken die niet kunnen verschuiven zodat alles netjes op zijn plaats blijft. Hier is ook plaats voor drank, kort bij de as.

gr Erik
sudwind 460 eu epower 2022 met verona luifel - audi q3 2020 35tdi dsg

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”